Tommelom Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Jeg har en 90 mod 2.0i DOHC. Gått 260'. Kjøpt et luftfilter nå, type Jamex skumfilter. Vil jeg merke noe særlig forskjell av noe som helst slag? Satte det inn og kjørte en tur nå. Virket som den gikk litt "renere" eller "glattere"hvis dere skjønner hva jeg mener. Kan dette stemme? Hvordan renser man et sånt filter? [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 kan sikkert rense dette filteret...men det eneste rensegreiene jeg har sett er det til K&N...jeg kjøpte på Kollevold... tente kanskje du kan bruke det samme....men K&N`s filter er ikke skum da...kanskje det går skeis pga forskjellen...vettsje.. Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 når det gjelder rensing til skomfilter so kjøper du rensesett til cross mc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommelom Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 når det gjelder rensing til skomfilter so kjøper du rensesett til cross mc. Hvor kjøper man det? [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 mc sjapper di selger crossere for eksempel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 når man vasker KN skal man spyle fra innsiden eller utsiden ??? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 når man vasker KN skal man spyle fra innsiden eller utsiden ??? Skal "spyle" fra innsiden....sånn at de store partiklene som ikke kom lenger enn overflaten på utsiden, ikke blir pressa innover og ødelegger....Altså "Spyle" FORSIKTIG! Har du konfilter, fra inni og utover....Har du panelfilter, ovenfra og nedover(når man ser filteret i boksen).... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 "spyle" motsatt av luftretningnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 har konfilter STORT Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts