Guest epcz Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Nå har bilen min stått i ro noen uker! å i dag ville den ikke starte! jeg har drevet å fikset litt på den! sveist og diverse.. kan det være noe elektrisk? plutselig begynte nødblinken å blinke.. og gikk ikke av om man trykket på nødblinkknappen en gang! syns dette var merkelig.. minuspolen har jo vært av under sveising! og bensinpumpa går? (den surrelyden når man tar på tenninga vell?) noen som har vært borti noe lignende, og kanskje har noen råd om ka jeg kan sjekke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tracid Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Litt mer fakta!" Går starteren? Sjekka gnist? Bensin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 starteren går ja.. tok et skrujern inni ene tennhetten når vi prøvde å starte i dag! var ingen gnist da værtfall.. tenningsfordeleren som har røket kanskje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 prøvde å bytte coilen hin dagen! det hjalp heller ikke. brudd på noen ledninger kanskje? noen som vet hva det kan være ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 hvor ligger hjernen egentlig ? og hva er en tenningsmodul ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 ingen som kan svare på dette! eg sku gjerne fått start på den i dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 tenningsmodulen er en styreenhet for tenninga di og sitter skrudd fast på innerskjermen i motorrommet og hjernen ligger innunder dashen på passasjersiden Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 okok! kan det være tenningsmodulen som er årsaken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 foresten, er den skrudd fast på coilen? isåfall tok jeg denne med når jeg prøvde andre coilen også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 kan være det... se som du kan finne en slik oppi motorrommet ditt Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 foresten, er den skrudd fast på coilen? isåfall tok jeg denne med når jeg prøvde andre coilen ogsåjepp Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 hmm.. da er det sikkert ikke den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 kan være det... se som du kan finne en slik oppi motorrommet ditt men finner du en sånn i motorrommet ?? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 oki se om plugghettene sitter skikkelig på og sånt, kan være tenningsmodulen som har tatt kvelden, prøv å bytt den også Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 les ordentlig! jeg har prøvd å skifte den! skiftet den samtidi som jeg prøvde nye coilen og kan ikke være plugghettene som ikke sitter ordentlig på når det ikke er liv fra coilen en gang vell ? men skal sjekke om det er dårlig kontakt på føleren til svinghjulet som står nede med starteren, neste gang jeg er å ser på bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts