Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva er egentlig grunnen til at det blir rådebank?

Er det tenningsfeil eller at rådelageret ikke får smøring....og begynner å slites, som gjør at det blir slærk og som igjen gjør at det blir rådebank?

 

Kikka på oljekanalene til rådelagrene, og så at 4èrn var helt potte tett, anntagelig av spon fra rådelageret...men hva kom først?...slitt rådelager eller rådebanken??

 

Jeg tenkte meg fram til at det var kanalen som var blitt tett, og som gjorde at lageret gikk "tørt", og dermed ble varmt og spiser seg selv....men hva menes om dette?...noen som vet?

 

Peder

Posted
Hva er egentlig grunnen til at det blir rådebank?

Dårlig oljetrykk. Som kan komme av lavt oljenivå, utslitt oljepumpe, tette kanaler og mye bensin i olja.

Posted

Ok...da er det vel kanskje kanalen som begynnte å bli tett som førte til rask slitasje av lageret....men!!!

 

Hvor mye juling klarer denne veiva før den må byttes?...eller ihvertfall slipes?...når ikke noen av de andre lagrene viser noe nærheten av samme slitasjen...sikkert vanskelig å si...så derfor spør jeg i tilegg..hvor mye koster det for sliping av veiv? og er det noen som har en veiv til meg? :P

 

Peder

Posted

Og så et annet spørsmål i denne sammenheng, hvordan kan man sørge for mer olje til lagrene i bunn....er det noe å gjøre med det? For disse er jo totalt avhengig av plaske plaske plaske...eller?

 

Peder

Posted

He he hvis den veiva treffer olja på 7000 runder så spruter det nok noen motor deler :D

COS it`s WORTH it!

Posted
He he hvis den veiva treffer olja på 7000 runder så spruter det nok noen motor deler :D

 

Ikke kødd a! :huh: ....er det ikke sånn?

Guest Troya
Posted

Mine deler begynte ikke sprute før jeg passerte 10 000 og turteller nåla hoppa i instrument veggen :rolleyes:

  • 3 weeks later...
Posted

om du snurrer 10 000 rpm på en cosworth motor,så kan du egentlig skylde deg selv.. :lol: send veiva di på sliping du.. å kjøp lager i samme slengen.. sørg for å få med måle tråd,så du kan måle klaringene,når du setter den i sammen..

Å HUSK Å BRUKE EN BRA OLJE !!!!!!

Posted

Tror jeg skal snuse litt på en annen veiv...koster ca 2500 for sliping har jeg finni ut...og det er ikke snakk om cosworth her..."bare" en vanlig veiv til en is maskin....men det gjør kanskje ikke noe utslag på slipeprisen?...er jo ikke så stor forskjell på de veivene...

Men...jeg tror det blir som å pisse i motvind å sette den veiva det her er snakk om inn i isturboen...og håpe det skal gå bra... :P

 

Peder

Posted
Tror jeg skal snuse litt på en annen veiv...koster ca 2500 for sliping har jeg finni ut...og det er ikke snakk om cosworth her..."bare" en vanlig veiv til en is maskin....men det gjør kanskje ikke noe utslag på slipeprisen?...er jo ikke så stor forskjell på de veivene...

Men...jeg tror det blir som å pisse i motvind å sette den veiva det her er snakk om inn i isturboen...og håpe det skal gå bra... :P

 

Peder

 

ring sylinderservice og motorteknikk i oslo, kanskje de klarer det litt billigere.

Posted
Tror jeg skal snuse litt på en annen veiv...koster ca 2500 for sliping har jeg finni ut...og det er ikke snakk om cosworth her..."bare" en vanlig veiv til en is maskin....men det gjør kanskje ikke noe utslag på slipeprisen?...er jo ikke så stor forskjell på de veivene...

Men...jeg tror det blir som å pisse i motvind å sette den veiva det her er snakk om inn i isturboen...og håpe det skal gå bra... :P

 

Peder

Det er vel ikkje tvil om at det lønner seg å kjøpe en "ny" motor og plukke ut veiva derfra til den prisen. IS motorene går jo for 500kr..

Sierra IS 88

Posted

Hadde 5 sifret turtall på min suge trim.. hehe gikk ikke bra såå lenge at det gjorde noe.. Motoren var på veien bare stakkarslige 6 mnd

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...