Samatron Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 dette er bolt on ja? har ett lite gasserturbo prosjekt på gang, bare for å se om det går..
92'RS-Cosworth Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Bolt on det! Men 1,6L har mindre eksos og annen utveksling på gir og bakaksel enn 2,0L. Mindre bremser bak også
Samatron Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 Men 1,6L har mindre eksos og annen utveksling på gir og bakaksel enn 2,0L. Mindre bremser bak også åja d er ikkje så farlig, så lenge den passer på gear/clutch, så det går ann å kjøre den!
D.Toft Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 ta med 2liter gir å.. på en sierra vi bygget fra 1.6 til 2liter, var det forskjell på kassen..
Violence Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 (edited) ta med 2liter gir å.. på en sierra vi bygget fra 1.6 til 2liter, var det forskjell på kassen..Tar du 2liter girkasse så passer ikke mellomakslingen pga. splines. Men, hvis du tar svinghjulet + clutchen fra 1600motorn å setter den på 2litern, da kan du bruke samme girkasse + mellomaksling...Startern står litt annerledes også, så du må bytte den blekkplata mellom motor gir. Edited July 31, 2006 by Violence
morty999 Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 hvorfor ikke pprøve turbo på 1,6? hehe.. hadde vært gøy...
D.Toft Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Tar du 2liter girkasse så passer ikke mellomakslingen pga. splines. Men, hvis du tar svinghjulet + clutchen fra 1600motorn å setter den på 2litern, da kan du bruke samme girkasse + mellomaksling...Startern står litt annerledes også, så du må bytte den blekkplata mellom motor gir. mellomakslingen passer om du deler den ved hardykoplingen starte fra 2liter må du bruke, blekkplaten er bare til pynt, og irritasjon, hiv den..1.6 kassen er 4trinns, og det er kjekt med 5trinns..
Violence Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 mellomakslingen passer om du deler den ved hardykoplingen starte fra 2liter må du bruke, blekkplaten er bare til pynt, og irritasjon, hiv den..1.6 kassen er 4trinns, og det er kjekt med 5trinns..hehe, tenkte ikke på det med mellomakslingen... Hvorfor starter fra 2liter ?? Sterkere ? Hvis blekkplaten ikke er der da er jo underdelen av girkassen åpen for grus og diverse ??
Samatron Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 blir nokk 1.6turbo. så slipper vi å bytte motor først. kan heller bytte etter på da den er død. bilen har forøverig styling i finèr, motivlakkert med gul spraylakk, bosch senking, og er 100% bonde. rå bil! skal legge ut litt bilder i morra da det blir turbo..
D.Toft Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 hehe, tenkte ikke på det med mellomakslingen... Hvorfor starter fra 2liter ?? Sterkere ? Hvis blekkplaten ikke er der da er jo underdelen av girkassen åpen for grus og diverse ?? starter fra 2liter er sterkere ja, på den vi bygget om, gikk ikke starteren fra 1.6 har selv brukt halve blekkplaten, den underste delen, men den er bare i veien under montering..
Violence Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 starter fra 2liter er sterkere ja, på den vi bygget om, gikk ikke starteren fra 1.6 har selv brukt halve blekkplaten, den underste delen, men den er bare i veien under montering..Ok, har 2liters sierra motor selv, bruker starter fra 1600, men den drar veldig dårlig rundt ja!Da må jeg skaffe meg "ny" starter, takk for den!
Lars Magne Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Eg bruker 1600 starter på 2,0l min og den funker som berre det. <1978 Ford Taunus 2,0 Base
FunkyHunk Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 hvordan går det med dette prosjektet? updates?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now