RsturboS2 Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 nei da så. hm, resten av oppsettet da? resten hva mener du ? blir ikke noe resten enda værtfall.. men.. skal værtfall ha nye samcoslager.. vann slager blant annent.. og kanskje ny dump.. men tror jeg tar mye fra http://www.kollevold.no/ ... Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest Alex_86 Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 tenkte på kam, stempler, toppen, insprut osv du har kanskje en tråd om denne
d-link Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Vakke så ille? Betalte 1100kr for min stage 3 på døra, brukt, men strøken fra USA. "Tip of the day" til RS Turbo eiere er: Bilen Chrysler/Dodge Daytona Turbo i USA har en T3 turbo i flere utgaver. Disse kommer i 60 trim, samma som 4x4 cossie turbo. Denne turboen kalles vel "favourite junkyard turbo" i USA som vil si at det finnes MANGE av de. For å få de til å passe må man bytte eksoshuset da Chrysler/Dodge har en "egen" T3 flens som er mye større og ikke rektangulær som standard T3. Bytter man med 48 eksoshuset fra en Saab 900/9000 eller gammel volvo f.eks 240/740 så har man stage 3 turbo med 5-bolt bolt mønster på eksoshuset til å passe rett på orginal elbow og downpipe. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
RsturboS2 Posted September 15, 2006 Author Posted September 15, 2006 (edited) tenkte på kam, stempler, toppen, insprut osv du har kanskje en tråd om denne tja.. blir slik den er nå men motoren er nyoverhalt... (i fjord ?) da byttet jeg og en kompis mye.. stempler og..skal vist sitte en kvasskam der fra kent..(turbo Hydraulic CVH35 Sports ' R ' ) og ja jeg har luftet litt på dette tillegssprutet.. og sett på sidene til mr. oddkidd.. mye artige iddeer.. men grunnen til at jeg kjøper turbo nå er at nå har jeg pengene.. det er jo turbo som koster reva for og si det slik. kvass kam tillegs sprut .. tillegsprutet koster vel ikke så mye ? 4-5 lapper ? kvass kam 3 lapper ca ?.. stempler og slik tror jeg bli uaktuelt første omgang.. men tror denne turboen blir døden for mine stempler.. toppen er lett portet. skulle jeg tro.. Edited September 15, 2006 by RsturboS2 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest Alex_86 Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Charg...sspagenameZWDVW den er bra den eller?
alibaba Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Passer overhodet ikke din motor. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 (edited) skal vi vedde? får den nok på Edited September 15, 2006 by Alex_86
alibaba Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Alt passer, men den passer overhodet ikke motoren din hvis du vil ha en god motor. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 nei, forstod det bare søkte så håpet at den skulle passe jeg
hår ball Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 eneste problemet med den turboen alex er at eksos huse er rimelig stort, men det hadde helt sikkert funka med en rimeli høyt spec`a motor, har jo sett flere i england som kjører med t4 på 1,6 liter`n, med ar70 eksos hus.. men 48 eksos er nokk mer riktig til de fleste 1,6 rst`ene.. vertfall visst man er ute etter litt kjørbarhet..
Guest Alex_86 Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 jepp jepp! men har funnet en stg 3 hybrid til den som jeg kanskje går for
alibaba Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 T34 med sitt store kompressorhjul passer ikke RST, det har Olek førstehåndserfaring med siden han hadde en T34 på sin en liten periode. Sinnsykt lag sa han. T34 blir bare for de ekstreme effektuttakene, kurven blir ubrukelig. x - RS Turbo S2
OleK Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 0.63-hus på 1.6 rst vil tilsi at du alltid må ned 2 gir hvis du skal kjøre forbi i 90-sona..... 0.48 var mye mer vellykket på min motor, både med kjørbarhet og top-end power. Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now