Jump to content

Recommended Posts

Posted
;) nei da så. hm, resten av oppsettet da?

 

resten hva mener du ? blir ikke noe resten enda værtfall.. men.. skal værtfall ha nye samcoslager.. vann slager blant annent.. og kanskje ny dump.. men tror jeg tar mye fra http://www.kollevold.no/ ...

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

tenkte på kam, stempler, toppen, insprut osv :) du har kanskje en tråd om denne

Posted

Vakke så ille? :blink: Betalte 1100kr for min stage 3 på døra, brukt, men strøken fra USA.

 

"Tip of the day" til RS Turbo eiere er:

 

Bilen Chrysler/Dodge Daytona Turbo i USA har en T3 turbo i flere utgaver. Disse kommer i 60 trim, samma som 4x4 cossie turbo. Denne turboen kalles vel "favourite junkyard turbo" i USA som vil si at det finnes MANGE av de. For å få de til å passe må man bytte eksoshuset da Chrysler/Dodge har en "egen" T3 flens som er mye større og ikke rektangulær som standard T3. Bytter man med 48 eksoshuset fra en Saab 900/9000 eller gammel volvo f.eks 240/740 så har man stage 3 turbo med 5-bolt bolt mønster på eksoshuset til å passe rett på orginal elbow og downpipe.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted (edited)
tenkte på kam, stempler, toppen, insprut osv :) du har kanskje en tråd om denne

 

tja.. blir slik den er nå men motoren er nyoverhalt... (i fjord ?) da byttet jeg og en kompis mye.. stempler og..

skal vist sitte en kvasskam der fra kent..(turbo Hydraulic CVH35 Sports ' R ' ) og ja jeg har luftet litt på dette tillegssprutet.. og sett på sidene til mr. oddkidd.. mye artige iddeer..

 

men grunnen til at jeg kjøper turbo nå er at nå har jeg pengene.. det er jo turbo som koster reva for og si det slik. kvass kam tillegs sprut .. tillegsprutet koster vel ikke så mye ? 4-5 lapper ? kvass kam 3 lapper ca ?..

 

stempler og slik tror jeg bli uaktuelt første omgang.. men tror denne turboen blir døden for mine stempler.. :)

 

toppen er lett portet. skulle jeg tro..

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted (edited)

skal vi vedde? får den nok på :lol:

Edited by Alex_86
Posted

nei, forstod det :) bare søkte så håpet at den skulle passe jeg

Posted

eneste problemet med den turboen alex er at eksos huse er rimelig stort, men det hadde helt sikkert funka med en rimeli høyt spec`a motor, har jo sett flere i england som kjører med t4 på 1,6 liter`n, med ar70 eksos hus..

 

men 48 eksos er nokk mer riktig til de fleste 1,6 rst`ene.. vertfall visst man er ute etter litt kjørbarhet..

Posted

jepp jepp! men har funnet en stg 3 hybrid til den som jeg kanskje går for :)

Posted

T34 med sitt store kompressorhjul passer ikke RST, det har Olek førstehåndserfaring med siden han hadde en T34 på sin en liten periode. Sinnsykt lag sa han. T34 blir bare for de ekstreme effektuttakene, kurven blir ubrukelig.

x - RS Turbo S2

Posted

0.63-hus på 1.6 rst vil tilsi at du alltid må ned 2 gir hvis du skal kjøre forbi i 90-sona.....

 

0.48 var mye mer vellykket på min motor, både med kjørbarhet og top-end power.

Cosworth!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...