Guest Haukis Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Kommer en ekkel lyd fra gir kassa mi nå! Hører ut som en pipelyd av noe slag! Denne kommer særlig når jeg gir gass eller svinger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 (edited) sjekk om det er nok olje på kassa. Samme lyd i alle gir? *edit: kanskje greit å få med hva slags kasse det er snakk om Edited July 29, 2006 by Erik Braseth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Haukis Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Er kassa til doch`en... alle gir ja! Trur nok de er lite olje på den ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Haukis Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 (edited) Det var ikke olja! Høres ut som lyden kommer fra gir stanga, under der lissom! Edited August 1, 2006 by Haukis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K_Duck Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Kan det være litt det samme som jeg har gående i min? En slags klirrelydaktig sak som kommer merkbart fram ved pådrag? Fra et sted ca rett under girstanga (under bilen-ish)? Vi mistenker at det i dette tilfellet er snakk om et slapt lager i forbindelse med utgående aksling. ...but I digress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Haukis Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Kan det være litt det samme som jeg har gående i min? En slags klirrelydaktig sak som kommer merkbart fram ved pådrag? Fra et sted ca rett under girstanga (under bilen-ish)? Vi mistenker at det i dette tilfellet er snakk om et slapt lager i forbindelse med utgående aksling. ...but I digress. Ja! Stemmer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 (edited) Ja! Stemmer!Jeg har samme problemet med min mk5 1.8L har ikke funnet det ut ennda Det eneste jeg har funnet ut er at når den klirrelyden er der, så kan man vri litt på girstanga og da slutter det sånn nogenlunde.Jeg mistenker da at det må være noe slapt i giroverføringen. Edited August 2, 2006 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Ikke eksosen som ligger borti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Haukis Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Nei, er ikke eksosen! Lurer fælt på hva det er! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 jeg har samme problemet selv! i tillegg rister det noe forferdelig i bilen under gasspådrag og bremsing på gir! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 jeg har samme problemet selv! i tillegg rister det noe forferdelig i bilen under gasspådrag og bremsing på gir! sjekk om foringa på mellom akslingen er dårlig. da rister det veldig ved pådrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tordarn Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 kardangen min det pip ti når je kjører.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 sjekk om foringa på mellom akslingen er dårlig. da rister det veldig ved pådrag.kan bekrefte at det er løsningen ja Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 kardangen min det pip ti når je kjører..vis det er diffen du mener, er det et tegn på lite olje Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tordarn Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 vis det er diffen du mener, er det et tegn på lite olje ja, ikke så enkelt å få på mer olje der ell? faens irriterenes:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 kan bekrefte at det er løsningen ja den gummikoblinga helt inntil girkassen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Sekskanten med 6 bolter gjennom. "Hardykobling" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 den gummikoblinga helt inntil girkassen?Jepp Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 (edited) ja, ikke så enkelt å få på mer olje der ell? faens irriterenes:PJo da bare i løsne den ene torx skruen bak på klokka å fylle til det renner ut kvarters jobb det Edited August 23, 2006 by Cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts