Jump to content

EKSOS ANLEGG


wolferen

Recommended Posts

Hei alle sammen er det noen som har erfaringer med andre typer eksosanlegg til cosworth

 

enn mongo og blueflame. :D

 

Det jeg er på jakt etter er litt mere lyd i bilen,( utvendig ) men syns blueflame bråker for mye lånte cossien til jornhan den går noe jævelig. :(

 

og den er det blueflame på det ble, litt vell mye during inni bilen hadde jo vont i huet på kvelden når bilen.

 

var parkert så da skjønner dere litt hva jeg mener. :blush:

 

Takker for svar. (seriøse svar) :blush:

Link to comment
Share on other sites

mongoose ja..

Ser best ut også på cossie synes jeg...

Burde vært orig på bilen:)

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv mongoose med 3" endetut.

Dette anlegget er meget behagelig å høre på, lager akkurat passe med lyd.

Skal kanskje inrømme at 3" tut ser litt spinkelt ut men...

 

Ellers lurer jeg på om mongoose har endret litt på produksjonen sin, en jeg kjenner monterte nylig på sin med 4" tut, heller ikke denne bråka nenveverdig mye.

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

moonogose å blueflame er vell stort sett samme anleggene og samme lyd... blue flame har mye bedre flenser, så det er sinnsykt mye enklere å montere å demontere... tar f.eks kun et halvt min å ta ut downpipen når turboen er av om du skal gjøre noe i motorrommet f.eks.. men, hvor enkelt er dette med moonogose anlegg f.eks??

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

moonogose å blueflame er vell stort sett samme anleggene og samme lyd... blue flame har mye bedre flenser, så det er sinnsykt mye enklere å montere å demontere... tar f.eks kun et halvt min å ta ut downpipen når turboen er av om du skal gjøre noe i motorrommet f.eks.. men, hvor enkelt er dette med moonogose anlegg f.eks??

 

 

Ok det betyr att hvis man skal bytte eksosanlegg,

 

så må mann leve med bråket inni i bilen takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Neida.. Bråker ikke mye inni min! jeg har Scorpion med 1 lyddemper!

Mongoose/Scorpion 3" bråker ikke mye, men 4" endetut bråker mere inne i bilen... ikke vet jeg hvorfor..

Det er jo kun endetuten som er forskjell lyddemperen er jo 3" på begge :huh:

Link to comment
Share on other sites

Neida.. Bråker ikke mye inni min! jeg har Scorpion med 1 lyddemper!

Mongoose/Scorpion 3" bråker ikke mye, men 4" endetut bråker mere inne i bilen... ikke vet jeg hvorfor..

Det er jo kun endetuten som er forskjell lyddemperen er jo 3" på begge :huh:

 

Ok så hvis man tar 3" med dobbel endetut (må ha det er orginalt på wolfen min så kan ikke ødelegge utseende bakfra med 1 stor tut ) min mening men da blir det kanskje ikke så galt.

 

Hvem selger scorpion og hva er prisen på det ???

Edited by wolferen
Link to comment
Share on other sites

Men hvordan blir lyden inni i bilen med mongoose kontra blueflame ????

 

bråker det like ******?? :rolleyes:

 

det er mest sannsynlig ganske lik lyd, de blir jo produsert på samme fabrikk begge to.

Link to comment
Share on other sites

Scorpion anlegg har 2 1/2" rør i bakpotta, og Mongoose har 3 "

Får mer effekt med Mongoose, mye bedre gjennomstrømning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Scorpion anlegg har 2 1/2" rør i bakpotta, og Mongoose har 3 "

Får mer effekt med Mongoose, mye bedre gjennomstrømning.

 

åja.. kan du forklare meg hvorfor jeg har 3" rør da?

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Pga effekten vil jeg tro. Er jo det viko skriver at man får. ;)

 

øø jaja.. ha nå støtt vorre 3" rør gjennom hæle åt me..

Link to comment
Share on other sites

ta nå ihvertfall godt vare på dit orginale eksosanlegg så du har det til kontroller og lignende, er jo ikke godkjent hvist du har katalysator som orginalt da den blir fjernet, jeg har mongose på escorten min og en kamerat har bluflame på sin, erfaringen min sier at det er bedre passform med mongose, da det på mongose er rør skjøvet inn i røret med klemme rundt, bluflamen kan du ikke gjøre så mye med da det er flenser med bolter, så jeg hadde godt for mongose, men scorpion skal vist være bra det og men jeg har ingen erfaring med scorpion, håper dette var til hjelp :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ta nå ihvertfall godt vare på dit orginale eksosanlegg så du har det til kontroller og lignende, er jo ikke godkjent hvist du har katalysator som orginalt da den blir fjernet, jeg har mongose på escorten min og en kamerat har bluflame på sin, erfaringen min sier at det er bedre passform med mongose, da det på mongose er rør skjøvet inn i røret med klemme rundt, bluflamen kan du ikke gjøre så mye med da det er flenser med bolter, så jeg hadde godt for mongose, men scorpion skal vist være bra det og men jeg har ingen erfaring med scorpion, håper dette var til hjelp :)

 

jepp det var det takker alle for svar

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Mongoose er beste eksosanlegget. Blir tett og det... Mange som strever med å få Blueflame tett

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...