Guest Magnus Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Det var en tråd med noen bilder av grenrør her. Finner den ikke igjen. Var lagt opp en link til en svenske som lagde grenrør, og det var diskusjon ang grenrørene til mobeck. Jeg har søkt masse uten å finne den tråden... begynner å bli irritert over dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xr4is Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Vi får lage en ny Link to comment Share on other sites More sharing options...
jangunnar Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Her var noe svenskegreier om grenrør: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=150868 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Takker. Der fant jeg linken je leita etter http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html Sikkert helt greit rør dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jangunnar Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Takker. Der fant jeg linken je leita etter http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html Sikkert helt greit rør dette? Det så ihvertfall veldig fint ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Fine gett.... ser bra ut. men fungerer de da? hmm.. `hva er prisen der?TG racing i sverige lager og veldig fine grenrør til cosworth.http://www.fmcs.nu/articles.php?id=9&thesection=1 -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
jangunnar Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Fine gett.... ser bra ut. men fungerer de da? hmm.. `hva er prisen der?TG racing i sverige lager og veldig fine grenrør til cosworth.http://www.fmcs.nu/articles.php?id=9&thesection=1 Prisen var vel 5000 sek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Prisen var vel 5000 sek. er det da det er det jo svin billig... jens tar 10 , TG tar 12-13 sek... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Det var bare ett prototyp rør som kostet 5 tror jegtror han tar 10 for de "vanlige" Lurer på hvor my forskjell det er egentlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Noen som vet om noen webside til han Thomas karen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Gå for grenrøret som har den beste kollektoren i forhold til hvor mye penger du vil legge i det. Altså det røret som har primærrørene pekende rettest inn i turboen. Jeg synes dette: http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html ser bedre ut enn dette: http://www.fmcs.nu/articles.php?id=9&thesection=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Er enig med det i det at det grenrøret fra peter g er bedre i kolektoren.Eneste jeg synes mangler på det er delt rør til wastegate. Vet ikke helt hvor viktig det er men. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Det viktigste med et grenrør er at alle rør er like lange/flower likt så alle sylinderne får lik motstand.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Det er faktisk ikke så viktig at rørene blir like lange. Det er mye viktigere å få bøyene fine og myke og lage en bra kollektor. Skal man kjøre med en liten restriktiv turbo som yter mye mottrykk kan det være en fordel og holde seg innenfor en viss lengde. Eller rettere sagt utenfor bestemte lengder. Lengder som gjør at mottrykkspulsene når tilbake til eksosventilene når de er åpne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 etter hva jeg ble fortalt av NTS/STS var at rørene skal være så kort som mulig og rette som mulig. Og selvsagt helst bare tre og tre sylindre innpå hver turbo. eller 1 og 4 sammen og 2og 3 sammen. dette er en dårligere løsning, men på en 4 syl er det ingen valg. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 etter det jeg har hørt har det vel veldig viktig med diameter på rør og lengde.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Diameter er absolutt viktig pga respons, mens lengde er jeg litt usikker på... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Når man ser hvilke grenrør som blir brukt på en del biler bla i sverige, kan ikke jeg skjønne annet enn det ikke er sååå sinsykt viktig med form og diameter.Bla noen bmw der borte hos søta bror som går styggfælt på stripa. Grenrøra på fler av dem ser ut som kom skal vi drite. Men bilen funker som fan den.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 det er jo som jeg fikk beskjed om egentlig. korte som mulig og minst mulig bøy. dette ville øke responsen endel på turboen. Regner med at NTS/STS vet hva dem snakker om da dette er hva de driver med og viderutvikler. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Her er et grenrør fra pfeifer racing i italia.... Sånn SKAL jeg ha, koster 900 euro http://www.pfeiferracing.com/ -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=SMB14OOfgss Litt om rørlengder etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 noen som har mål på dette? altså hvor lange røra må være osv aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 noen her som kjører med grenrør på sine motorer og kan dele med oss litt erfaring? respons,hk? finish holdbarhet? osv-.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html Noe av det peneste jeg har sett av grenrør til cosworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Ja de var meget pene. Fineste jeg har sett også.Det grenrøret til den fiesta gtr'n var helt porno. Lurer på om han lager etter spec også jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now