capri-rs Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 hvis du ser så står det irx 600 på hannes :D :D stemmer det. ville prøve denne turboen er noen svensker som påstår at denne turboen er helt værst i 500hk klassen men den som lever får se går det til skogen så ja ja man har da prøvd mvhGeir "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 var så uklart på den dårlige skjermen min. hehe. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 hvilke turbo er det? ligner ikke på IRX450en som jeg hadde.. har du ikkje irx turboen lenger??? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 fulgte med bilen når jeg solgte den. angrer litt på det. den gikk skikkelig godt, men nå er alle muligheter åpne da jeg har ny bil med VELDIG mye mindre rust. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 magnus trur du dette vil virke på cosworth?? dårlig bilde Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren. Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer. For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 hvilken kasse hadde du i gamlebilen da eller var det 2wd "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren. Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer. For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør. dette er ett org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål.virket greit nok på escort wrc bilene "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Dette er en org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål. Virket greit nok på escort wrc bilene Nå ble jeg jaggu litt misunnelig for første gang her. Hvor fikk du tak i det? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Dette er en org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål. Virket greit nok på escort wrc bilene Nå ble jeg jaggu litt misunnelig for første gang her. Hvor fikk du tak i det? det ligger i uk og venter på betaling skal bli klarert burde være her til jul ca. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierracossie Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 For noen syke deler du får tak i geir! Hehe!Du er rimelig ram på litt sjeldne varer. Hørt noe mere om grenrøret mitt?Hilsen Kim 86 sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 For noen syke deler du får tak i geir! Hehe!Du er rimelig ram på litt sjeldne varer. Hørt noe mere om grenrøret mitt?Hilsen Kim ja skal ringe deg etter at guttungen er lagt "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Det wrc grenrøret jeg har sett er i inconel. Men kan hende det er flere typer for det jeg vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Det wrc grenrøret jeg har sett er i inconel. Men kan hende det er flere typer for det jeg vet. dette er støpt i rustfritt som sagt. inconel røret var kanskje sveist eller?? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 magnus trur du dette vil virke på cosworth?? dårlig bilde Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren. Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer. For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør. Poenget er vel at man velger riktig type grenrør i forhold til motorens turbo, komp, porting, kammer mm. Det er f.eks ikke tvil om at 2wd manifolden er den rette å bruke i mange tilfeller. I andre tilfeller er det riktig å bruke 4x4 manifolden. Noen ganger er det korrekt å bruke slike grenrør som du hverken liker eller har tro på. Som alltid er det resultat av alle kombinasjonene, eller helheten som teller. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 (edited) hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? Edited December 26, 2006 by vinge87 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter prøv denne linken her "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter prøv denne linken her takk der sto det litt interesagne ting er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 er det noen her som har prøvd et slikt grenrør, glemte å spørre om det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter prøv denne linken her takk der sto det litt interesagne ting er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe Legg spesielt merke til at motoren måtte mappes på nytt. Dette er egentlig det mest vesentlige. Du som har datasprut kan gjøre akkurat som du vil, men det er jo synd at du har valgt ett gammelt T3 turbinhus og kostbart baklokk med integrert wg om du vil ha grenrør. Med grenrør burde du heller valgt ett moderne GT turbinhus uten wg. Helt klart at det er en bedre og mer fleksibel løsning i forhold til det effektmessige. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter prøv denne linken her takk der sto det litt interesagne ting er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehetviler men skulle hatt ein billig zetec sak.har du en? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret? http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html pelle nå må du våkne hehe funker det med garret gt3071r? http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter prøv denne linken her takk der sto det litt interesagne ting er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe Legg spesielt merke til at motoren måtte mappes på nytt. Dette er egentlig det mest vesentlige. Du som har datasprut kan gjøre akkurat som du vil, men det er jo synd at du har valgt ett gammelt T3 turbinhus og kostbart baklokk med integrert wg om du vil ha grenrør. Med grenrør burde du heller valgt ett moderne GT turbinhus uten wg. Helt klart at det er en bedre og mer fleksibel løsning i forhold til det effektmessige. men ingenting er avgjort, snakket med turbokongen og det er han som anbefalte meg dette grenrøret, han setter bare turboen til uten initern wast og gir meg en extern istedenfor ingen probblem sa han orginalt kommer jo det ikke til å se ut i rommet alikevel hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 da har jeg bestillt et grenrør fra peter, med extern wastgate så dette skal bli spenendes Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 da har jeg bestillt et grenrør fra peter, med extern wastgate så dette skal bli spenendes Gratulerer "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Dette blir saker!Hvis du er i kontakt med Peter G. kan du spørre hvorfor det er best med tennrekkefølgen mot klokka? (Sett innenfra røret.) Jeg har også troen på at rør uten split pulse skal ha tennrekkefølgen i sirkel, men jeg trodde det skulle være andre veien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Dette blir saker!Hvis du er i kontakt med Peter G. kan du spørre hvorfor det er best med tennrekkefølgen mot klokka? (Sett innenfra røret.) Jeg har også troen på at rør uten split pulse skal ha tennrekkefølgen i sirkel, men jeg trodde det skulle være andre veien. jeg skal se om jeg klarer og huske det ja hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now