Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Jeg har kjøpt motor ferdig bygget (var lettere) hehe. men motoren er visst satt opp med 2,8 ledningsnett... det jeg har sett hittil er at den fordelern er noe av det jeg aldri har sett osv. Jeg har ikke noe form for historie eller noe ang motoren så jeg veit ikke om det er 2,8 ledningsnett eller ikke. Men er satt opp med 2 tilleggsdyser og mulighet for en til (3 dyser montert) vil tru motoren er satt opp på 2,8 ledningsett pga de 2 extra dysene.Men det jeg vil er å sette opp motoren på vanlig is ledningsnett igjen også legge opp eget til tillegsdysene... (det er også noe ekstra nett til tillegsdysene på denne motoren, men skal få tatt masse bilder i dag så hvis noen kan hjelpe meg med dette ledningsnett tullet.Men hvis bilen motoren er satt opp på 2,8 ledn.nett. er ikke da alle følere dyser osv byttet? dysene er vell ikke samme motstand som is-dysene? Skal se nøye på dette i dag å få knipset bilder. Motoren er fra en sort stv og kjøpt av en kar i mysen. Bilen har tidligere gått i fetsund/lillestrøm området. (ligget på autodb for en stund siden) Motoren skal værtfall inn i bilen men jeg har ikke lyst å bytte ledningsnett hvis dette er altformye jobb...
D.Toft Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 lett å bytte nett, gjort på noen få timer, gjorde dette for første gang i går så litt mørkt på det, men gikk mye bedre og lettere enn eg trodde,,
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 lett å bytte nett, gjort på noen få timer, gjorde dette for første gang i går så litt mørkt på det, men gikk mye bedre og lettere enn eg trodde,, hmm, ser egentlig ikke så mye ut... men er ikke sikker heller på om det er komplett.
D.Toft Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 røsk det vekk ok få fatt i ett komplett is nett med hjerne.. bilde av fordeleren?? er det en grå sak, og når du tar av lokket, så er det en rar sak under??
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 røsk det vekk ok få fatt i ett komplett is nett med hjerne.. bilde av fordeleren?? er det en grå sak, og når du tar av lokket, så er det en rar sak under?? bilen min står koplett med is og alt, skal bare sette i en ny motor... fordelern er gul mener jeg. skal ta bilder jeg! orginal is fordeler justerer seg litt selv sant?
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 her er noen bilder av det ledningsnettet, er jo seff ikke komplett dette.. fikk jo ikke med hjernen... men må da mangle noe her?
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 mangler nettet til dysene.. mhm, så det og mangler nesten alt.. hehe, så bygger opp motoren på is ledningsnett jeg... det som allerede sitter i bilen.
D.Toft Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 mhm, så det og mangler nesten alt.. hehe, så bygger opp motoren på is ledningsnett jeg... det som allerede sitter i bilen. like greit..
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 er vell bare å bytte hele fordelern egentlig? de er lagt i fra like... den røde lille er den som er på is-t motoren, den blå er den jeg har nå...
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Så hvis jeg ikke er helt på bærtur så kan jeg nå bytte fordeler så jeg får den vanlige is-fordelern også montere tillegsdysene så er vell alt ok... bruke det orginale ledningsnettet. tips-triks noen ???
Ford ragger Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Skal vel gå an det. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Guest rsdan Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 ja, ser ikke bortifra det, er bare i 100 om dagen så tenker ikke helt klart i sommerferien hehe! Vill ha turbo jeg og! hehe
Kaasin Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Den røde fordeleren er en original Is fordeler, har sånn i bilen min. Men Is er levert med flere forskjellige fordelere. Det skal bare være å bytte ut med den fordeleren som passer til det eksisterende ledningsnettet. Måtte gjøre dette selv når eg bytta motor på min. Bare å skru den løs, og så må den times på en nye motoren Sierra IS 88
Guest rsdan Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Den røde fordeleren er en original Is fordeler, har sånn i bilen min. Men Is er levert med flere forskjellige fordelere. Det skal bare være å bytte ut med den fordeleren som passer til det eksisterende ledningsnettet. Måtte gjøre dette selv når eg bytta motor på min. Bare å skru den løs, og så må den times på en nye motorenja det var det jeg regna med er jo en enkel sak/motorkonstruksjon
Recommended Posts