Jump to content

rar lyd?

Guest Hansen.1

Recommended Posts

Guest Hansen.1

hei.

nå holder jeg på å bygger annlegg i bilen.. det kommer en rar lyd i høytalerea når jeg starter bil. alt funker strøken når bilen står av. men når motorn går så begynner det å "suse" i høytallere. når jeg gir mer gass så "suser" det enda mer. (bare når spellern og forsterken står på da) vet noen hva som kan være oversaken til dette? ***** irriterende å høre på den lyden.

takker for alle svar

Guest rask-drosje

Det er vel støy fra dynamoen, Sørg for at signalkabelen til forsterkeren er skjermet og av bra kvalitet. Sørg også for at den ligger lengst mulig unna andre kabler. For eksempel hvis kablene til bakre del ligger ved høyre kanal, legger du signal kabelen ved venstre. Og monter støy filter.

det er dynamostøy.. du har da lagt phono kabelen for nærme +kabel til forsterker.. du må enten trekke de på nytt, legge de med mest mulig avstand, kjøpe et støyfilter, eller bare jorde phonokabelen

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Guest Hansen.1

ok takker for alle svar

Martins86: ja strøm kablen ligger helt oppå singnal kablen ja. skal legge dem fra hverandre jeg

Guest Hansen.1

jaja skjønner . men nå har jeg lagt de på hver sin side av bilen. men fortsatt så suser det i høytallera.. hmm hva kan være feil nå da. jeg har bra jording til forsteker å spiller, men han som hadde bilen før meg hadde annlegg i den å da susa det ikke. å han lot remote og + kabel ligge igjen å han hadde ikke sånn støy.hjelper det hvis jeg kjøper ett sånnt støy filter da tru?? nå har ikke jeg peiling på om hadde det på annlegge sitt når han hadde bilen da..men får man kjøpt sån støy filter sak på torshov da ??

takker for svar

Guest Coolnissen

eg ville prøvd en annen forsterker visst det hadde vært mulig.

har vært borti en forsterker som var skylden

Guest Hansen.1

ja jeg har prøvd en annen en jau det susa like mye. men hvor får man kjøpt sånn støy filter da? har dem det på torshov tur?

takker for svar

Guest Terrox

støfilter er egentlig ikke en god ting... det svekker signalene mye....

kjøp en bedre signalkabel. husk å ha tykkere jodingskabel en strømkabel. finn ett godt jordingspunkt. da burde du ikke ha så mye dynamostøy. gidder du ikke å kjøpe deg ny signalkabel så kjøp heller noen rulle med alu folie å tre rundt. det fungerer bra som avskjerming.

det kan være jordingskretsen i spilleren din som er ødelagt, har vært ute for at en kommer borti - polen med remote ledningen, og da ryker den jordingskretsen i spilleren

Edit: Prøv å bytte spiller

Edited by Gompie

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Guest Hansen.1

ja det skal jeg gjøre.. men når jeg satt på det støy filtere så blei lyden litt dårligere :( er det normalt?