Guest Hansen.1 Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 hei. nå holder jeg på å bygger annlegg i bilen.. det kommer en rar lyd i høytalerea når jeg starter bil. alt funker strøken når bilen står av. men når motorn går så begynner det å "suse" i høytallere. når jeg gir mer gass så "suser" det enda mer. (bare når spellern og forsterken står på da) vet noen hva som kan være oversaken til dette? ***** irriterende å høre på den lyden. takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommelom Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Er vel noe støygreiere.. Får vel kjøpt sånn greie til å fjerne det.. Kan ikke så mye om det der... [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rask-drosje Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Det er vel støy fra dynamoen, Sørg for at signalkabelen til forsterkeren er skjermet og av bra kvalitet. Sørg også for at den ligger lengst mulig unna andre kabler. For eksempel hvis kablene til bakre del ligger ved høyre kanal, legger du signal kabelen ved venstre. Og monter støy filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zNiPeeR Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 er jordinga.... eller at singnal ligger med strøm ledning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martins86 Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 ligger strømkabel på samme side som signal? -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossietbg Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 det er dynamostøy.. du har da lagt phono kabelen for nærme +kabel til forsterker.. du må enten trekke de på nytt, legge de med mest mulig avstand, kjøpe et støyfilter, eller bare jorde phonokabelen Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansen.1 Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 ok takker for alle svar Martins86: ja strøm kablen ligger helt oppå singnal kablen ja. skal legge dem fra hverandre jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 legg di på vær sin side i bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Viktig å legge strøm og signalkabler på hvær sin side av bilen. Også viktig å kjøpe en signalkabel av god kvalitet. Her er det ikke vits å spare penger, for da blir ressultatet dårlig Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansen.1 Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 jaja skjønner . men nå har jeg lagt de på hver sin side av bilen. men fortsatt så suser det i høytallera.. hmm hva kan være feil nå da. jeg har bra jording til forsteker å spiller, men han som hadde bilen før meg hadde annlegg i den å da susa det ikke. å han lot remote og + kabel ligge igjen å han hadde ikke sånn støy.hjelper det hvis jeg kjøper ett sånnt støy filter da tru?? nå har ikke jeg peiling på om hadde det på annlegge sitt når han hadde bilen da..men får man kjøpt sån støy filter sak på torshov da ?? takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coolnissen Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 eg ville prøvd en annen forsterker visst det hadde vært mulig. har vært borti en forsterker som var skylden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansen.1 Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 ja jeg har prøvd en annen en jau det susa like mye. men hvor får man kjøpt sånn støy filter da? har dem det på torshov tur? takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansen.1 Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 fikk kjøpt sånn støy filter i dag det hjalp takker for alle gode råd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terrox Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 støfilter er egentlig ikke en god ting... det svekker signalene mye.... kjøp en bedre signalkabel. husk å ha tykkere jodingskabel en strømkabel. finn ett godt jordingspunkt. da burde du ikke ha så mye dynamostøy. gidder du ikke å kjøpe deg ny signalkabel så kjøp heller noen rulle med alu folie å tre rundt. det fungerer bra som avskjerming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gompie Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 (edited) det kan være jordingskretsen i spilleren din som er ødelagt, har vært ute for at en kommer borti - polen med remote ledningen, og da ryker den jordingskretsen i spilleren Edit: Prøv å bytte spiller Edited August 3, 2006 by Gompie 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansen.1 Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 ja det skal jeg gjøre.. men når jeg satt på det støy filtere så blei lyden litt dårligere er det normalt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts