alibaba Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Bruker mer E85 per mil ja siden E85 inneholder mindre energi en bensin. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bcLars1 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 hei...kjører bilcross og bruker boosteren til tri-pac. bruker som nevnt over 3-4 ganger så mye som det står på flaska. høyner oktan/bedre forbrenning. billig og grei måte å få noen hk ekstra på. tri-pac selger oxo ett middel som heter noe slik som friksjons-behandler. kan brukes på motor,girkasser,bakakslinger osv....minsker friksjon,alt går lettere jeg har både bensin boosteren og friksjonsbehandleren tilsalgs til langt under veil butikkpris. mvh S.L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 (edited) Har nyannskaffede erfaringer med oktan og sånn... Kjøpt en 86 modell st.vogn, der det fulgte med ganske bra med dokumentasjon på servicer og lignende.... Bl.a fant jeg det skrevet at motoren er bygget om så den kan klare blyfri bensin (er vel ikke mer enn byttet ventiler?)....det er vel og bra og tidligere eier har utelukkende fyllt blyfri 95 oktan, MEN... Etter 5-6 tanker med 95 oktan (bilen fusker!), bestemte jeg meg for å prøve 98 oktan, PRESTO! fuskingen var 99% borte!... Har kjørt 2 tanker på 98 oktan nå...og motoren er nesten helt fuskfri... men i dag tidlig når jeg skulle tanke, ville ikke pumpa... når jeg trykket på 95 så begynnte det å surre Fylte full tank med 95 og fuskingen var tilbake Tenkte med meg selv; AHA! En glimrende unnskyldning til å prøve oktanbooster! Fuskinga ble borte igjen... men er det pga oktanen? hvordan måler man oktantallet?...RON?... Det er nevnt tidligere her at biler av eldre type, som ikke justerer tenningen etter bensinkvalitet, ikke merker forskjellen på lav eller høyoktan....??...jeg tror min merker forskjell på det!?. Peder Glemte å nevne at det er en forgassermotor Edited December 19, 2006 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Den merker forskjell, men den justerer seg ikke selv. for og kjøre på mindre oktan, må bilen\tenning justeres. hvis du justerer den, så vil du nok se at den går bedre. ja oktban boster, gjør at oktan innholdet stiger, derfor går den bedre igjen. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 kjøper du den lille flaska NOS som helles i tanken, merker du ikke no forskjell..ikke no mer enn det lille du innbiller deg selv! hjalp hvertfall ikke på min Sierra '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 (edited) Den merker forskjell, men den justerer seg ikke selv. for og kjøre på mindre oktan, må bilen\tenning justeres. hvis du justerer den, så vil du nok se at den går bedre. ja oktban boster, gjør at oktan innholdet stiger, derfor går den bedre igjen. Og hvordan justerer jeg det på en forgasser motor du? (cossie storm)...Går kanskje? veitikke jeg... kjøper du den lille flaska NOS som helles i tanken, merker du ikke no forskjell..ikke no mer enn det lille du innbiller deg selv! hjalp hvertfall ikke på min Sierra Og med forskjell (Sierra_2.9)...så mener du effekt ikke sant....For all fuskinga er HELT klart en stor fostkjell... PEder Edited December 20, 2006 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 mener effekt ja '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now