Ruudsengen Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 Noen som har prøvd nos octane booster? Så de hadde 3 forrskjellige typer til salgs på mekonomen nå.
D.Toft Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 har prøvd tripac sin, og den funket.. men fulgte ikke annvisningene, brukte 3 ganger så mye booster som anvist første gang, så 2 ganger så mye.. kanon, ødela en opel 2.2 motor med den, hele flasken (nok til 540 l bensin) på 20 liter bensin, spant godt med 235 dekk på 3`dje gir og tørt føre, lagerhaveri..
Ruudsengen Posted July 22, 2006 Author Posted July 22, 2006 Får vel kanskje prøve ei flaske på escorten da. Er vel vært et forsøk.
Tommelom Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 Hva er det godt for? [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0
Ruudsengen Posted July 22, 2006 Author Posted July 22, 2006 Ja,si det du.Skal vel øke oktanen på bensinen, så den antenner lettere og brenner reinere.
Tommelom Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 I see.. [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0
alibaba Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 Det er ingen energi å snakke om i den. Hvis man ikke har en bil av nyere type som kan føle hva slags oktantall bensinen har, får man ingen som helst effekt av å bruke noe slikt. Derimot om man stiller tenningen tilbake eller har en moderne bil vil man kunne få noe mer effekt. x - RS Turbo S2
tommy w Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 eneste fordelen med oktan forhøyer er vel at man lettere unngår tenningsbank under hardkjøring for de som sliter med dette. uansett så bør nok bilen mappes på nytt dersom man sliter med slikt. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Ronny Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 Det er ingen energi å snakke om i den. Hvis man ikke har en bil av nyere type som kan føle hva slags oktantall bensinen har, får man ingen som helst effekt av å bruke noe slikt. Derimot om man stiller tenningen tilbake eller har en moderne bil vil man kunne få noe mer effekt. Den sorte typen NOS med nitro er testet på 4 biler oppe hos Bjørnstad Bil! disse bilene ble målt før- og etter at Nos ble tilsatt i tanken med RIKTIG blandingsforhold, etter bruksanvisningen! Og dette var biler med turbo! På alle 4 bilene ble det målt en effektøkning på 10-12 hk på hjulene, uten noe som helst justering... -Blir vel fort ca 15-16hk i motor da vel!. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Ronny Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Jeg skrev UTEN justering, og da mener jeg UTEN noe justering som helst! -Ikke engang tenning! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
alibaba Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Som jeg sa tidligere justerer moderne motorer tenningen selv etter bensinkvaliteten. x - RS Turbo S2
Sierra_2.9 Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 jeg prøvde det på min..merka ikke no særlig, men bittelitt innbiller jeg meg at jeg merka '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Tommelom Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Trua på det har ofte litt å si.. [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0
Ronny Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 Som jeg sa tidligere justerer moderne motorer tenningen selv etter bensinkvaliteten. -Ikke noe selvjustering på disse nei! -Husk at den sorte Nos er tilsatt Nitrometan!!. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
alibaba Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 (edited) Når du sier det vet du også hva slags biler som ble brukt? Tror neppe det er tilsatt nitro av betydelige mengder, ville blitt altfor uforutsigbart i en motor beregnet kjørt på bensin. Det er nok mest for å kunne skrive det på flasken. Edit: Og tenk om brukeren ikke fulgte brukanvisningen og helte altfor mye på tanken i forhold til bensimengde? Det ville vært meget skadelig. Edited July 28, 2006 by alibaba x - RS Turbo S2
cosworth540 Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 Ja,si det du.Skal vel øke oktanen på bensinen, så den antenner lettere og brenner reinere. er vel det helt motsatte av hva du sier her.bensin som har høyere oktan har høyere anntennelses temperatur og man kan skru opp fortenningen.På bensin med lavere oktantall får man lettere tenningsbank.På motorer som man kan skru opp høyere fortenning på kan(vil)det bli flere hester.Ikke ved å kun fylle på booster som andre mener her.
Samatron Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 skal selge sierran min nå. ska putte på en slik flaske på tanken.. hehe
Guest Magnus Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Kan også prøve ca 10% med E85 på tanken. Funker like bra.
Mark1 Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Kan også prøve ca 10% med E85 på tanken. Funker like bra. og ikke minst 1/100 del av prisen. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
NEXr4i Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 men bruker man ikke mer e85 en vanlig benin på mila. mener jeg leste noe om at bensin bil med vanlig bensin har AF11-15mens med E85 ligger AF på 7. å at det derfor vil bruke mer pr, mil? eller stemmer ikke dette helt.?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now