Jump to content

Lakkere instrument ramme


Recommended Posts

Har forsøkt meg på det som flere har gjort tidligere, nemmelig å lakkere ramma rundt instrumentene mine. Vil ha den sølv istedenfor kjedelig svart.

 

Handlet inn hagmans plastgrunning og annen lakk (holdt meg til en produsent). Har nå problemet med at lakken blir matt og lys når den tørker, virker nesten som om grunninga virker gjennom.... lakken "reiser" seg også. Er dette normalt, jeg må nevne at jeg selvsagt har vasket delene med tynne både før og etter vannsliping med 800 papir.

 

Hadde egentlig tenkt å ta dette med airbruch men budskjettet er litt trangt for tia så det ble spraybokser. Får se hva slags respons jeg får her på hva som er galt, men skal ikke se bort fra at den kanskje ender opp i samme farve som bilen isteden (har den farven stående)

 

EDIT:fant også ut nå at jeg kan bare dra vekk lakken, blir oppgitt nå. Please fortell meg hva som er galt.

 

EDIT2: Glemte jo også å si at dette er til en Mondeo MK1

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

hm. jeg lakka forskjermen på mopeden min nå. plast skjerm. brukte lakk fra europris. grunning, lakk og klarlakk. funka veldig bra for meg det. sitter som støpt nå. men den har lett for å renne.

Link to comment
Share on other sites

hm. jeg lakka forskjermen på mopeden min nå. plast skjerm. brukte lakk fra europris. grunning, lakk og klarlakk. funka veldig bra for meg det. sitter som støpt nå. men den har lett for å renne.

tror den plastikken i dæsj-ramma er noe spesielt jeg. Lakka kamreim dekselet også med boks å den lakken tålte ikke varmen (tror jeg), men når jeg tok det med 2k lakk og airbruch så ble det bra... sitter enda etter 2 mnd.

Link to comment
Share on other sites

plasten i ramma er ikke spesiell.vanlig pp plast det. problemene du beskriver her ,ang lakken.så virker det som

1.du har ikke latt plast primern tørke skikkelig.

2:du har lagt på for mye av den. plast primer skal legges slik at d den såvidt vises.legger du på for mye virker den motsatt, nemlig at lakken ikke får feste og dermed løsner.dette pga plastprimer 1komp.

koking av lakken sier at produktene ikke tåler værandre. uansett om dette er samme produkter betyr ikke det at koking ikke forkommer.du sprøyta grunning etter plastprimern regner jeg med??? sjekk om denne tåler enten acryl eller cellulose.

 

mitt tips.: slip alt ordentlig godt ned igjen . absolutt alt. legg på 2 svært tynne strøk med plast årimer. vent ca 10-15 min mellom hvert lag. legg på 3 strøk med grunning.la dette tørke skikkelig. slip pent over med 6-800 papir. blås og tørk rent. men IKKE bruk tynner til å vaske . silikonfjærner er tingen. etter dette er det vbare å sprøyte basen og deretter klarlakken...

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...