Jump to content

Problem:(

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra
Posted

siste finishen er da å få på register reima på is`n for å kjøre den ut av garasja, men jeg klarer ikke å få av det nederste "reimhjulet" , har prøvd med mye rart men det sitter dønn fast...:(

noen som har noen metoder for å få det av ?

(ja, jeg har løsnet skruen som er der :P )

Posted

Her må du skru av med plast-hammer ;)

hehe

Guest 2.0Fordsierra
Posted

har hatt en 2.0L før, der gikk den lissom av nestn av seg selv..men ditta her va jevli å få av..hjelp!:(

Posted

hei du må bare ordne deg en avtrekker du trenger bare et tykt flattjern med to hull i ...er gjenger på reimhjulet hvis du kikker etter .. da kan du montere to stk bolter gjennom flattjern å bruke den bolten som står i senter som mothold :rolleyes: lykke til :P

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Guest 2.0Fordsierra
Posted

takker skal prøve:)

sier ifra om d funker..skal eventuelt forklare hvordan d gikk sg til så andre får med seg dette hvis det skulle trenges..:)

Guest 2.0Fordsierra
Posted

d funket nok ikke..begge hjula skal av samtidi lissom..både der den dobble reima sitter å register reima..banna..tatt av vannpumpa så e kom til nærmere men..nope:( noen som har en metode ? <_<

Guest ykarlsen
Posted

Fins avdragningsverktøy å kjøpe. Kjøpte på bilxtra til ca hundrelappen. Passer til de fleste reimhjul. Og har selv opplevd at enkelte reimhjul sitter noe inni h...... .

Klarte ikke å få det av med å bruke bolten som mothold, måtte inni hullet med avdrageren.. Men dettan får du til..... Hilsen en som knakk hjulet på cossien......

Guest 2.0Fordsierra
Posted

e prøvde jo me ters da..nope..begynte å bøye seg den og :P

sådeth..går det ann å tre reg reima uten å ta av ditta der da? synes der e så forbanna lite plass mellom det hjulet som er bakom og de kantane rundt som beskytter lissom..*oppgitt*

Guest 2.0Fordsierra
Posted

blir vel det jeg gjør til slutt å sist.. takker for alle svar btw..:) hyggelig at folk gidd å hjelpe..:)

Guest 2.0Fordsierra
Posted

joda, jeg fikk den av til slutt da..fant ut hva som var problemet..no skal dere høre dere som kanskje skal gjøre dette en gang..

det nederste reimhjulet er delt opp i to hjul..dvs metall, så gummi så metall igjen..jeg brukte i begynnelsen tersn til å tre det av, men det gikk ikke pga jeg drog kun etter det første hjulet..slik at gummien i mellom gjorde susen at det nederst hjulet ikke rykka seg..

derfor:

få tak i en metall bit, formet som en U å sett bakom, å sleng på ters, då går den så å si ganske lett av..

japp..

:P

motoren skal startes idag.. <_< :D

Guest 2.0Fordsierra
Posted

for å opplyse dere så fikk jeg start på kjerra:D malte så fint ate..

så var d jo seff flere problem da..tomgangen, fant ut at pakninga mellom toppen å innsprøtninga var feil, da jeg fikk pakningssett til 2.0L..for en dust altså <_<

menmen..så fikk jo jeg feil tennpluggs kabler da.. <_<

får handle nye i morra så ordner det seg håper jeg :D