Guest Waterwolf Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 lurer på om hvordan man kan "lure" selvstrammeren og finne ut om clutchen er slitt. dette er på en escort mk5 94 mod. hadde vært kjekt å vite . Har hørt at du kan ha på brekket sette den i 3/4 gir ruse som f og ta ut clutchen kjappt, er den slitt slurer bilen. er det mye igjen kvæler man motoren. men går dette på en med selvstrammer også høres litt smertefullt ut også!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Ja den metoden du har hørt er unødvendig brutal for motor og ikke minst drivverk mm. Det du kan gjøre er å finne en rimelig bratt asfaltert bakke. Ligg i 3/4. gir, inn med clutchen, rus motoren til 4-5000 omdreininger og slipp clutchen fort, men ikke rett ut. Slurer den videre opp igjenom bakken er nok clutchskifte veldig aktuelt i nærstående framtid [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 (edited) Ja den metoden du har hørt er unødvendig brutal for motor og ikke minst drivverk mm. Det du kan gjøre er å finne en rimelig bratt asfaltert bakke. Ligg i 3/4. gir, inn med clutchen, rus motoren til 4-5000 omdreininger og slipp clutchen fort, men ikke rett ut. Slurer den videre opp igjenom bakken er nok clutchskifte veldig aktuelt i nærstående framtid okidok dette må prøves takker for svar Edited July 20, 2006 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Har du rwd: Full brems og gass, 1 gi og ut med clutch... spinner den er den bra, slurer den må den byttes.. Samme gjelder for fwd men der må du bruke brekk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 legg den i 4. brekket godt oppe og clutchen forsiktig ut, stopper motoren er den ok... 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 legg den i 4. brekket godt oppe og clutchen forsiktig ut, stopper motoren er den ok... aa så jeg trenger ikke å ruse den som juling bare ta clutchen forsiktig ut.Hehe får så vidt startet i 2 gir når jeg tar clutchen forsiktig ut og den kveles mommentant på 3 gir. så regner med at den er ok da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 men dette har jo litt med dreie moment da.. reier bilen og dra seg opp, har det vel ikke noe med clutch å gjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now