Jump to content

Heavy Duty motorfester til RST


Escort RST WRC

Recommended Posts

Har ganske dårlige motorfester i Escorten nå, klunker og banker i humper, når jeg gir gass etc..

Så jeg har tenkt å kjøpe meg noen kraftigere fester og montere..

Har på burton til 40.81£ uten VAT. må ha 2 da..

Men det jeg er litt usikker på er at det står gearboxmounts.. Er det 2 av de jeg skal ha?

Er jo ikke noen motorfester til salgs til mk4..

 

VIBFOR62M VIBRA-TECHNICS HD GEARBOX MOUNT:

ESCORT MK4 INC TURBO/FIESTA MK1,2,3

£40.81 x2

 

Noen som vet om noen plasser i Norge de har desse billigere?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ligner veldig på de to som sitter på girkassa da :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Er girkassefestene d der ja.

Får ikke kjøpt forsterkede fester til motoren, har hvertfall aldri kommet over noen. Kanskje like greit, skal jo tross alt dempe litt også.

 

Ett sett med slike, og nytt motorfeste fra ford (400-500 kr) så blir det nok alle tiders :)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Okay :)

Ja, vet jo at det er girkasse festene da ;)

Formulerte meg sikkert litt dårlig, lurte på om det fantes HD Motorfeste også ;)

Men det har jeg jo allerede fått svar på nå :)

 

Tombra: Sikker på at det koster rundt 400-500kr hos Ford?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Melhus Bil (Ford) utenfor trondheim skulle ha 500 for et par år siden hvertfall.

Var en tråd her tidligere,der noen som hadde betalt 400 hos ford.

Så rundt der en plass ja :)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

eller gjør som jeg gjorde, ta ut de orginale motorfestene og kapp av de kantene på de lengste sidene sidene, så skjærer du av gjengestengene, og borrer hull tvers igjennom.

 

så stikker du på skroten og henter deg et feste til og skjærer og tilpasser dette, men dette festet deler du også på midten(i gummien).

 

så monterer du de modifiserte festene der de satt før, og setter det "nye" og halve festet under vangen og skrur det hele fast med gjennomgående bolt.

 

du kan såklart bare skru bolten rett igjennom, men jeg gjorde det med et halvt feste i underkant for å få vekk vibrasjoner.

 

da har du skuddsikre girkassefester som ikke vibrerer og durer for mye :)

 

"forspennet" justerer du på feelingen :)

 

ganske greie bilder her:

 

http://img.photobucket.com/albums/v254/ole...rg/DSC02685.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v254/ole...rg/DSC02684.jpg

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Pogona: Kan da ikke være vits?

De org. skal da stoppe vibrasjoner like bra som på en diesel?

 

Ole: Vil dette fungere bedre enn HD fester da?

 

Lurer fortsatt på hvilke av festene det er de selger på Burton...

 

Og det org. MOTOR-festet de selger på Ford, er det feste som er oppe på innerskjermen på passasjersiden sant?

Ringte idag og sjekka, litt under 600kr for det..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

kan du ikke bare spørre ford hvor mye de skal for å gjøre det....er vel like billig som det jeg spurte om i sted.. hehe... 12000 gutta(og jenter) 12000 for å skifte en topp pakkning... jeg ler enda.. og dette begynner å bli 2 timer siden

 

 

veldig OT men hehe...12000 hoho

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

får ikke mer heavy duty enn dette, Escort RST WRC!

 

deflex selger noe lignende, men da er det kun gjennomgående bolt, og ikke noe vibrasjonsdemping på selve bolten. stål mot stål.

 

jeg ble veldig fornøyd med disse hjemmelagde ihvertfall, skulle jeg hatt rst med litt power i igjen så hadde jeg gjort det akkurat på samme måten :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Pogona: Kan da ikke være vits?

De org. skal da stoppe vibrasjoner like bra som på en diesel?

 

Ole: Vil dette fungere bedre enn HD fester da?

 

Lurer fortsatt på hvilke av festene det er de selger på Burton...

 

Og det org. MOTOR-festet de selger på Ford, er det feste som er oppe på innerskjermen på passasjersiden sant?

Ringte idag og sjekka, litt under 600kr for det..

 

leste ein artikkel om da i PF og der anbefalte dei dieselfeste, huska ikkje grunnen i farten. tenkte eg sku finna igjen bladet men du veit kossen da e, 1000 forskjellige blad og endo fleire sider å leita i. :P

 

OT men innpresset på felgane du ska selga? på jakt ette nåken nye då dei eg har blei litt små likavell :P

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

får ikke mer heavy duty enn dette, Escort RST WRC!

 

deflex selger noe lignende, men da er det kun gjennomgående bolt, og ikke noe vibrasjonsdemping på selve bolten. stål mot stål.

 

jeg ble veldig fornøyd med disse hjemmelagde ihvertfall, skulle jeg hatt rst med litt power i igjen så hadde jeg gjort det akkurat på samme måten :)

 

Deflex: Bare stål mot stål på motor sia. På travers-sia er det litt demping. :P Og dem koster ikke mye heller og er moms-frie.....

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Skulle jo funke det der, Ole :)

Får se hva det blir til, meget mulig jeg kjøper nytt motorfeste fra Ford, og girkassefester fra Burton..

Er vel bare 3 fester tilsammen? Eller tuller jeg nå?

Lenge siden jeg har hatt den på bukk nå :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

et feste på motoren ja, dette er som regel fail-safe.

 

og to fester på girkassa. fikser du girkassefestene så trenger du ikke noe mer ettersom all krafta river på girkassa, og ikke motoren.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...