Mark1 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Finnes det noen (bilcross) tips man kan gjøre på cossiene for å få mere camber, eller må man kjøpe justerbare bærearmer?hva er eventuelt billigste måte å gjøre på? det finnes vel ingen justering på dette originalt? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 file ut/ borre nytt hull, til bolten på innerste feste til bærearm -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 19, 2006 Author Share Posted July 19, 2006 file ut/ borre nytt hull, til bolten på innerste feste til bærearm hmm men er det plass nok der da? og vil det holde? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 skal vel være mulig og flytte ut litt der.. borret nytt hull lengre ut på en bilkrasj sierra en gang. funka som f det... Eller så får du senke som fa. da.. blir bra camber av det og..Hvorfor vil du modifisere? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 får kjøpt justerbare lenkarmer fra Rallydesign Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 får kjøpt justerbare lenkarmer fra Rallydesign står ikke helt i budsjettet enda.. Eller så får du senke som fa. da.. blir bra camber av det og..Hvorfor vil du modifisere? vil ikke senke den pga at det er 4x4 og at den skal brukes på isen i vinter. synes den understyrer og sliter fordekka for mye i ytterkant på banekjøring.(pluss at det blir mindre dekk kontakt på innerhjulet når man gjør dette noe som gjør at det blir mere røyk ) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossietbg Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 skims opp bak og forstillinga di negativt.. Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 skims opp bak og forstillinga di negativt.. bak synes jeg det fungerer helt fint... men hvordan shimser man foran? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted July 20, 2006 Share Posted July 20, 2006 Legg heller på litt mere caster det funker bedre enn mere camber er min erfaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 Legg heller på litt mere caster det funker bedre enn mere camber er min erfaring når man skal kjøre effektivt så vil jo dette være bedre.men når man sladder så har man hjula for det meste rett frem og da vil ikke caster ha noen innvirkning.Vil jo selvfølgelig hjelpe på med litt mere caster også i turn in/ oppstell, men det er i hovedsak mere camber jeg vil ha for å få sett om dette hjelper på. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Eksentriske toppfester, da får du 'justert' både caster og camber.Kan lages sjøl med litt fantasi og sveiseapp...Men ikke bruk slike uten tårnstag, da blir tårna trykt innover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 *Snipp*...men når man sladder så har man hjula for det meste rett frem...*Snipp* Dette stemmer jo ikke. Ikke sånn som det står iaf. I sladd vil hjulene for det meste peke forover i forhold til veien, men i forhold til bilen vil hjulene nesten aldri peke rett frem i sladd. Fil ut hullene ca 2/3 av diameteren på de orginale hullene. Dette er bare ett omtrentlig mål. Det bør gjøres med hjulstillingsapparat montert, så man ser de aktuelle vinklene. Men som tidligere sagt så kan stabstaget også med fordel bygges frem noe for økt caster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 23, 2006 Author Share Posted July 23, 2006 Dette stemmer jo ikke. Ikke sånn som det står iaf. I sladd vil hjulene for det meste peke forover i forhold til veien, men i forhold til bilen vil hjulene nesten aldri peke rett frem i sladd. dette er til en 4x4 om ikke det er nevnt. Men når det gjelder dette med å file ut hullet til bærearmene, vil ikke dette bli slarkette? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 dette er til en 4x4 om ikke det er nevnt. Men når det gjelder dette med å file ut hullet til bærearmene, vil ikke dette bli slarkette? kan jo lage til justering da .. litt jobb men. bruk f.eks slike bolter muttre med ovale skiver på.. Slik som feks spissing justering på mondeo bakstilling... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Hvis det er på 4x4 blir det jo straks værre, for 1: Drivakselen blir enda ett hakk for kort hvis fjærbeinet blir flyttet ut i nedkant. 2: traversen er vel i alu, og da funker det ikke og tre ekstra skiver utenpå boltene som man sveiser fast i traversen når bærearmen har kommet på rett plass. Eller man kan , men det er ikke like enkelt når det kommer til alu. Du spurte jo etter bilcross triks, og når det ikke skal koste noe, så kan det heller ikke bli 110% Hvis du sliper til skiver eller noe slik at de fyller ut hullet som blir innom boltene og drar til boltene godt, så skal det vel sitte bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Scorpion lenkearmer er lengre.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 enkel løsning er justerbare dempertårn. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now