toma Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 hvorfor begynte for hjula og skreve etter senking. er senket 40mm? mulighet for og justere det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xr3i Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Hatt den på firhjuls kontroll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
toma Posted July 18, 2006 Author Share Posted July 18, 2006 nei har ikkje det. men ser at det er skjeivt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 ta en firehjulskontroll og få di til å rette di Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Får ikke retta camberen helt. Men kanskje de kan få retta inn noen bittelitt på forstillings-kontroll. Gjør ikke så mye at camberen er gal. Bedre grep i sving, men litt leit at dekke slitest mest på innsiden da. Ved vanlig veikjøring. Med banekjøring er det bare bra at camberen er feil, og da slites dekket fort nok på utsiden alikevel. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 ingen justeringsmuligheter for camber på mk4 nei.. men kan være en god ide og ta en kontroll uansett fordi spissingen pleier og bli litt skakk når en senker og da sliter du fort dekk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Åsså så lett den blir på rattet, når spissinga og camberen er feil.. hehe 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 hvor er alt det dere snakker om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Åsså så lett den blir på rattet, når spissinga og camberen er feil.. hehe morro det ja.. kjørte med 235 dekk og 60 senk uten å ta forstillingskontroll med siste escorten jeg hadde som fungerte.. det var morro det.. alex_86: hva mener du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 når spant i fjor med 205-45-16 ble det bare sånn ca 110 mm breie spor... og en så tydelig på dekket at det ikke hadde blitt varmt ytterst. Alt pga at camberen er helt føkt. Og bilen er lettere på rattet med lavprofil enn med vinterdekka.. :| 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 tror alex mener chamber og sånn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 ja tenkte på chamber Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Prøve meg på ascii tenging Hvis en sier at normalen så stor hjulene | | på hver side.. Så når en senker en den står, men slik / \ , sett forfra eller bakfra, litt overdrevet.. Dette er på grund av hjulopphengets oppbygning. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 og spissing vil si vinkelen på hjula ut og inn.. får prøve meg på samme tegningene som han over prøver på da.. sett ovenfra skal hjulene stå slik ca | | (biler skal ha litt spissing ut eller inn, kommer an på om det er forhjul eller bakhjulstrekk) når bilen senkes blir det iallfall på escort litt slik vinkel på hjula \ /.. som sagt over på grunn av geometrien og oppbygningen av forstillinga.. spissingen kan stilles, men camberen kan ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 okidoki, da forstod jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Får kjøpt justerbare lenkearmer i england, da får man justert camber som man vil Søk på feks passionford.com Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 stemmer jo det.. veldig greit å ha det skjønner du.. men originalt går det ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Måha måha måha Visa klarferdigDRA KORT Ikke bra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 (edited) har du kjøpt det? på forstillingen min (motorsporten da).. kan stille mye rart der Edited July 19, 2006 by Alex_86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Nei, forstillinga mi er fin den. Kjøper ikke for å kjøpe Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 gjør du vel har du tca justerbar??? vurderer å kjøpe det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrDanger Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Det går å ann å lage ovale hull, oppe på støtdemper tårnet, da kan man stille kamberen og ;-)Funker meget bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now