Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hatt den på firhjuls kontroll?

Posted

Får ikke retta camberen helt. Men kanskje de kan få retta inn noen bittelitt på forstillings-kontroll. Gjør ikke så mye at camberen er gal. Bedre grep i sving, men litt leit at dekke slitest mest på innsiden da. Ved vanlig veikjøring. Med banekjøring er det bare bra at camberen er feil, og da slites dekket fort nok på utsiden alikevel. :P

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Posted

ingen justeringsmuligheter for camber på mk4 nei.. :rolleyes: men kan være en god ide og ta en kontroll uansett fordi spissingen pleier og bli litt skakk når en senker og da sliter du fort dekk..

Guest Alex_86
Posted

hvor er alt det dere snakker om?

Posted
Åsså så lett den blir på rattet, når spissinga og camberen er feil.. hehe

 

morro det ja.. :rolleyes: :lol: kjørte med 235 dekk og 60 senk uten å ta forstillingskontroll med siste escorten jeg hadde som fungerte.. det var morro det.. :P

 

alex_86: hva mener du?

Posted

når spant i fjor med 205-45-16 ble det bare sånn ca 110 mm breie spor... og en så tydelig på dekket at det ikke hadde blitt varmt ytterst. Alt pga at camberen er helt føkt. Og bilen er lettere på rattet med lavprofil enn med vinterdekka.. :|

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Guest Alex_86
Posted

ja tenkte på chamber ;)

Posted

Prøve meg på ascii tenging :P

 

Hvis en sier at normalen så stor hjulene | | på hver side.. Så når en senker en den står, men slik / \ , sett forfra eller bakfra, litt overdrevet.. Dette er på grund av hjulopphengets oppbygning.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Posted

og spissing vil si vinkelen på hjula ut og inn.. får prøve meg på samme tegningene som han over prøver på da.. :P sett ovenfra skal hjulene stå slik ca | | (biler skal ha litt spissing ut eller inn, kommer an på om det er forhjul eller bakhjulstrekk) når bilen senkes blir det iallfall på escort litt slik vinkel på hjula \ /.. som sagt over på grunn av geometrien og oppbygningen av forstillinga.. spissingen kan stilles, men camberen kan ikke..

Guest Alex_86
Posted

okidoki, da forstod jeg

Posted

Får kjøpt justerbare lenkearmer i england, da får man justert camber som man vil :)

Søk på feks passionford.com

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

Måha måha måha

 

Visa klar

ferdig

DRA KORT :D

 

Ikke bra :P

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Guest Alex_86
Posted (edited)

har du kjøpt det?

 

på forstillingen min (motorsporten da).. kan stille mye rart der

Edited by Alex_86
Posted

Nei, forstillinga mi er fin den. Kjøper ikke for å kjøpe ;)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Guest Alex_86
Posted

gjør du vel :P har du tca justerbar

??? vurderer å kjøpe det

  • 3 months later...
Guest MrDanger
Posted

Det går å ann å lage ovale hull, oppe på støtdemper tårnet, da kan man stille kamberen og ;-)

Funker meget bra

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...