Jump to content

Girkasse til Escort Cosworth


RH-Racing

Recommended Posts

Komfort: Ett nytt poeng: De fleste som kjører grønnedyse oppsett ryker jo kassene. Har røket to selv med det oppsettet. Hvis du tar ut 400 hester får du vil ikke akkurat mindre moment vil jeg tro! Så den kommer nok til å ryke uansett ganske kjapt, hvis du ikke giret på 3000 rpm hele tiden. Den originale kassen holder til ca 300 hester. etter det lever den farlig.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Cosworth Racing1: det er ikke direkte hestene som ryker kassen, men hestene på lavt turtall også kalt dreiemoment. Grunnen til at grønndyse oppsett ryker kassen er at det ofte brukes en turbo som er litt større enn std t3 og så kjøres det ganske høy peak som igjen fører til ett vanvittig dreiemoment, åsså har vi jo dette med kjørestil og hvilke tilstand kassen er i fra før. Det var engang en liten fugl som visket meg i øret og sa at dersom du har en 300hk bil skal den gi 300ft/lb, og 400hk gir 400ft/lb, da er motoren effektiv og du har de rette kurvene. På en slik motor vil ikke girkassen ha sjangs på 400hk da dette er 541nm. 300hk gir 406nm og selv her begynner kassen å synge.

Er det noen som VET hvor mye en god kasse tåler i nm eller ft/lb ved litt mer normal kjøring og banekjøring (ikke pirruetter og spinning til en hver tid)??

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...