Robox Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 skal til å prøve meg på lakkering for første gang nå og har et par spørsmål i den sammenhengen.. regner _ikke_ med noe spes bra resultat, men vil iallfall prøve å få det så bra jeg kan.. 1: hvor stor dyse og hvor høyt trykk skal jeg bruke når jeg skal sprøyte 2k fyller? skal bruke en biltema "proff" sprøyte med overliggende kopp hvis det har noe å si.. 2: har noen dype bulker som jeg ikke kommer til fra baksiden, lurer litt på hva jeg skal gjøre med de.. har en slik glidehammer, men er ganske skeptisk til å borre hull i bilen.. hva tror dere er en grei løsning her? bulkene er ca 1-1,5 cm på det dypeste.. eventuelt hva slags sparkel burde jeg bruke til å fylle opp dette? regner nesten med at langtrådet glassfibersparkel er det beste? eller metallsparkel? er ganske blank på dette her.. hehe 3: hvor grovt slipepapir kan jeg bruke uten at sliperipene ses gjennom fylleren? bilen har blitt lakkert med biltema hobbylakk på sprayboks før og tror nok det må langt vekk fra bilen før noe annet vil henge på den.. hehe her snakker vi tykke lag altså.. takker for svar.. regner med det dukker opp noen flere spørsmål på veien også så kommer nok mer i denne tråden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 bilder av skadene bruker å hjelpe da 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 skal ordne noen bilder i morgen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 (edited) siden dette er første gang .så bruk en dyse på rundt 1.5-1.6.da slipper du unødvendig sig i fullern.og unødvendig extra bulker-. sprøytetrykket skal ligge på ca 3.2..dette er også litt avhengig av om kompressoren din klarer å levere luft hele tiden.siden du allerede har en glide hammer.(biltema sikkert?) kan du punkte fast en liten metall plate som du setter den ene kroken i og ganske enkelt drar ut bulkene med. kjapt og enkelt.og svært lite sliping etterpå.du bør ikke bruke mindre enn 240 til slutt før du skal legge fuller.da grovere enn dette vil synes som sliperiper. det er også viktig å slipe godt over alt der du har brukt grovt slipepapir,for å være sikker på at du har fått med deg alt. du har jo msn min så bare å spørre Edited July 11, 2006 by mikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 flotte greier.. takk for svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 flotte greier.. takk for svar.. Anbefaler ikke å sprakle så dype bulker! -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 dette er ikke noe showprosjekt akkurat så det får gå.. hehe uansett har mikke forklart meg en mye greiere metode så.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 dette er ikke noe showprosjekt akkurat så det får gå.. hehe uansett har mikke forklart meg en mye greiere metode så.. nappe ut bulkene først ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now