Guest Lynvingen Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Jeg vurdere Turbo i granadaen, men vil ikke gjøre noe jeg ikke får godkjent. Har tenkt på 2.0 IS turbo, og på å bygge turbo på 2,8'en som står i bilen og kunne tenke meg å hive i en sierra cossie motor etterhvert.. Vil det være mulig å få noe av dette godkjent? Hvilke papirer må jeg ha fra ford osv. Har en orginal 83mod. 2,8injection. Har hørt at bremsene på den skal tåle inntil 200hk, men det er vel uten turbo..??
rene`racing Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 det du må gjer er å snakke med biltilsynet,glem ford dei hjelper deg ikke uansett,er jo flere med godkjent 2,8 turbo,2,0 cossi osv så det går an å få det godkjent. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Guest John-A Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Hei! Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hkmed originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo...
Guest Lynvingen Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Hei! Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hkmed originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo... Høres ikke det litt rart ut?? Kanskje jeg må flytte til trondheim..
Escort RST WRC Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Så lenge du har god dokumentasjon kan du stort sett få godkjent det meste Så lenge det er forvarlig da Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
TurboX Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Så lenge du har god dokumentasjon kan du stort sett få godkjent det meste Så lenge det er forvarlig da Ja, er MM sin egentlig forsvarlig? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Escort RST WRC Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Ja, faktisk.. Bilsynet syns jo det også Er ikke en bil som er kasta sammen på en helg med gaffateip og sikaflex Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Erik Braseth Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 (edited) Hei! Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hkmed originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo... Hvis jeg tenker på samme sak så bør det kanskje nevnes at de to ekstra pluggledningene ble forsøkt gjemt etter alle kunstens regler. Og at chevroletmerketne på toppdekslene ble slipt bort? Edited July 11, 2006 by Erik Braseth
Escort RST WRC Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Forskjell på Godkjent ombygd og EU-godkjent Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Lynvingen Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Hvis jeg tenker på samme sak så bør det kanskje nevnes at de to ekstra pluggledningene ble forsøkt gjemt etter alle kunstens regler. Og at chevroletmerketne på toppdekslene ble slipt bort? Jeg skal ikke gjemme noe, jeg skal ha det skriftlig i vognkortet..
Escort RST WRC Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Den beste, og etter min mening eneste måten å gjøre det på Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Sierraxr4x4 Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 kan få kjøpe komplett turbo kit til 2,8 motor av meg,
Guest Lynvingen Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 kan få kjøpe komplett turbo kit til 2,8 motor av meg, Pris?
kai-f250 Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen? 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Guest Lynvingen Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen? Når var dette??
ZikkZakk Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 joel olsen sin også er vel godkjent med 600++ hk, cossie motor
vegvill Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 (edited) var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen? Var det denne? Edited January 31, 2007 by vegvill
Karlsen^ Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 (edited) joel olsen sin også er vel godkjent med 600++ hk, cossie motor Ja den var vel det. Og nå bygger han twin turbo på 4,6l v8 mustang cobra motor med race blokk i alu som skal godkjennes!Mener å ha sett et sted at han tenkte 1:1 i vekt- effekt forhold. Edited January 31, 2007 by Karlsen^
Loffen Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Ja den var vel det. Og nå bygger han twin turbo på 4,6l v8 mustang cobra motor med race blokk i alu som skal godkjennes!Mener å ha sett et sted at han tenkte 1:1 i vekt- effekt forhold. Joel er godt igang med dette prosjektet ja, og han har også en modda bakstilling fra Cobra`n, så den skal få godt grep, på tross av effekten -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Guest Ørjan G Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Jeg vurdere Turbo i granadaen, men vil ikke gjøre noe jeg ikke får godkjent. Har tenkt på 2.0 IS turbo, og på å bygge turbo på 2,8'en som står i bilen og kunne tenke meg å hive i en sierra cossie motor etterhvert.. Vil det være mulig å få noe av dette godkjent? Hvilke papirer må jeg ha fra ford osv. Har en orginal 83mod. 2,8injection. Har hørt at bremsene på den skal tåle inntil 200hk, men det er vel uten turbo..??Det smarte å gjøre er å kjøpe Cosworth motor og gearkasse og få dette oppi bilen. Du setter på IS toppen med grenrør, turbo og Cosworth plenum og får bilen godkjent med 2,8 i bremser og 150-160 hk. Motornummeret skrives i vognkortet for da er alt i orden og lovlig.
Gess Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Mener bestemt å ha lest i et innlegg her at Cosworth innsug og eksos ikke passer på Pinto topp. Iallefall ikke uten mye modifisering.Gjerne like lett å bygge IST på vanlig måte som Morty og de andre. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
rene`racing Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 er jo null problem å godkjenne en granada med cosworth motor,ikke noe poeng i å tulle med is topp osv. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
GranadaMK1 Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 er jo null problem å godkjenne en granada med cosworth motor,ikke noe poeng i å tulle med is topp osv. Med 2.0 cossi motor?Hva må stå i søknaden da? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
rene`racing Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 det du må ha i søknad er jo hvilken motor du skal bruke,effekt/moment,hvilket understell,bremser osv du skal bruke,det letteste er å ta en tlf til biltilsynet og snakke med dei,er jo ikke så mye hk i en orginal 2,0 cossi. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now