Jump to content

Recommended Posts

Posted

skal matte ned et 4x4 panser og gjøre det klart til lakkering. hvilket sandpapir burde jeg velge til panseret, og hvilket burde jeg velge til plastikken?

Posted (edited)

skal det fuller sprøytes.matter du med 240- hvis ikke bruker du først 400.så 500 og til slutt en grå pusseklut.såfremt plastikken er hel. holder det med å matte den ned med grå pusseklut

Edited by mikke
Guest Excaliburzz
Posted

Etter det jeg fikk høre av min lakkerer så bør en bruke 240 papir hvis en pusser for hånd, eller 180 papir hvis en bruker maskin, eventuelt ennå litt finere .

Guest pzycho
Posted

det er bullshit.. det er som mikke sier.. 4-500 og tilslutt pussefille..

Posted
Pussefille ?

pusseklut er det. finnes i tre farver. rød grå og bronse. rød for fuller. grå for lakk.og bronse for utflekking. hehehe

Posted
skal matte ned et 4x4 panser og gjøre det klart til lakkering. hvilket sandpapir burde jeg velge til panseret, og hvilket burde jeg velge til plastikken?

Er det helt og fint uten riper og hakk er det bare og pusse lett over med fint papir. Bare for og få det matt slik at lakken sitter...500-600 eller finere og vann.Elle som nevt "mattekluter" og pasta

Jo grovere papir du bruker større sjans er det for og få sliperiper..!

Må du slipe ut hakk og diverse steinsprut. MÅ du på grovere papir. og husk og slipe ut slik at du får en jevn og fin overgang.. Da må du sikkert sprøte litt fyller /grunning også

Fuller grunning slipes med fint papir

For perfekt resultat. la Et lakkerings verksted gjøre jobben:)!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted

har nå stått leeeenge, og pussa ferdig undersida av pansert.. (hvorfor?:) ) brukte vann og 500 papir. skal grunne og lakke her selv, og bare legge pansert på bilen, så verkstedet kan gjøre utsiden, der det er litt viktigere med bedre resultat!:)

men hva skal jeg gjøre på plastikkrillene?

Posted

men hva skal jeg gjøre på plastikkrillene?

Matt de også ,, det velger du selv om lar de sitte på eller og lakkkeren vil sprøyte de løst..

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted (edited)

gi blaffen i vannet gutter. gjør mer skade enn nytte. eneste man skal bruke vann til er ved evnt mellomslipinger av klarlakk, eller hvis man skal buffe over bilen for å få showfinnish. da med klarlakk som er beregnet til dette. de fleste som lakkerer idag har gått helt bort fra vannsliping.....bruk 4-600 våtslip papir. men ikke vann. 4-600 våtslip tilsvarer 6-800 tørrslipe papir.men gir bedre resultat.

Edited by mikke