Jump to content

Org. trykksperre i RS Turbo?


Escort RST WRC

Recommended Posts

Lurer litt på om Escorten min er chipet.

For jeg byttet til -31 acturator idag, og når jeg begynte å stille inn trykket når jeg kjørte la det seg på 1.4bar og lå stabilt på 1.3bar :blink: '

Kjørte på 3.giret når jeg testa, og den la seg rett ut i spinn i 100km/t!! :) På tørt føre!

Stilte bleedventilen slik at den ligger stabilt på 0.9 nå, med peak på 1bar..

Dette er vel ikke mulig uten at den er chipet vel???

Har ikke åpnet hjernen å sett enda, men lurte på om noen vet dette?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Trenger IKKE å være chippet fordi om den ikke kutter ved 0.72 bar (selv om det er lagt inn trykksperre i ECU'en orginalt)

 

Kjører selv på 1.1 bar med orginal hjerne :P

 

Om du har bleedventil lurer du hvertfall ut litt ekstra trykk som hjernen aldri oppfatter.

Du har ikke amal-ventilen koblet til?

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med bleedventil ja, så amalen er koblet ut..

Er ikke ledninger til amalventilen, derfor jeg kjører med bleed :angry:

Lurer ut litt ekstra trykk? Kjørte jo ei stripe med 1.4bar, var jo ikke antydning til noe kutting eller noe som helst.. :huh:

Bare spinning...

Skal få åpnet hjernen idag og se, må fikse strømproblem uansett så da tar jeg det samtidig.. ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kjørte det samme på min. Så ikke unormalt.

 

Trykk-sperra mi var på ca 1 bar. Kunne peake på 1.1-1.2bar på 1 og 2 gir(altså en kort tid) før hjernen gadd å reagere.

 

Kjørte med en kaldstarts-dyse som kobla inn på 0.5 bar, som sto langt nede på charge-pipen. Men skulle nok hatt en på andre sia også, fordi undersøkelser av toppen etterpå viste at den hadde gått magert på cylinder 1 og 2.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Kjørte stabilt med over 1 BAR på min det siste halve året jeg hadde den, så det var ikke det at hjernen brukte lang tid på å reagere.

Trykksperra fungerte rett og slett ikke.

Kjørte uten amal på min.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Drit i amalventilen. Er mye bedre med en skikkelig bleedventil. Ikke noe billig jallagreier vel å merke.

Viss du kjører org. innstillinger på turbotrykk etc., kjører den faktisk med lavere turbotrykk uten amal.

Men det er der justering av forspenn og bleed kommer inn i bildet.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...