Escort RST WRC Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 Lurer litt på om Escorten min er chipet.For jeg byttet til -31 acturator idag, og når jeg begynte å stille inn trykket når jeg kjørte la det seg på 1.4bar og lå stabilt på 1.3bar 'Kjørte på 3.giret når jeg testa, og den la seg rett ut i spinn i 100km/t!! På tørt føre!Stilte bleedventilen slik at den ligger stabilt på 0.9 nå, med peak på 1bar..Dette er vel ikke mulig uten at den er chipet vel???Har ikke åpnet hjernen å sett enda, men lurte på om noen vet dette? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 8, 2006 Author Share Posted July 8, 2006 Mener å huske at trykksperra ligger på 0.72bar eller noe sånt orginalt..Er ikke antydning til at den kutter eller noe, trykket ligger helt stabilt... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 orginalt skal den kutte ved 0.7 bar ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 den er nok chippa ja.. den originale trykksperra slår inn på rett over 0,7 bar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 9, 2006 Author Share Posted July 9, 2006 OK..Takker for kjappe svar Får ta ut hjernen imorgen å se da..Skal hive opp noen bilder.. Er sikkert noe mer jeg lurer på om det også Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 9, 2006 Author Share Posted July 9, 2006 Gidder ikke å ta ut hjernen idag, regner som f*** her idag..Og i garasjen står granada-prosjektet til brodern, så jeg får ta det en dag det letter litt opp Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Trenger IKKE å være chippet fordi om den ikke kutter ved 0.72 bar (selv om det er lagt inn trykksperre i ECU'en orginalt) Kjører selv på 1.1 bar med orginal hjerne Om du har bleedventil lurer du hvertfall ut litt ekstra trykk som hjernen aldri oppfatter.Du har ikke amal-ventilen koblet til? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 12, 2006 Author Share Posted July 12, 2006 Jeg kjører med bleedventil ja, så amalen er koblet ut..Er ikke ledninger til amalventilen, derfor jeg kjører med bleed Lurer ut litt ekstra trykk? Kjørte jo ei stripe med 1.4bar, var jo ikke antydning til noe kutting eller noe som helst.. Bare spinning...Skal få åpnet hjernen idag og se, må fikse strømproblem uansett så da tar jeg det samtidig.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 kjører også me 1,1 bar i peak, så detter dn ned til rett i underkant av 1 bar. med orginal hjerne uten bleed, amalen er tilkoblet, men må være noe feil dær siden d klarer å ladde så mye? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Kjørte det samme på min. Så ikke unormalt. Trykk-sperra mi var på ca 1 bar. Kunne peake på 1.1-1.2bar på 1 og 2 gir(altså en kort tid) før hjernen gadd å reagere. Kjørte med en kaldstarts-dyse som kobla inn på 0.5 bar, som sto langt nede på charge-pipen. Men skulle nok hatt en på andre sia også, fordi undersøkelser av toppen etterpå viste at den hadde gått magert på cylinder 1 og 2. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex h Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 er det amal på alle rst-er orginalt?? eg har ikke på min? Fjernet grunnet størrelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 er det amal på alle rst-er orginalt?? eg har ikke på min? jupp d er nok d. hva er egentlig vitsen med amal btw? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 (edited) Kjørte stabilt med over 1 BAR på min det siste halve året jeg hadde den, så det var ikke det at hjernen brukte lang tid på å reagere.Trykksperra fungerte rett og slett ikke.Kjørte uten amal på min. Edited November 21, 2007 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex h Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 er vell ikke noe vits i og kjøpe amale visst eg ikke har??? men hva skjer visst du brae tar den vekk da??? Fjernet grunnet størrelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 Drit i amalventilen. Er mye bedre med en skikkelig bleedventil. Ikke noe billig jallagreier vel å merke.Viss du kjører org. innstillinger på turbotrykk etc., kjører den faktisk med lavere turbotrykk uten amal.Men det er der justering av forspenn og bleed kommer inn i bildet. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now