Bdt Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Snap off er ikke lov så lenge det ikke er låsbart. COS it`s WORTH it!
Guest Lars Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Hallå!Hvordan gikk det etter kontrollen forresten? Fått på skilter igjen? Hilsen Lars E sikkert ikke fått seg noe på ei stønn og lar det gå utover degHah! Satt på når han ble stoppa i kontrollen. Makan til folk... var ikke grenser til hva de klagde på!
M-ic Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 (edited) følger det ikke med papirer på mongoose anlegget da??Mener det gjør det. Og hvis det følger med så kan de faktisk ikke annet enn å godkjenne det. Bare for å nevne det så kan de likevel la være å godkjenne, selv med aldri så mye papirer. Til syvende og sist så er det opp til kontrollør å la noe bli godkjent. Det er han som skriver navnet sitt på det. Hvis han mener det er f.eks trafikkfarlig så kan han velge å la være. Men det er jo en kjensgjerning at det som regel går bra med f.eks TUV-papirer. Edited January 21, 2007 by M-ic
Guest drezz Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 fikk feil på at jeg har coilovers dempere på bilen og moongose eksos anlegg ...og masse andre små feil som snapp of ratt ,ulike dekk forand og bak,olje lekasje,div lys Feil på at du har ulike dekk foran og bak? Er ikke reglene slik at det skal være like dekk på akslingene, ikke at alle 4 skal være lik?Altså at du f.eks. kan ha michelin foran på bilen og gislaved bak, men ikke michelin på høyre side og gislaved på venstre?
Peder`n Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Snap off er ikke lov så lenge det ikke er låsbart. Ok....derfor mitt var greit da altså... Peder
Peder`n Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Feil på at du har ulike dekk foran og bak? Er ikke reglene slik at det skal være like dekk på akslingene, ikke at alle 4 skal være lik?Altså at du f.eks. kan ha michelin foran på bilen og gislaved bak, men ikke michelin på høyre side og gislaved på venstre? Har ikke noe skriftlig på dette.... men har forstått det sånn at det tidligere var slik som du sier.... at det var tilstrekkelig å ha samme mønster på samme aksling, og man kunne ha forskjellig mønster på fordekk og bakdekk.Men nå tror jeg ganske bestemt at dem er blitt enda striktere på dette, at det nå skal være samme mønster rundbaut...Alle 4 dekk skal være skodd likt.... (med mindre bilen leveres andreledes fra fabrikk regner jeg med...) Peder
Peder`n Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Men til trådstarter her....det høres ut som du ikke har hatt nok tid til å holde bilen i ordentlig stand...."div lys" er jo relativt flaut da!...er det ikke? Peder
viggo Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 trenger ikke være samme mønster på dekka, "dekk på samme aksling skal ha tilnærmet lik egenskap" ifølge forskriftene, så ulikt mønster foran og bak skal ikke ha betydning, og dimensjon skal være som angitt i vognkortet, og kan varieres med + - 5% på rulleomkrets, men da likt på alle fire. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Guest Autotuning_as Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Hallå!Hvordan gikk det etter kontrollen forresten? Fått på skilter igjen? Hilsen Lars E Hah! Satt på når han ble stoppa i kontrollen. Makan til folk... var ikke grenser til hva de klagde på! Halla ! jeg har ikke fått dem igjen ennå ... har ikke fått vist den ennå... fått deg no ny bil du da?
Recommended Posts