Escort-mekkern Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 (edited) Som emne tilsier har jeg nå brukt heyens boka til alt mulig...men den er ikke altid like lett å bli klok på...er det noen som kanskje har noen bilder bra sin bygge tid og som kan legge ut alle mulige bilder av motor og motorrom slik at jeg har litt å sammenligne med...som f.eks har jeg ikke kommet over noen bilder som viser hvordan det skal se ut på siden av motoren ved torpedoveggen...(der hvor oljefilteret sitter) Alle bilder tas imot med stor takk. Det som gjennstår nå er da alle mulige sensorer som jeg ikke vet hva er og hvor skal sitte...og hvor alt på ledningsnettet skal kobles til....hvis det er noen som kan ta noen bilder og sette en provisorisk ring med litt tekst og en pil er det helt genialt. Jeg var hos hun som trekker om setene mine...de er straks ferdige....det er orginale bakseter og eletriske recaro seter foran....fargene er koksgrått og brede lilla striper og lilla i dørsidene på stoffdelen. Alt i vanlig og semsket skinn Så da er det bare å finne ut hvordan det skal kobles i elnettet....og jeg har fått mekanikken med motor og ledningsnett til min el cab Så er det bare å koble det.... Og jeg har fått tak i el vinduer, el speil og sentrallås...så er det bare å koble det.... jeg gleder meg virkelig til dette....eller..... Alarmen setter jeg bort til en eller annen defa montør. Edited July 4, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 http://smg.photobucket.com/albums/0903/Tom...gging/?start=40Der finner du endel gamle bilder hvertfall.PS: motoren på bildene er en series 1 RST motor. Ellers finner du mye bilder ved å søke i escort-forumet og titte på prosjektene her på forumet Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Kanskje disse kan hjelpe Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Her er et par bilder Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 Jeg er klar over at jeg kan finne masse her inne på forumet...men jeg har også forstått det på enkelte andre at det hadde vært kjekt med en tråd med alt samlet....mulig jeg tar feil -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 Jeg har sett at det er mange som har den bankesensoren i innsuget en det er mange som ikke har det også...så vidt jeg har forstått skal den hjelpe mot tenningsbank...er den nødvendig og eventuelt koster den mye??? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 ....og si meg...hvor mange slanger er det totalt i motorrommet...jeg har skaffet meg 9 store slanger til turbo osv. Men SFS leverer noe som skulle tilsi de 7 resterende slangene som man trenger....stemmer dette?Har jeg de slangene, da trenger jeg ikke mer?!? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 (edited) Jeg bumper denne litt mens jeg spør om alt over og litt til... Jeg husker ikke helt hva som var hvor når jeg demonterte motoren fra delebilen jeg hadde...hva er det som er montert på blokka til høyre for oljefilteret...det er 2 lange bilter som er skrudd inn der...så jeg lurer egentlig på om det er noen bolter som jeg skrudde inn der for at jeg skulle ta vare på dem eller om det faktisk skal sitte noe der....og en ting til.... På det motorfestet som sitter på girkassen nærmest IC`en....der er det jo flere bolter....men når jeg prøver å sette inn den øverste bolten så kan det virke som om det skal en veldig lang bolt inn der...stemmer dette??? de andre hullene er bare noen få cm lange mens det på toppen er iallefall 10 langt...og tykkere enn de andre..så er spørsmålet om det skal være slik eller om han jeg fikk dette fra har borret opp større hull der av en eller annen grunn... Hvis noen forsto dette da... Edited July 5, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 (edited) Humm..bomti bomp...mange visninger og få svar....trodde det var mange som kunne noe om RST og som hadde det... Da blir jo min tydeligvis ganske unik Iallefall med eletrisk tak Og fullstendig nytt egendesignet intereør...eneste jeg lurer litt på er å få laget et nytt dashbord...litt usikker da jeg ikke vet hvor mye jobb vi snakker om og hvor mye det vil koste å eventuelt få noen til å gjøre det for meg... Edited July 5, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 (edited) Halo halo igjen Lurer fremdeles på dette her og litt til.... Hvordan er det å få laget en manifoild med plass til to turboer??? Jeg har 2 stk turboer til porche 996 turbo..så vidt jeg vet skal de være i tipp topp stand men de ble byttet ut mot noen litt større...så de ligger bare her...Og hvordan vil dette gjøre seg på en RS Twin turbo??? Edited July 5, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 hvorfor ikke ta bi turbo liten som lader fra bunn og stor som kommer på toppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 Mulig mulig...her er det bare å komme med tips...men skal jeg da bruke en av mine T3 turboer som den "lille" eller må da lengre ned i størrelse...?Jeg er temmelig blank på alt som har med denne bilen å gjøre..."i learn as i go" så bare si meg hvordan dette skal gjøres og jeg gjør det.. hehe Jeg skal oppdatere projekt tråden min straks tenker jeg...der kommer det jo også fram at jeg skal ha ekstra innsprut også så ikke det blir for magert... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 På det motorfestet som sitter på girkassen nærmest IC`en....der er det jo flere bolter....men når jeg prøver å sette inn den øverste bolten så kan det virke som om det skal en veldig lang bolt inn der...stemmer dette??? de andre hullene er bare noen få cm lange mens det på toppen er iallefall 10 langt...og tykkere enn de andre..så er spørsmålet om det skal være slik eller om han jeg fikk dette fra har borret opp større hull der av en eller annen grunn... Hvis noen forsto dette da... Jepp. Skal en lang blå bolt der om jeg ikke husker feil.. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Er vel trangt /varmt nok i motorrommet fra før om man ikke skal trø neddi en turbo til og en liten haug med rør... Ang bankesensoren så er det ikke det på min fordi S1 motorene ikke har det. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 Humm...jeg har noen lange blå bolter igjen...får teste og se om det er noen av de som passer...det virker også som om bolten under....altså bolt nr 2 fra toppen har knokket inni der så da må jeg vel til med grisepikk...stress...Håper iallefall at det ordner seg med den lange bolten...da kan man jo nesten si at motoren sitter... Så alle RST`er serie 2 har bankesensor....er det typisk mekonomen som man går til da? og hvor mye koster dette...jeg har et ledningsnett fra en rst -89 mod som står i og jeg vet at han som dytta det på meg mente at den bankesensoren var flotte greier... Ang varme med 2 turboer skal man vel klare å få ventilert bra...men vil det ha noe effekt og vil det la seg gjøre...jeg kjøpte jo også for en liten stund stiden en RST motor som var ombygd til 2 liter som kansje også kan dra nytte av litt ekstra turbo kraft..litt kjedelig da....må drive å samstemme 2 dumper osv -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Hvor sitter denna bamkesensoren a? den som sitter rett før gasspjeldet eller? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 (edited) Så vidt jeg har forstått sitter den på innsugsmanifoilden på høyre side i et hull under noe vakum greier...det lurer jeg også litt på...jeg har byttet ut bremsekraftforsterkeren min med en fra en cossi...hvordan er det da med den vakumslangen som går til innsugsmanifoilden da...skal jeg bare plugge den igjen eller er det noe annet smart jeg skal gjøre??? Edited July 5, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 Er det noen som kan gi meg en komplett liste over alle sensorer og slikt man trenger og kjøpssteder så jeg kan stikke å handle litt i morgen?? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 6, 2006 Author Share Posted July 6, 2006 Ingen? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 6, 2006 Author Share Posted July 6, 2006 Halo...mas mas... Ingen som har noen flere bilder eller tips??? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Jo, har et tips: Bruk en turbo!! Er IKKE vits å begynne å kødde med noe twin turbo greier Bankesensor står under vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren.Er en grønn sak som du ser på det siste bildet jeg la ut Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 6, 2006 Author Share Posted July 6, 2006 (edited) Får se hvordan det blir med twin turbo greia... i første omgang er jeg nødt til å finne ut av ledningsnettet...og alle slangene....har ikke fjerneste idè om hvor ting skal...er det noen i oslo traktene som ønsker å gi en hjelpende hånd står jeg for øl og pizza Edited July 6, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 6, 2006 Author Share Posted July 6, 2006 Eller som eventuelt har en rs turbo stående i nærheten så jeg kan ta litt bilder og notater.... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 Da var det en ny morgen og nye håp Er det noen som har en rs i nærheten eller som kunne tenke seg litt øl og pizza så er det bare å si ifra -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 (edited) humm..hvis jeg maser noe mer nå i denne tråden blir jeg sikkert bannet eller noe.. Får ta sjansen...må bli ferdig med den...setene er nesten ferdig..hun møbeldama slet vist litt med å trekke om recaro setene... Edited July 7, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now