Jump to content

Bilder av motorrom i rs turbo


Escort-mekkern

Recommended Posts

Hehe...sant nok...men jeg blir litt frustrert når jeg står med hodet nedi motorrommet og ikke forstår noen ting....kansje bilen selges billig ;)

Gå tilbake til gamle ameriaknere...der er iallefall ikke elnettet så forbannet komplisert....ikke det at dette er det heller...men for en som meg blir det håpløst...jeg er nok litt dyktigere på pc bygging :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Å bygge bil utelukkende på hjelp via et internett forum, midt på sommeren, er nok ingen god ide.

Du har spurt om så mye, så mange ganger, og lagt til så mye annen unyttig info her at jeg ikke vet hva du trenger hjelp til og ikke lenger.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Først av alt----jeg bygger ikke utelukkende på hjelp via frumet...da hadde jeg aldri blitt ferdig...At det har tatt lengre tid enn først anntatt er vel ikke noe annet enn at det er veldig kjedelig...men, mener du da at jeg bør legge det på hyllen inntil høsten/vinter kommer ???

 

At jeg har spurt om mye....det stemmer...men jeg var ikke klar over at det var en viss kvote på det...

 

Utifra det jeg har lagt inn...at det blir oppfattet som om at jeg har lagt til masse unyttig info.... det beklager jeg.

 

jeg håper ikke alt for mange andre føler seg plaget...i så fall...jeg beklager det også.

Det er kjekt å vite hvor landet ligger...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt----jeg bygger ikke utelukkende på hjelp via frumet...da hadde jeg aldri blitt ferdig...At det har tatt lengre tid enn først anntatt er vel ikke noe annet enn at det er veldig kjedelig...men, mener du da at jeg bør legge det på hyllen inntil høsten/vinter kommer ???

 

At jeg har spurt om mye....det stemmer...men jeg var ikke klar over at det var en viss kvote på det...

 

Utifra det jeg har lagt inn...at det blir oppfattet som om at jeg har lagt til masse unyttig info.... det beklager jeg.

 

jeg håper ikke alt for mange andre føler seg plaget...i så fall...jeg beklager det også.

Det er kjekt å vite hvor landet ligger...

du kan jo ringe Ford norge, og høre om de har noe tegninger på el-nettet i motorrommet eller sende en mail til www.burtonpower.com de må ha noe liggende vil jeg tro..

Eller du kan ta deg en tur på rudskogen neste helg og klikke gal nedi rst motorrom med ett kamera.. :blink:

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Hehe...jeg jobber med saken...prøver å få lånt en kopi av det programmet de bruker hos ford. jeg skal nok til rudskogen men hvis jeg står på kan min egen bli kjørbar....alt er klart for montering....men det skal holde hardt skal det gå... :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Å hei & hå...osv :)

 

Da er været lite bra her iallefall så får satse på at det er noen her som kan se litt på denne posten og komme med noen gode innspill...

 

Jeg har akkurat kommet på en ting til jeg mangler...slangen som går fra turboen til blokka...den med oljereturen...den skal da festes i blokka på en eller annen måte...der har jeg bare et hull rett inn?!?

 

Hva skal festes der og er det noe jeg kan få tak i andre steder enn hos ford?

 

Og på toppen av innsuget er det 2 små nippler...hva gjør de og hvordan skal det kobles?

 

Og en siste ting...jeg har sett litt på det insuget mitt og på ene siden har jeg inntak til bankesensor og rett over har jeg inntak til noe vakumgreier...så vidt jeg har forstått har dette med at vakumet skal kobles til bremsekraftforsterkeren...og dette vil da være med å hjelpe så man ikke får veldig harde bremser eller noe....nå har ikke jeg den orginale bremsekraftforsterkeren lengre...jeg har byttet ut den med en sånn en helelektronisk sak...er det da bare for meg å plugge igjen det hullet i innsuget?!?

 

Takker for alle svar :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Å hei & hå...osv :)

 

Da er været lite bra her iallefall så får satse på at det er noen her som kan se litt på denne posten og komme med noen gode innspill...

 

1: Jeg har akkurat kommet på en ting til jeg mangler...slangen som går fra turboen til blokka...den med oljereturen...den skal da festes i blokka på en eller annen måte...der har jeg bare et hull rett inn?!?

 

Hva skal festes der og er det noe jeg kan få tak i andre steder enn hos ford?

 

2: Og på toppen av innsuget er det 2 små nippler...hva gjør de og hvordan skal det kobles?

 

3: Og en siste ting...jeg har sett litt på det insuget mitt og på ene siden har jeg inntak til bankesensor og rett over har jeg inntak til noe vakumgreier...så vidt jeg har forstått har dette med at vakumet skal kobles til bremsekraftforsterkeren...og dette vil da være med å hjelpe så man ikke får veldig harde bremser eller noe....nå har ikke jeg den orginale bremsekraftforsterkeren lengre...jeg har byttet ut den med en sånn en helelektronisk sak...er det da bare for meg å plugge igjen det hullet i innsuget?!?

 

Takker for alle svar :)

 

1: det skal orginalt sitte en rør-stump der, men hvis det ikke er det der, så er det nok like greit å bare få presset inn et rør med bittelitt overdim. du har den 550kroners-slangestumpen med vinkel?

 

2: mener bestemt at den ene nippelen skal til ecu, og det andre til veivhusventilasjonen. her kan du også ta ut til vakum til dump og turbotrykksmåler.

 

3: det stemmer det du sier, bare plugge igjen hullet, hvis du har elektrisk vakumpumpe.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar men noen ting jeg ikke er helt sikker på...når du snakker om den 550 kroners - slangestumpen med vinkel tror jeg ikke helt vet hva du mener...jeg har en stålonspunnet slange som går ifra turboen med en "mutter" på enden...og det var det... :)

 

Og det hullet i punkt tre...som du sier så kan jeg bare plugge igjen det...eller glem det...jeg bare finner meg litt låsepasta og en riktig skrue :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Den slangen du har er oljeslangen TIL turboen. Hvertfall om den er ganske lang.

Returen ut fra turbo fikser du med en liten slangestump, bare pass på at slangen tåler varme og olje. Bruker en hydraulikkslange selv, fungerer fint det.

Olek sikter nok til orginaldelen fra ford, som koster ca 550,- :o

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

humm...ok..da får jeg ta meg en tur til tess i morgen å høre litt med dem... får stikke å kjøpe meg en ny gjør-det-selv bok også..den jeg har duger ikke stort lengre.. :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

vil faktisk tippe det olek tenkte på her var den lille 90 graderen i plastikk til vakuumet på bremseservoen.. den koster noe sånt på ford mener jeg å huske.. hehe

 

er ikke noe særlig trykk i den oljereturslangen, trenger bare en vanlig slange uten armering til dette.. men det blir veeeeldig varmt der så nærme turboen.. husk å nevne det for mannen på tess! hvis ikke kan den sprekke/smelte veldig lett..

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært på gatebil og lekt meg i helgen..men, jeg så faktisk ikke en eneste RS turbo der.

Jeg hadde en lengre prat med gutta fra engelske fastford også...de kunne heller ikke si at de hadde funnet noen...så da ble det ikke noen bilder på meg der... :(

 

Men de engelske gutta og jeg ble enige om et par andre ting utover høsten som kan bli morro...tiden vil vise...

 

Så da er det mandag igjen å jeg får se om jeg klarer å få ferdig el systemet denne uken da...jeg fikk akkurat elsystemet til taket mitt i posten i dag.

:D

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Og dette var på hvilken parkeringsplass???

 

de gangene jeg var på parkeringen var det mørkt...og jeg måtte hatt lys for å sett noe...men men...det var mye annen morro...og det kostet meg alt i alt drøye 400 kr med mat,drikke, bånd osv :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

den bakerste for å si det sånn... på et jorde :P langt unna.. den borteste. gjeste parkering.. øverst til høyere..hvis det sa deg noe :P var bare innom for å snakke med en

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Hehe..ikke stort...men men...jeg må bare klare å få gjort det på andre måter...nå har jeg skaffet meg programvaren de bruker hos ford så kansje det kan gjøre meg noe klokere...

 

Ford Automotive TIS Tech Info System og ******** :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare skjekke at det virke som det skal så kan jeg legge opp en ftp adr om folket ønsker :)

 

Men inntil da er det bare å komme med bilder og tips :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at litt lengre oppe i tråden at der jeg skrev navnene på de programmene jeg har fått tak i at det ene navnet ble sensurert...hvorfor det????

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Alt i orden...bare ble litt forfjamset når jeg så det...prøvde å se en sammenheng med noe pornografisk :D

 

Men de fleste vet sikkert hva jeg sikter til og det ligger der ute på nettet så det er bare å lete osv...ingen vits i å skape eventuelle problemer for klubben...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...