Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette gjelder en 2,0 is

Noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt dissa lagerskålene nedi bunn av motoren min? Tror det heter motor og rådelager...

Var innom Ford i Sandvika i dag...og dem hadde ikke...fikk ikke fra dem.... :wacko:

Og hadde dem hatt hadde motorlagrene koster 220kr pr. stk...og rådelagrene 110kr pr. stk....Rask hoderegning.....DRITTMYE!! :angry:

Kjøpte dette på Biltema for noen år siden...men det ser ut til at dem har sluttet å selge det....

Forøvrig åpen for forslag...

Peder

Posted (edited)

Ja det har du rett i....hadde håpet å få til dette innenfor norges riksgrense....men må jeg så må jeg...Skal inn på Sylinderservice til mandagen å høre med dem....Ser ut på prisene på Burton at et standard sett koster ca 20 Pund...og da synes jeg 220kr pr stk er relativt dyrt.... :P

Trenger altså 4 stk...og da er jeg oppe i 880 kr.....kan bestille 2-3 sett fra burton da...for samme prisen.... :unsure:

Skal se hos Sylinderservice også....Hvis dem har et sett til under 500 så kjøper jeg der....

Skal jo også ha dissa andre lagrene....og da blir det til at jeg kjøper hvis det kommer på under 800 tenker jeg....Kan jo drømme?! :P

Og eventuellt slipe veiva...skal høre meg rundt å se hvor nøye det er på det...Tror selv at en motor kan gå "langt" uten at en uslipt veiv gjør seg gjeldende.... :ph34r:

Peder

Edited by Peder`n
Posted (edited)

Se her ja....har ikke prøvd Gule sider enda gitt!....OG Low and behold!!...Reko i Ski!!....skal høre med dem også...

Var noe i Trondheim også.....men...ja...litt langt unna, vil gjerne snakke med dem og ikke bare få i posten....kan få feil....veita nesten ikke hva dessa lagergreiene heter...He he

Peder

Edited by Peder`n
Posted

Oslo Sylinderservice hadde...ikke på lager men fikk kjappt inn....700+moms....

Mekonomen kunne bestille gjennom Motorteknikk...850+moms

Og REKO på Ski...ca 850+mopms....

Peder

Posted

det var ikke billig nei, kanskje det er billigere på biltema eller ford hør der da vel

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Rådelager, ramlager(veivlager), hør på diverse motorverksteder ja, er vel samme på aller 2.0 OHC?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted (edited)

Og først nå skal jeg få muligheten til å finne ut hvor slitt veiva er....har altså standard lagere...og skal stappe en sånn tråd inni...trolldeiglignende :P

men hvis jeg nå finner ut at den er slitt...så må jeg jo kjøpe underdim/overdim da....Time will show.

Så at et av de gamle rådelagrene...(usikker på hvilket..tror det var til stempel 1)...så ut som det var valsa ut....mue bredere på et sted enn et annet....har sikkert hørt rådebank i denne før...håper bare det ikke er noe galt med selve råden og alt det andre greiene der jeg ikke vet hva heter...Rådebolt??

Kan ta bilde hvis noen vil se...

Peder

Edited by Peder`n
Posted

hvis veiva di er slitt er det ikke bare å smekke i overdimlager, den må slipes på et motorverksted og!

Cosworth!

Posted

Jeg glemte å spørre hvor mye dem tok for sliping av veiv på Oslo Sylinderservice...sikkert dritdyrt... <_<

Hadde tenkt til å avslutte her, for det var jo egentlig bare det med lager jeg lurte på :) ....men så ser jeg jo at jeg kommer til å ha morro av å lage en sånn liten "prosjekt-tråd"....så jeg lager en sånn og prøver å ta noen bilder og sånn....

Er jo ikke det værste bygget jeg har....men det er sikkert intressant for noen...og morro for meg...spesiellt å titte tilbake på hvis alt fungerer til slutt...

Peder