Peder`n Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Har funnet ut at den toppen jeg hadde tenkt til å bruke i is-turboen min er en topp fra en CLX....Hva er forskjellen på en CLX topp og IS-toppen?....Forskjellen på en is-og en clx tror jeg ligger i motorstyringa, og ikke så mye i topp eller blokk.....Men tro kan jeg gjøre i kirken....Her er jeg NØDT til å VITE!! Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) En Ohc topp er lik uansett om den er fra en CLX eller CL eneste forskjellene på ohc toppene er fra injection til gasser, så den toppen kan du trygt bruke Edited June 28, 2006 by cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 Godt...det var egentlig det jeg regnet med...og det er ingen forskjell på kamvinkler og ventiler ol.?... eller må jeg gå til annskaffelse av innmaten til en is...? Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Nope... er helt lik, vis du legger en topp du veit er IS og den CLX toppen din ved siden av hverandre vil du se at de er helt like Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 hmm trodde ClX kom bare med Dohc eg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Trodde jeg også, men han kan vel ikke ta så feil mellom en dohc topp og en ohc topp vel ???? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierra råner Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) Kompis har CLX og der er det OHC sprut.. Toppene er helt like Edited June 28, 2006 by Sierra råner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) jepp som sagt før er det ohc med innsprut er toppene HELT like, bare å klaske på turbo`n :D Edited June 28, 2006 by cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 (edited) hmm trodde ClX kom bare med Dohc eg Det stemmer bra, OHC versjonene het bla. CLS når de var solgt samtidig med CLX Edited June 30, 2006 by RSHansen - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 Så da er det bare en kar som har skrevet CLX på topplokket og håpet at det skulle overbevise noen.... CLX er herved erklært DOHC?.. Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 allså nå begynner jeg å bli skikkelig forvirra her, er det dohc eller ohc du har, du hadde gjort meg en kjempe tjeneste ved å tatt bilde av denne "CLX MOTORN" og posta det her etter på Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 (edited) Jeg har en ohc ja...og det er en SOHC...ikke en DOHC...jeg hadde såklabert sett forskjell på en DOHC og en SOHC...begger forsåhvidt pr. definisjon OHC motorer....men denna Forp%¤#& DOHC toppen må vel anntagelig være flunkanes ny hvis jeg skulle turt å sette turbo på den....Ryker jo fort UTEN turbo den toppen...Jeg vet forsåhvidt ikke om det er kjølevannet som irrer den istykker eller om det er en eller annen konstruksjons-svakhet....ELLER om det er at den ikke tåler det vesle trykket som er i eksosportene UTEN turbo (dvs litegrann) Så jeg skal fortsette å jobbe på denne ståltoppen....(DOHC er vel aluminium? ) Har ikke bilde....men det ER en SOHC....det har jeg ALDRI vært i tvil om....he he Peder Edited June 30, 2006 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 takker nå ble jeg gla her :D men da er det ikke tvil, den toppen din er brukanes, har du fått gjort det du skulle med gamle IC min ennå el ?? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 takker nå ble jeg gla her :D men da er det ikke tvil, den toppen din er brukanes, har du fått gjort det du skulle med gamle IC min ennå el ?? Nei...den skal inn å kjøle ned ladelufta i denne toppen min....(SOHC toppen min )Så det er nok noen uker til den er i bruk igjen...skal oppdatere her når jeg har begynnt å sette sammen motoren...driver nå med demontering og overhaling... I den forbindelse...vet noen hvor jeg kan få kjøpt rådelager og motorlager billig til denne motoren?(en sierra is-motor) Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Kom visst noen få CLX med OHC, er jo egentlig bare utstyret det står for. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now