Jump to content

Dynamo, Olje, EFI?


Guest Cyteck

Recommended Posts

Guest Cyteck

Hei igjen =)

 

-Jeg har en Escort Xr3i 87mod Cab, og kunne tenke meg en større dynamo på bilen, hvordan størrelse er det orginalt på dynamon i bilen min? Oxo lurer jeg på hvem "bil/modell" jeg kan finne en større dynamo fra for at den skal passe på min?

 

-Hvordan olje skal jeg bruke på bilen? Har blitt anbefalt 5-30.. dere enige der eller?

 

-Hva er EFI ?;p

Link to comment
Share on other sites

orginalt har vel denne 55 amp dynamo.. 90 amp skaffes fra alle v6 forder. Scorpe eller sierra. Jeg har henta to fra hoggeren. Men du må ha lengre reim fordi denne dynamoen er mye større og orginal reima får du ikke på. :P

 

Jeg kjører selv på ?-50 syntetic fra biltema på rsturbo.

 

Mest sansynlig har nok du mfi og ikke efi. :P

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Anmerkning til bilmodell: 2,0I DOCH

 

tuszi: har den festene på riktige sia da? hehe

 

I så fall lærer du meg noe nytt. Trudde det bare var v6erene som bare passa. Fordi den har toppfestet på samme sia som cvh.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har noen som kan sveise i den sprø aluen der så. Men nei.. Jeg mener at festene ikke kan moddes når det fins alternativer som ikke behøver mod.

 

Hvorfor folk sier at det er scorpe dynamoen som passer er fordi bilen ofte er levert med v6 og gjerne 90 amp dynamo. Men det er motoren som bestemmer hvilken side toppfeste er på. Har ingentig og si om bilen er automat eller ikke.

 

Du skal tru jeg har sett under panseret på mange scorper og sierraer på hoggeren og konkludert med at "****" her var det bare en to-liter. Så her har jeg ikke noen dynamo under min leiting etter de to jeg har henta.

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Nei, tenkte på det etterpå. Ble bare litt oppgitt fordi jeg syns jeg hadde forklart meg godt nok legre opp også var jeg kanskje litt mårragretten. :P

 

En annen forklaring: Hvis en går ut i at sierra 2.0 "pinto" rekkefirrer, 8 ventiler, har dynamoen på "riktig" side og står med strammefestet opp(det ene øye). Så står v6(2.3,2,4,2.8,2.9liter) dynaomen på "riktig" side men med på hodet med strammefestet ned. Mens på cvh står dynamoen på feil side av motoren, i forhold til reimhjul, men den står med strammefestet opp. Derfor passer den på cvh motoren fordi strammefestet blir på riktig side av dynamoen når en snur v6 dynamoen 180 grader.

 

Ja, han kan skaffe dynamoe fra alle sierra og scorpio med v6. Han bør lese på den røyde lappen på dynamoen der står det om det er 90 eller 75 amp. Og noen noen granadaer. Men der er det bare gia som har 90 amp trur jeg. Dessuten har noen av dem engelsk v6 som jeg ikke vet noe om. Vet heller ikke noe særlig om 2.0i dochen, men regner med at dynamoen der står likt som på pintoen. Har ikke forska på det.

 

Jaja. Vanskelig å forklare, et par bilder hadde sagt mer enn tusen ord.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...