Jump to content

Recommended Posts

Posted

har du papirer på det skulle det vel gå bra :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

de er nok ikke godkjent nei.

Sliter med det samme selv. Har skrevet mail til GAZ å hørt om de kan skaffe TÜV papirer på det, men det finnes ikke. Du kan få et ISO 9001 dokument på de, men det tviler jeg på er gyldig som godkjenningsdokument.

86 sierra cosworth
 

Posted

det du kan gjøre er å kjøpe deg coliovers fra face disse er TUV godkjente kosta 13.999 tror jeg

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
de er nok ikke godtkjente de face har heller.. ;)

der tar du feil Morty vis du går inn å ser her så er disse TUV Godkjente <_<

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
vet at man får kjøpt H&R coilovers som er TÜV godkjente. Men de koster flesk!

14 lapper

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

men bedre å kjøpe de vis man på død å liv skal ha coilovers

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Er ikke sikker, men jeg tror at H&R settene er godkjente fordi det ikke har coilovers bak, det vil si de har fast høyde med adskilt fjær/demper. Grunnen at ikke GAZ eller AVO er godkjente er fordi at støtdempertårnene bak ikke er konstruert for å bære bilen, bare dempe bevegelsen.

Posted

13.999 til den prisen burde det være rundbaut

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
de er nok ikke godkjent nei.

Sliter med det samme selv. Har skrevet mail til GAZ å hørt om de kan skaffe TÜV papirer på det, men det finnes ikke. Du kan få et ISO 9001 dokument på de, men det tviler jeg på er gyldig som godkjenningsdokument.

Men kan jo prøve på det da. hvem kan fremskaffe iso-dokumentet da? GAZ? Evnt mailadresse dit?

Posted
Kjøpte mitt H&R hos www.tigerspeedparts.no og da ga jeg 10000kr + frakt for settet men det er mulig prisen har gått opp litt på 11 måneder.

 

er det coilovere bak da? slik som mange spør om her.. eller er demper og fjør separat?

2wd sierra cosworth

Posted
Kjøpte mitt H&R hos www.tigerspeedparts.no og da ga jeg 10000kr + frakt for settet men det er mulig prisen har gått opp litt på 11 måneder.

men er ikke H&R settet bare coilovers foran da??? :blink:

Posted
men er ikke H&R settet bare coilovers foran da??? :blink:

H&R settet er bare coilovers foran og dempere og fjærer bak. Som jeg har sagt tidligere... Det forklarer jo også hvorfor det er mulig og få de godkjent!

Posted

noen som vet hvordan avo coilover settet til escort ser ut? er det slikt som h%r settet? er det farlig å bruke coilover bak da som det blir hintet til lengre oppe her? fremme er jo greit....

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted (edited)

avo-settet ser helt likt ut som gaz. bare litt fargeforskjeller.. det er jo "farlig" i den forstand at dempertårnet bak ikke er konstruert for å bære hele vekta på bilen, men bare dempe-bevegelsen.. dette problemet er værst på vingebil og 2wd sedan, som ikke har helsveiste sømmer rundt disse tårnene. skal man bruke bilen på bane mye, lønner det seg å sveise forsterkninger på demperfestet bak på bærebrua, og rundt tårnet (dersom man har vinge eller 2wd). etter det jeg har forstått fungerer det mer enn bra nok uten disse tiltakene dersom man bare skal kjøre på gata.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Posted
avo-settet ser helt likt ut som gaz. bare litt fargeforskjeller.. det er jo "farlig" i den forstand at dempertårnet bak ikke er konstruert for å bære hele vekta på bilen, men bare dempe-bevegelsen.. dette problemet er værst på vingebil og 2wd sedan, som ikke har helsveiste sømmer rundt disse tårnene. skal man bruke bilen på bane mye, lønner det seg å sveise forsterkninger på demperfestet bak på bærebrua, og rundt tårnet (dersom man har vinge eller 2wd). etter det jeg har forstått fungerer det mer enn bra nok uten disse tiltakene dersom man bare skal kjøre på gata.

 

 

er jo til escort vi diskuterer her :blush: :P men skal bare brukes til gatebruk, kanskje en tur på bane en eller annen gang men det er kun til det,

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

jeg nevner det fordi kanskje andre lurer.. til ditt bruk vil det nok fungere mer enn bra nok :) smekk det på du.

2wd sierra cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...