Guest xr4is Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Hva må til for å få 330 på standard cossi 4x4?? Vurderer å kjøpe etterhvert..
Mark1 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Hva må til for å få 330 på standard cossi 4x4?? Vurderer å kjøpe etterhvert.. t34, 3bar map, 3toms eksos, grp a pakning, grønne dyser og muligens større intercooler.har jeg glemt no? men for all del, overhal motor før du trimmer den hvis du ikke veit historia til den. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 (edited) Og i tillegg chip!Hehe..Trenger ikke gruppe A toppakning. Jeg har kjørt med original i fire år.. Bytte motorfester også ellers hagler det med drivakslinger.. hehe.. Filter er greit og henge på oppsettet også Edited June 24, 2006 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Mark1 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Og i tillegg chip!Hehe..Trenger ikke gruppe A toppakning. Jeg har kjørt med original i fire år.. Bytte motorfester også ellers hagler det med drivakslinger.. hehe.. Filter er greit og henge på oppsettet også ja der ser du.. hue henger ikke helt med. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Mark1: Er lørdagsnatt så en kan vel ikke forvente mer 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
lowman Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 (edited) Mark1: Er lørdagsnatt så en kan vel ikke forvente mer isje for å krangle her...men trenger ikke gr a pakning..?men luftfilter skriver du opp som greit og ha..er det ikke greit og gjøre alt skikkelig da viss du først skal ha et slikt oppsett da...ville nå sagt at det er en absolutt fordel med gr a pakning når man skal skru opp trykke..vet jo seff om folk som sier det holder med org pakning..men det er jo garantert forskjellig fra bil til bil..og fra folka som kjører dem..og alt som en helhet..om org pakning holder liksom.så eg ville iallefall gått for gr a pakning også i samme slengen.var egentlig bare det eg ville si:) Edited June 25, 2006 by lowman
Guest gbraen Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Oil catch tanke også vil jeg tro. Ikke spar på pengene når du skal øke effekten, det blir dyrere i slutten. Kjøp chip av høy kvalitet, ikke noe ukjente greier!
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 (edited) disse levert ett sett :http://www.pjmotorsport.co.uk/scripts/index.aspxdet jeg regnet med når jeg så på det 1 ny -50mm radiator og nye vifter2 ny IC3 ny turbo4 ny topp pakning5 nytt mother board med chip6 - bør ha vibra tec motor fester og girkasse feste . 7 sjekke gummi kobling mellom aksel8 HD oppheng girspak9 HD clutch .10 oil catch 11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett ............... Edited June 25, 2006 by bige
Guest xr4is Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 disse levert ett sett :http://www.pjmotorsport.co.uk/scripts/index.aspxdet jeg regnet med når jeg så på det 1 ny -50mm radiator og nye vifter2 ny IC3 ny turbo4 ny topp pakning5 nytt mother board med chip6 - bør ha vibra tec motor fester og girkasse feste . 7 sjekke gummi kobling mellom aksel8 HD oppheng girspak9 HD clutch .10 oil catch 11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett ............... 11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett??? Er det Kostnadene på oppsettet??
Guest JvhCossie Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Surf litt på Ebay osv du og samle litt deler.... Må ha: Grønne dyser (803)Chip3 bar map Kan være kjekt å ha:3" eksosStort åpent filterT34 TurboCatchtankSwirlpotMotorfesterIntercooler
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 (edited) 11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett??? Er det Kostnadene på oppsettet??det var prisen jeg regnet ut -- ferdig når du kjørte inn i garagen din igjen med 330 hk Edited June 25, 2006 by bige
Guest Hovden Racing Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Detta oppsette her e godt for 350hk... Det ha e sett Mongoose eksos 5900kr360chip 2000kr3bar map 1400krBosch 803 dyser 3000krT34 turbo 12000krBleedventil 1000krGrp.A pakning og bolter 1700krÅpent kon filter (ikke nødvendig men) 500-1000krellers alt standard 4x4 SUM: ca. 30000kr for 350hk.... Men motorfester e itte domt å kjøpe se tru e
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Detta oppsette her e godt for 350hk... Det ha e sett Mongoose eksos 5900kr360chip 2000kr3bar map 1400krBosch 803 dyser 3000krT34 turbo 12000krBleedventil 1000krGrp.A pakning og bolter 1700krÅpent kon filter (ikke nødvendig men) 500-1000krellers alt standard 4x4 SUM: ca. 30000kr for 350hk.... Men motorfester e itte domt å kjøpe se tru eer det ikke greit og bli kvitt extra varme ?? for ikke og ta toppen ?? radiator 50mm + 7 tkr ....
Guest gbraen Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare. Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde. Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del. Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...
komplisert Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare. Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde. Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del. Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...hm viste ikke ogiginal clutchen tålte så mye... hmmm
Guest gbraen Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Hvis det er som folka i FastFord sier. Men dem sier nå mye rart... Får vel clutchen til å holde en stund, er vel i grenseland.
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare. Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde. Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del. Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...som regel er vel varme noe som knekker topp pakningen - Aluminiumen i toppen har andeledes utvidelses koefisient enn støpe jern blokka . bedre fortelt den bøyer seg lettere (toppen) og det beste er vell og holde temp på det normale . Kjør litt "innpirert" og se hvor lenge viftene går ..........husk vannet kjøler også olja .P8 -ECU leveres med standar "motherboard " og da blir det lettere og bytte hele + du får jo da annledning til " antil lagg " og " air injection " .
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Hvis det er som folka i FastFord sier. Men dem sier nå mye rart... Får vel clutchen til å holde en stund, er vel i grenseland. Som det ble fortelt meg når jeg tok lastebil lappen for 25 år siden - har du sluppet clutch pedalen slurrer du ikke lengre på clutchen , da holder den lengre ........................
Mark1 Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 som regel er vel varme noe som knekker topp pakningen - Aluminiumen i toppen har andeledes utvidelses koefisient enn støpe jern blokka . bedre fortelt den bøyer seg lettere (toppen) og det beste er vell og holde temp på det normale . Kjør litt "innpirert" og se hvor lenge viftene går ..........husk vannet kjøler også olja .P8 -ECU leveres med standar "motherboard " og da blir det lettere og bytte hele + du får jo da annledning til " antil lagg " og " air injection " . men kjører du med en vanntemp på 100 grader så er den hundre grader selv om man har stor alu radiator eller orginal radiator, om man trenger alu radiator er vel noe man finner ut ved behov.Det er jo som nevnt også større muligheter for at mange kjølekanaler er blokkerte pga rusk og rask noe som minsker effektiviteten til radiatoren.Man bør også ved inspirert kjøring la viftene gå hele tiden. Ang p8 ecuen så trenger du bare baby boardet (ikke hovedkortet/motherboard) med ekstra eeprom for å få als, airinjection, water injection osv. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 (edited) Lowman: Gruppe a pakningen kan nå ryke den også. Sa bare at jeg hadde kjørt med original pakning i ca 4 år med 1.8 i trykk. Men nå har jeg 4 lags wrc pakning Edited June 26, 2006 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest xr4is Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Har fått tilbud på en ombygd 4x4 til 100 Lapper. Nokså strøken, har ikke bilder. Er stoffrecaro, el.ruter foran, leveres med 330chip. Verdt prisen??
Mark1 Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Har fått tilbud på en ombygd 4x4 til 100 Lapper. Nokså strøken, har ikke bilder. Er stoffrecaro, el.ruter foran, leveres med 330chip. Verdt prisen?? er nok ikke nok info det der til å vite om det er verdt prisen eller ikke. original cossi? eller tatt inn fra sveits og ombygd(med samme farge som bilen fra sveits...) eller tatt inn fra sveits og betalt avgifter? (er den tatt inn etter 97 så må du egentli betale effektavgift for de ekstra 110 hestene). Mye rust? lenge siden motor har vært overhalt? hva ble gjort da? hvordan er bremser, foringer, dekk felger osv osv.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Anders_K Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 ikke tilfeldigvis denne? nei, den er moonstone blue den har snakker om.. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now