Jump to content

Recommended Posts

Guest xr4is
Posted

Hva må til for å få 330 på standard cossi 4x4?? Vurderer å kjøpe etterhvert..

Posted
Hva må til for å få 330 på standard cossi 4x4?? Vurderer å kjøpe etterhvert..

 

t34, 3bar map, 3toms eksos, grp a pakning, grønne dyser og muligens større intercooler.

har jeg glemt no?

 

men for all del, overhal motor før du trimmer den hvis du ikke veit historia til den.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)

Og i tillegg chip!Hehe..Trenger ikke gruppe A toppakning. Jeg har kjørt med original i fire år.. Bytte motorfester også ellers hagler det med drivakslinger.. hehe.. Filter er greit og henge på oppsettet også :)

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
Og i tillegg chip!Hehe..Trenger ikke gruppe A toppakning. Jeg har kjørt med original i fire år.. Bytte motorfester også ellers hagler det med drivakslinger.. hehe.. Filter er greit og henge på oppsettet også :)

 

ja der ser du.. hue henger ikke helt med.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)
Mark1: Er lørdagsnatt så en kan vel ikke forvente mer :D :lol:

isje for å krangle her...men trenger ikke gr a pakning..?men luftfilter skriver du opp som greit og ha..

er det ikke greit og gjøre alt skikkelig da viss du først skal ha et slikt oppsett da...

ville nå sagt at det er en absolutt fordel med gr a pakning når man skal skru opp trykke..vet jo seff om folk som sier det holder med org pakning..men det er jo garantert forskjellig fra bil til bil..og fra folka som kjører dem..og alt som en helhet..om org pakning holder liksom.så eg ville iallefall gått for gr a pakning også i samme slengen.

var egentlig bare det eg ville si:) :)

Edited by lowman
Guest gbraen
Posted

Oil catch tanke også vil jeg tro. Ikke spar på pengene når du skal øke effekten, det blir dyrere i slutten. Kjøp chip av høy kvalitet, ikke noe ukjente greier!

Posted (edited)

disse levert ett sett :

http://www.pjmotorsport.co.uk/scripts/index.aspx

det jeg regnet med når jeg så på det

1 ny -50mm radiator og nye vifter

2 ny IC

3 ny turbo

4 ny topp pakning

5 nytt mother board med chip

6 - bør ha vibra tec motor fester og girkasse feste .

7 sjekke gummi kobling mellom aksel

8 HD oppheng girspak

9 HD clutch .

10 oil catch

11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett ...............

Edited by bige
Guest xr4is
Posted
disse levert ett sett :

http://www.pjmotorsport.co.uk/scripts/index.aspx

det jeg regnet med når jeg så på det

1 ny -50mm radiator og nye vifter

2 ny IC

3 ny turbo

4 ny topp pakning

5 nytt mother board med chip

6 - bør ha vibra tec motor fester og girkasse feste .

7 sjekke gummi kobling mellom aksel

8 HD oppheng girspak

9 HD clutch .

10 oil catch

11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett ...............

 

 

11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett??? Er det Kostnadene på oppsettet??

Guest JvhCossie
Posted

Surf litt på Ebay osv du og samle litt deler.... :)

 

Må ha: Grønne dyser (803)

Chip

3 bar map

 

Kan være kjekt å ha:

3" eksos

Stort åpent filter

T34 Turbo

Catchtank

Swirlpot

Motorfester

Intercooler

Posted (edited)
11 ca 30 tkr med rullende landevei oppsett??? Er det Kostnadene på oppsettet??

det var prisen jeg regnet ut -- ferdig når du kjørte inn i garagen din igjen med 330 hk

Edited by bige
Guest Hovden Racing
Posted

Detta oppsette her e godt for 350hk... Det ha e sett

 

Mongoose eksos 5900kr

360chip 2000kr

3bar map 1400kr

Bosch 803 dyser 3000kr

T34 turbo 12000kr

Bleedventil 1000kr

Grp.A pakning og bolter 1700kr

Åpent kon filter (ikke nødvendig men) 500-1000kr

ellers alt standard 4x4

 

SUM: ca. 30000kr for 350hk.... Men motorfester e itte domt å kjøpe se tru e

Posted
Detta oppsette her e godt for 350hk... Det ha e sett

 

Mongoose eksos 5900kr

360chip 2000kr

3bar map 1400kr

Bosch 803 dyser 3000kr

T34 turbo 12000kr

Bleedventil 1000kr

Grp.A pakning og bolter 1700kr

Åpent kon filter (ikke nødvendig men) 500-1000kr

ellers alt standard 4x4

 

SUM: ca. 30000kr for 350hk.... Men motorfester e itte domt å kjøpe se tru e

er det ikke greit og bli kvitt extra varme ?? for ikke og ta toppen ?? radiator 50mm + 7 tkr ....

Guest gbraen
Posted

Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare.

 

Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde.

 

Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del.

 

Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...

Posted
Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare.

 

Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde.

 

Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del.

 

Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...

hm viste ikke ogiginal clutchen tålte så mye... hmmm

Guest gbraen
Posted

Hvis det er som folka i FastFord sier. Men dem sier nå mye rart...

 

Får vel clutchen til å holde en stund, er vel i grenseland.

Posted
Motherboard, eller babyboard som noen kaller det, er bare nødvendig med chip fra f.eks Ahmed Bayjoo da han bruker Pectel Software, da må du også ha Pectel board. Finnes haugevis med chiper på markedet, denne løsningen fordyrer bare.

 

Ny radiator er vel å ta i, er den du har bra og ikke tett av alderdom eller olje, skulle den holde.

 

Motorfester er god innvestering, om ikke annet nye, Vibra vibrerer en del.

 

Originalclutchen på 4x4 tåler 400 hk om du ikke er helt idiot...

som regel er vel varme noe som knekker topp pakningen - Aluminiumen i toppen har andeledes utvidelses koefisient enn støpe jern blokka . bedre fortelt den bøyer seg lettere (toppen) og det beste er vell og holde temp på det normale . Kjør litt "innpirert" og se hvor lenge viftene går ..........husk vannet kjøler også olja .

P8 -ECU leveres med standar "motherboard " og da blir det lettere og bytte hele + du får jo da annledning til " antil lagg " og " air injection " .

Posted
Hvis det er som folka i FastFord sier. Men dem sier nå mye rart...

 

Får vel clutchen til å holde en stund, er vel i grenseland.

 

Som det ble fortelt meg når jeg tok lastebil lappen for 25 år siden - har du sluppet clutch pedalen slurrer du ikke lengre på clutchen , da holder den lengre ........................ :wub: :wub:

Posted
som regel er vel varme noe som knekker topp pakningen - Aluminiumen i toppen har andeledes utvidelses koefisient enn støpe jern blokka . bedre fortelt den bøyer seg lettere (toppen) og det beste er vell og holde temp på det normale . Kjør litt "innpirert" og se hvor lenge viftene går ..........husk vannet kjøler også olja .

P8 -ECU leveres med standar "motherboard " og da blir det lettere og bytte hele + du får jo da annledning til " antil lagg " og " air injection " .

 

men kjører du med en vanntemp på 100 grader så er den hundre grader selv om man har stor alu radiator eller orginal radiator, om man trenger alu radiator er vel noe man finner ut ved behov.

Det er jo som nevnt også større muligheter for at mange kjølekanaler er blokkerte pga rusk og rask noe som minsker effektiviteten til radiatoren.

Man bør også ved inspirert kjøring la viftene gå hele tiden.

 

Ang p8 ecuen så trenger du bare baby boardet (ikke hovedkortet/motherboard) med ekstra eeprom for å få als, airinjection, water injection osv.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)

Lowman: Gruppe a pakningen kan nå ryke den også. Sa bare at jeg hadde kjørt med original pakning i ca 4 år med 1.8 i trykk. Men nå har jeg 4 lags wrc pakning :D

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Guest xr4is
Posted

Har fått tilbud på en ombygd 4x4 til 100 Lapper. Nokså strøken, har ikke bilder. Er stoffrecaro, el.ruter foran, leveres med 330chip. Verdt prisen??

Posted
Har fått tilbud på en ombygd 4x4 til 100 Lapper. Nokså strøken, har ikke bilder. Er stoffrecaro, el.ruter foran, leveres med 330chip. Verdt prisen??

 

er nok ikke nok info det der til å vite om det er verdt prisen eller ikke.

 

original cossi? eller tatt inn fra sveits og ombygd(med samme farge som bilen fra sveits...) eller tatt inn fra sveits og betalt avgifter? (er den tatt inn etter 97 så må du egentli betale effektavgift for de ekstra 110 hestene).

 

Mye rust? lenge siden motor har vært overhalt? hva ble gjort da? hvordan er bremser, foringer, dekk felger osv osv..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
ikke tilfeldigvis denne?

nei, den er moonstone blue den har snakker om..

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Guest xr4is
Posted
ikke tilfeldigvis denne?

 

Hvem er det sin'a?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...