vinge86 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 har en 1990 4x4 cosworth, å den vil ikke starte når den er kald... tar ikke etter en gang når jeg prøver og starte den.. men, så snart den skubbes eller slepes i gang, så starter den lett, å går som en klokke med en gang.. starter også meget lett når den er varm...hva kan dette være? hmmm..håper på svar så fort som mulig=) "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Ronny Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 hmmm. -dårlig med spenning på coil når du drar starteren?.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 det lukter vann temp måleren ( bakkant fører siden ) da gir den ikke signal om extra bensin ved kald start .
vinge86 Posted June 25, 2006 Author Posted June 25, 2006 vis det er vanntemp føleren, ville den da ha startet lett når den trilles igang? "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Guest ChiP^ Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Kan jo være bensinpumpa de som snart ryker og vel?At den bare lever på luft og kjærlighet? Hadde samme problem selv,da hadde bensinpumpa mi ryki(dette var på en sierra da men dog:p)
vinge86 Posted June 25, 2006 Author Posted June 25, 2006 starter går ikke tregt.. den er går mye raskere enn vingebilstarteren min.. så det er ikke det som er årsåken... hadde det vert bensinpumpa så hadde det vell vert like ille hver gang den skulle startes.. starter lett som bare det når den er varm.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
bige Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 (edited) Når mottoren draes rundt ved start - og vanntemp giver gir beskjed det er kalt vann- gir den beskjed att under 700 rpm skal den sprute in dobbelt ( to pulser )så mye for og få en fet blanding for og starte . Har du prøvd og starte den noen ganger og det ikke lukter bensin --- vell behøver jeg og si mere ??Når du sleper den i gang vill motoren oppnå mere enn 800 rpm under lengre tid og derfor starte .....Og når den er varm ..................... Edited June 25, 2006 by bige
vinge86 Posted June 25, 2006 Author Posted June 25, 2006 da bestiller jeg vanntemp føler i morgen.. var den jeg hadde mistanke om at det kunne være.. Takk bige=) "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted June 29, 2006 Author Posted June 29, 2006 fikk vanntemp føleren i går, men det ble ikke bedre av det! HJELP! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
møffe Posted June 29, 2006 Posted June 29, 2006 det er sikker pga lav spænding. prøv at skifte batteri eller at koble et batteri mere på.. jeg har prøvet det en del gange på min 4x4 cosworth. det er lige som om at ECUén skal have meget strøm for at starte rigtigt.
bige Posted June 29, 2006 Posted June 29, 2006 egentlig burde jeg holde kjeft - sinden jeg lurte deg første gangen . Bare for og spørre vilken redskap brukte du for og bytte vann tep føler til ECU ?Om det er som Møffe sier ., hadde jeg reist til ett bilelektrisk verksted og fått målt batteriet ved start og lading .Du kan jo også sjekke jordings ledning mottor / bat den kan være sliten .........
vinge86 Posted June 29, 2006 Author Posted June 29, 2006 brukte en 19mm langpipe... tror ihvertfall det var 19mm.. var ihvertfall en langpipe... har tilgang på multimeter og lignende selv.. så skal se om jeg får målt det i kveld.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted June 30, 2006 Author Posted June 30, 2006 startet ikke når jeg koblet på startbooster ihvertfall.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
bige Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 har du gnist fra coilen når du drar på starteren . det er en formotstand ved coilen som forbikobles ved start - når du drar på starteren . når starteren ikke går lengre ligger motstanden i serie med strøm inn .............
Samatron Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 prøvd med annet batteri? det som skulle til da jeg hadde lignende problem..
vinge86 Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 nå har den bynt å få samme problemet når den er varm.. prøvde å slepe den i gang å, men, det var ikke noe særlig respons... bare putret litt av og til.. skal på tur med bilen om en og en halv uke, så da burde det nesten ha vert i orden... noen som har noen flere forslag? "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 skal prøve annen ecu i dag.. skal låne deler fra vingebilen til en kompis.. den har 4x4 motor og hjerne... skal jeg prøve å legge opp en ny jording fra ecu å rettt på batteriet? for sikkerthets skyld? "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 du gjorde det på vingebilen min ja..=) hehehe "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 fikk ikke start med annen ecu heller..!!!! hva skal jeg prøve da? hjeelp!! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
bige Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 da må du begynne og sjekke ...... får du signal veiv - signal fordeler .......... har du mulighet så få lest av feil koder i ECU .....
vinge86 Posted July 4, 2006 Author Posted July 4, 2006 fikk løst problemet med at den ikke startet i hele tatt i går.. brytern i bagasjen hadde slått seg ut, så nå er det tilbake til å ikke starte når du kjører starteren når den er kald.. men, starter når den trilles og starter lett når den er varm.. starter også på starter når den er varm! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
vinge86 Posted July 4, 2006 Author Posted July 4, 2006 får kun en gnist når jeg prøver og starte den.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
RS 1000 Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 fikk løst problemet med at den ikke startet i hele tatt i går.. brytern i bagasjen hadde slått seg ut, så nå er det tilbake til å ikke starte når du kjører starteren når den er kald.. men, starter når den trilles og starter lett når den er varm.. starter også på starter når den er varm! Hvis du ikke har noen uvanlige tennplugger eller dyser, eller utslitt motor med lav kompresjonstrykk når den er kald, så kan det der høres ut som for dårlig og eller liten gnist. Hvilke tenningsdeler har du inkl. tennplugger og åpning? Om du forsøker å starte med starteren en 6-7 ganger når motoren er kald, og så tar ut pluggene, hvordan ser de ut da ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
vinge86 Posted July 4, 2006 Author Posted July 4, 2006 orginal 200 motor.. overhalet for 2 år siden... VET den har vert fint brukt å påpasset siden da(kjenner gamle eieren godt) får kun en gnist, når jeg har pluggene ute.. den gnisten kommer akkurat i det jeg vrir om starteren.. originalt alt av tenning.. det har jeg ikke prøvd, men, tror ikke det er pluggene siden den starter og går som en klokke med en gang når den trilles i gang..byttet nettopp coil og føler i fordeler fra vingebilen, men, fortsatt akkurat det samme.. så trillet jeg den i gang.. så lot jeg motoren gå i ca 5 sek, så stoppet jeg den igjenn, å når jeg prøvde å starte den igjenn da, så startet den lett som bare det.. hmmm "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now