toma Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 hva må byttes/gjøres for og montere turbo på 89model escort xr3i med 1,6efi
Robox Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 kommer helt an på hvor holdbart du vil det skal være... du _kan_ bare sette på manifold, turbo og luftrør og håpe det går bra.. hvis du skal gjøre det skikkelig må du bytte til smidde stempler osv.. du må også gjøre noe med bensintilførselen.. står mye bra på forumet her hvis du kikker litt.. denne topicen er oppe annenhver dag..
Kindher Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 sikker på at du har EFI siden du har 89mod xr3i?? om det er mk4 escort, så tipper jeg heller du har MFI 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
toma Posted June 23, 2006 Author Posted June 23, 2006 står nå efi på insuget så .. tror det er det.... for kjøpe gren rør og turbo og prøve skal ikkje kjøre så høgt trykk uansett
Kindher Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 lyst å ta bilder av bil å motor rom? trodde ikke de kom med det så tilig, så hadde vært morro å hatt bilde av mk4 med EFI innsug 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
hår ball Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 har sett mk4 efi på hugger`n her.. så det finnes, men det er **** ikke mange av de...
Robox Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 de siste xr3i mk4 kom med efi.. men er ikke mange av de nei..
Guest abn0rmal Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 Villa kanskje ha bytta motorstyring og lukter jeg megasquirt? Rimelig, og enkelt!Dessuten for å bygge om godkjent til RST må du bytte bremser og kanskje stabstag, ekke helt sikker.
toma Posted June 23, 2006 Author Posted June 23, 2006 hvordan er det med retur fra turbo må eg sveise inn nippel over olje nivå i bunn panna eller er det uttakk til det
toma Posted June 23, 2006 Author Posted June 23, 2006 oki..har ein 1,6 gasser motor bygget for turbo og toler 1,5 i trykk til escort og med smidde stempel og ballansert veiv og mye grom deler. spørs om ikkje den blir putta i med tiden.
toma Posted June 24, 2006 Author Posted June 24, 2006 da var alle deler til turbo skafet ligger hjemme så blir og montere i morra
hår ball Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 oki..har ein 1,6 gasser motor bygget for turbo og toler 1,5 i trykk til escort og med smidde stempel og ballansert veiv og mye grom deler. spørs om ikkje den blir putta i med tiden. ta veiv,stempler og råder fra den motoren, og sett i efi blokka da ?kjøp deg mega squirt data sprut og du har en motor som vill holde 250hk +-
toma Posted June 24, 2006 Author Posted June 24, 2006 hva trykk kan eg kjøre på med standar moto . og når kutter den på bensina
tuszi Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18812 står litt her
toma Posted June 24, 2006 Author Posted June 24, 2006 takker for svar.. får ta ein kikk på alt i morra og se
hår ball Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 det er vell kun en person her inne som har testa efi med turbo.. Men den hørte jeg ikke stort om etter den ble ferdig, så ingen har sjekka ut hvor lang man kan dra den ut, uten og få et ekstra tilskudd av bensin.. hørte heller ikke noe om hvordan map`en tålte overtrykket.. Men og få lurt map`n er jo et av de mindre problemen... Men rundt, 0,5 skall vell gå uten at det skall gå så alt for magert.. brei bånds lamda er en fordel og ha.. en smal band sensor gir deg jo en lit`n peke pinne og, men ikke fult så god av lesning..
Guest MrDanger Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Min escort cab har og efi insprøytning, det er en 90 mod mk4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now