Jump to content

1,6efi- turbo


toma

Recommended Posts

kommer helt an på hvor holdbart du vil det skal være... :) du _kan_ bare sette på manifold, turbo og luftrør og håpe det går bra.. :rolleyes:

 

hvis du skal gjøre det skikkelig må du bytte til smidde stempler osv.. du må også gjøre noe med bensintilførselen..

 

står mye bra på forumet her hvis du kikker litt.. denne topicen er oppe annenhver dag.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

Villa kanskje ha bytta motorstyring og ;) lukter jeg megasquirt? :P Rimelig, og enkelt!

Dessuten for å bygge om godkjent til RST må du bytte bremser og kanskje stabstag, ekke helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

oki..har ein 1,6 gasser motor bygget for turbo og toler 1,5 i trykk til escort og med smidde stempel og ballansert veiv og mye grom deler. spørs om ikkje den blir putta i med tiden.

 

ta veiv,stempler og råder fra den motoren, og sett i efi blokka da ?

kjøp deg mega squirt data sprut og du har en motor som vill holde 250hk +-

Link to comment
Share on other sites

det er vell kun en person her inne som har testa efi med turbo..

Men den hørte jeg ikke stort om etter den ble ferdig, så ingen har sjekka ut hvor lang man kan dra den ut, uten og få et ekstra tilskudd av bensin.. hørte heller ikke noe om hvordan map`en tålte overtrykket..

Men og få lurt map`n er jo et av de mindre problemen...

 

Men rundt, 0,5 skall vell gå uten at det skall gå så alt for magert.. brei bånds lamda er en fordel og ha.. en smal band sensor gir deg jo en lit`n peke pinne og, men ikke fult så god av lesning..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...