Guest Woodpile Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Hei, vet dere om noen i Buskerud eller omegn som er veldig flinke på ford?Har et eller annet elektronik problem på bilen.Drar ikke ordentlig over 4000 Rpm. Driver å går ujevnt og kan plutselig finne på å stoppe i lyskryss og ved akselreaksjon. Har nå holdt på med dette siden Desember i fjor. Det som er byttet til nå er følgende: toppakninger,luftmengdemåler,sensor til spjeld innsug,sikringsbox,ledningsnett motorom,bensinpumper,egr ventil,plugger,pluggledninger,vannpumpe og div releer. Er nå så drittlei av at bilen ikke vil gå ordentlig og driver å dør ut på turtall. Er en mondeo v6 1997 2.5 Ghia. ALLE tips om en eller annen som er ford guru eller lignende taes imot med takk. Ps er ford drammen som har holdt på med bilen hittil.
RS|Stian Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Har det blitt kjørt diagnosetest på bilen? Ikke funnet noen feilkoder/symptomer? Ville hørt med Ford Auto-Park på Kongsberg, der veit jeg det jobber flere dyktige folk. FordClubNorway.no
96mondeo4x4 Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Siden du ønsket tips på mulige feil: Dele mondeo'en fikk inn falskluft.. og hadde alvorlige problemer..Gikk såvidt på tommgang.. fikk opp litt turtall og så daua den... Litt teip og problemet løst. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
cossie_storm Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Heihadde samme problem omtrent på gamle bilen til svigers.kom den opp til 4krmp så kuttet den. var lmm og luft temp føler. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Woodpile Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Har blitt kjørt diagnosetest på bilen. De feilene som kommer igjen hele tiden er egr og spjeld henger i manifoild+ feilsymtom på en vifte? Ellers så har det vært noen feil ang noen releer og sensorer men disse er nå byttet. Virker som bilen får for mye bensin, pluggene soter kraftig og når jeg kjører på høyt gir i lav fart for eks 3 gir så driver den å hoster og hopper. Nei har ikke for lav hastighet i forhold til gir :-)Når bilen har stått over natta og blitt god og kald så er det som å kjøre med choke før den blir varm. Dvs trør på gassen og hele bilen holder på å kveles før turtallet øker. Da ser du også mye svartrøyk fra ubrent bensin bak bilen. Har også sjekket toppene på nytt og tatt kompresjon/sylinderlekasje test og alt er 100%. Ford Drammen vet ikke hva de skal finne på lenger. Er latterlig å drive å bytte deler for 10 tusenvis av kroner.
Martins86 Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 drammen bil har bytta noe greier på min også som ikke hjelper.. det virker som de ikke har peiling. har bytta samme delen 3 ganger og den går til hæ.... hver gang etter kun to uker.. har det omvendt jeg da.. min ligger på 4000 runder hele tiden.. da har de byttet magnetventil.. -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
crazzzzyboy Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 hot tip: Kontakt Tom ArntzenellerTerje Johansendi jobber på Røhne & Selmer (ford) på Ensjø Det er di to deidert beste på ford som jeg noen gang har møtt ell hørt om Der har du guruene dine
Cossiman Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 funnet ut av problemet ennå ? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Fordelsker Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Jeg har vært borti noe lignende på en 1,8 tidligere. Da kjørte diverse Ford verksteder flere diagnosetester uten å finne ut hva det kunne være, det ble skiftet ut haugevis med deler uten at noe hjalp.Til slutt så ba jeg dem skifte coilen. Da så de rart på meg :-) og sa at alle mulige tester var tatt og da skulle de sett det hvis den var gåen. Men jeg visste at hvis den er gåen så ser ikke hjernen og registrerer heller ingen feil så jeg fortalte det til dem, de bare lo av meg og sa at de kunne jo skifte den for å overbevise meg. Greit sa jeg og etter 20 minutter så kom dem glisende og sa at nå kunne jeg prøvekjøre for feilen er der fortsatt.Da sa jeg at jeg prøvekjører ikke uten at mekanikeren er med. Etter litt mas så ble han med for å overbevise meg. Gjett 3 ganger hvem som ble overbevist og måtte tørke fliret av seg. Det var i hvertfall ikke meg for jeg fikk rett, og lærte dermed flere mekanikere hva de kunne undersøke i samme tilfeller. Skal si de var lange i trynet da jeg dro derfra med ny coil. De på verkstedet der vil ikke hilse på meg en gang og de går å gjemmer seg da jeg kommer.
Guest Woodpile Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 nei ikke funnet ut noe enda. Skal på ford igjen den 13 juli. Begynner nå å bli sånn passe lei.
Tore_TJ Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Du bør sjekke imrc'en din. den styrer noen små spjeld i innsuget ditt som åpnes v ca 4000 omdreininger som gjør at motoren får maksimalt toppdrag. når denna går til h så drar bilen nesten ikke over 4000.. er printkortet på denna som bruker å ta kveld pga en dum plassering der det blir varmt.. fjern dekselet som det står duratec 24valve på så sitter den under der. kan garantere dæg at det er den.. er ganske vanlig på disse.. det var en mk2 ja? mk1 har vakumstyrte sekundere spjeld.. er verdt å sjekke ut ihvertfall.. synd den er litt dyr da.. trur den koster ca 2000..
Guest Woodpile Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 siste nå er at dynamoen tok kveld igjen Ble byttet til en spitterny boch dynamo for under en uke siden. Og fan hvor ***** jobb det var. Nå er den nye ryki, og ikke skjønner jeg grunnen til det. Nå lader ikke fanskapet i det hele tatt,sist gang overladdet den gamle. Men det som er litt pussig er følgende: Nå er det nesten ikke strøm på bilen, og hva skjer da? Jo biljævelen går som et olja lyn?? Ikke no fjusking ved gasspådrag, drar som bare ville s... Må si jeg er overasket over biefekten.Vel må nå gråte litt mer, updates kommer eller bilen blir kondemnert
Guest Woodpile Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Fikk nå beskjed fra verksted ang lading. Ledningsnettet har på en eller annen måte kortsluttet og er brent til ukjent livsform. Dette har medført at den nye dynamoen har brent i stykker da det ble kraftig overladding. I tillegg er det blitt lekasje på simring front av motor og i bakkant+bunnpannepakning.Oppdaget på verkstedet at calipper bak er kaputt og har lagt på bremsene h side. Derav lukten av svidde klosser. Har nå sittet og regnet ut hva dette har kostet hittil. Er nå oppe i 49000 i reparasjoner før ledningsnett og simringer etc blir byttet. Galskapen lenge leve
Guest Woodpile Posted July 7, 2006 Posted July 7, 2006 Nå er det 4 dager siden ny dynamo nr 2 på under en uke ble montert. Nå fungerer det NESTEN, Bytta til Optima red for å være sikker. Det som skjer nå er at ladelampe lyser når jeg drar ut bilen på turtall Dvs over 4000 RPM så lyser det kraftig men forsvinner igjen, når jeg girer om eller lander under den magiske grensen på turtelleren. Ford stønner oppgitt og har nå kjørt seg fast ang dette problemet, dvs de har ingen flere forslag til hva de skal gjøre nå Så hva gjør jeg Er dette bilen fra HELVETE ?
Guest Hansen.1 Posted July 8, 2006 Posted July 8, 2006 hei. min sto ei tann galt den på reg-reima. min oppførte seg sånn den også, men prøv å bytt coil også det gjorde jeg å da fungerte den strøkent etterpå
Guest twin28gtr Posted July 14, 2006 Posted July 14, 2006 hallo, sliter selv med en 16v mondeo sen 94mod, den stanger imot på turtall og går rykkvis opp i turtall. ford sa det var mengdemåler, men kompisen min fant fort ut at det var tett katalisator. så denne ble tømt for allt innhold, og nå går den som en kule, men har litt symtoner enda på å holde igjen litt. kan muligens være tett eksosannlegg eller., lambaen som er deff etter at katt var tett. sjekk disse på din også.
NEXr4i Posted July 14, 2006 Posted July 14, 2006 hei.. sliter litt med samme problem jeg og.. jeg annbefaler deg å ringe til ford lillestrøm å be om få snakke med geir på verkstedet. si du har blitt annbefalt han av en kunde. å snakk med han. han er RÅ..!!!! på ford V6. vis ikke han kan forklare hva feilen er elle finne ut av det på en eller annen måte. så trur jeg du kan kaste bilen.
Guest ToreHS Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 (edited) hei.. sliter litt med samme problem jeg og.. jeg annbefaler deg å ringe til ford lillestrøm å be om få snakke med geir på verkstedet. si du har blitt annbefalt han av en kunde. å snakk med han. han er RÅ..!!!! på ford V6. vis ikke han kan forklare hva feilen er elle finne ut av det på en eller annen måte. så trur jeg du kan kaste bilen. Har man irmc på 2.0i også? Snakker om 98 Mondeo... Edited October 23, 2006 by ToreHS
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now