tuszi Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 hva slags deler trenger jeg til å bygge om den motoren jeg har nå er en L4B motor. med insprøytning. 1. grenrør? type?2. innsug? noe som må byttes?3. turbo? hva slags turbo er orginal? hvor mye klarer den å lade? hvor mye klarer en rs-turbo hjerne med overlading?4. intercooler? hva er bra og ikke koster for mye?5. rør? hva slags rør må jeg ha med hensyn til kjøling å sånn til turbo. også til intercooleren en som har uttak til dumpventil.6. dumpventil? hvem er det bra lyd i og ikke trenger mye for å ptsjj? kommer sikkert mer ettervært håper på bra svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 hva slags deler trenger jeg til å bygge om den motoren jeg har nå er en L4B motor. med insprøytning. 1. grenrør? type?2. innsug? noe som må byttes?3. turbo? hva slags turbo er orginal? hvor mye klarer den å lade? hvor mye klarer en rs-turbo hjerne med overlading?4. intercooler? hva er bra og ikke koster for mye?5. rør? hva slags rør må jeg ha med hensyn til kjøling å sånn til turbo. også til intercooleren en som har uttak til dumpventil.6. dumpventil? hvem er det bra lyd i og ikke trenger mye for å ptsjj? kommer sikkert mer ettervært håper på bra svar du har vell mer eller mindre 3-4 slike topic`er tidliger om omtrent samma spørsmål da (?) jeg vet hvertfall at jeg har svart på et par av de, og skreve omtrent det samme, men kan svare igjen nå er det svert få her inne som vet hva L4B betyr, men regner med at det betyr at motoren din er utstyrt med ke-jet sprut i stede for k-jet ?første bud er og få i deg rs turbo stempler, event kjøpe smidde mahle stempler... 1: bruker da bare orginal rst manifold2: kan bruke insuge du har nå, ikke no problem3: orginal rs turbo har t3, type liten, altså den har et 36 eksos hus, og den lader omtrent det du vill, og tørr, men uansett så er nokk en cossie turbo et bedre valg..4: man finner omtrent ikke en billig og bra inter cooler, me mindre du finner noe på ebay, event sveiser om selv fra enn annen bil eller noe.. om sveiste cossie coolere er meget populært i england, men skall du kjøpe deg 2-3 coolere og få noen til og sveise de sammen, så er du fort oppe i samme pris som for en værsting til rst..5: røra kan ikke vi bestemme da det kommer jo ann på hvilket insug du velger å bruke, og få til dump utak er jo det minste probleme...6: bailey dv 36 den tok kaka spørr du meg =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 (edited) veit at jeg har spurt mange ganger men måtte ha det ordentlig så jeg veit sånn ca hva som må kjøpes 1. hvor kjøper du den dumpen? 2. røra mente jeg kjølinga og sånn. det med røra fra intercooler finner jeg ut av 3. men må vel kanskje ha den finne greia som går over motoren da? Edited June 22, 2006 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest abn0rmal Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Du burde skaffe deg bremser og stabstag fra RST og hvis du vil ha det gokjent! Større tromler bak etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 ja det er vel en fordel skal jo godkjennes. er kjedelig å bli stoppa i teknisk el no å få visning og sånn Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 slangene til kjølinga er mer eller mindre identisk på alle cvh`ene, eneste forskjellen er at ene slangen på rst har utgang til turboen.. men er ikke bestandig nødvendig da, spørs om du kjøper vann eller olje avkjøt turbo.. og det fine greiene over motoren? hva tenker du på da? visst du tenker på røre så kan du ikke bruke det på xr3i insuget, må ha rst innsug da i såfall... dumpem min kjøpte jeg fra amber-performance Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 tenkte på den delen som er ringa rundt der. så da må jeg ha rs turbo insug å Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 okeyda var det bare å skrive en handle liste og vente på lønning Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 okeyda var det bare å skrive en handle liste og vente på lønning hvorfor kjøper du ikke bare en komplett motor fra en RST? mye lettere + billigere 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 kjøp heller en komplett rst, gjerne vraket/krasjet/opprustet eller noe. da har du alle delene du trenger, også slipper du å lete land og strand rundt etter deler. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSTurbo86 Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Vet om en RS Turbo her til 3000 hvis du er interesert... Svart Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 jo sant nok. får se hva jeg gjør når jeg får litt penger. hvor i landet er sortland da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 det er i bergen:D Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Turbo_fever Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Kjøpe dumpen min?? Dobbel trakkta rfl ventil, lite brukt. 600kr?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 har ikke penger nå. må spare. hehe. blir ikke noe før begynnelsen av oktober da regner jeg med at jeg har spart endel penger Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 hadde jeg vert deg ville jeg brukt xr3i insuget istede, det orginale rs turbo røret som går over topp dekslet er jo med på og få insugs lufta utrulig mye varmere, enn om du har et rør som går rett ned på siden... mer varme = større effekt tap... har lekt litt med tanken på ombyggd xr3i insug på min rst, men fant ut at det ble for mye jobb.. blir heller et helt custom made med trompeter og greier visst det skall bli aktuellt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 får se da. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSTurbo86 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Sortland er da ikke i bergen... Det er i Nordland. Vesterålen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 hadde jeg vert deg ville jeg brukt xr3i insuget istede, det orginale rs turbo røret som går over topp dekslet er jo med på og få insugs lufta utrulig mye varmere, enn om du har et rør som går rett ned på siden... mer varme = større effekt tap... har lekt litt med tanken på ombyggd xr3i insug på min rst, men fant ut at det ble for mye jobb.. blir heller et helt custom made med trompeter og greier visst det skall bli aktuellt... OT: sett heller et varmeskjold mellom turbo og innsugsrør. jeg hadde det på min, og selv etter 10-12 runder med pisking på rudskogen, kunne man ta på røret. alibaba kjørte like mange runder, men uten varmeskjold, og røret hans var intet mindre enn shit-hot! klin umulig å ta på ihvertfall! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 kjøp deg også "teip" for å kalle det det å surr rundt eks manifoild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now