Jump to content

doch som går dårlig


pål gunnar

Recommended Posts

hei

 

har ein 92 modell sierra som går uten å fuske eller noe.. men no i seinare tid so synest eg att bilen drar mykje dårligere. ka kan det ha seg.. har sjekket olje å kjøleveske me jamne mellomromm å sett att det er i orden. bilen har kanskje blitt kjørt litt hardt vore noen ganger oppå turtallsperra.. mn noken som har eit forslag til kva eg kan bytte? eller gjere slik att den går betre sann som den gjor før?

 

noken som veit om det gjør noke på effekta med å ta vekk katalysatoren?

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo
dårlig komp? ang katt, så har visst møffe på forumet funnet ut at doch uten katt ikke er en god ide..

DOCH uten tett katt er en veldig god ide.. En kamerat kjøpte en 92 doch billig gjennom verkstedet han jobba på, måtte bytte topp-pakning, de vanlige på en DOCH.. Han tok likegodt å bearbeide toppen litt mens han var i gang og.. Likevel gikk den som ei bøtte med møkk.. Der viste det seg å være katten som var tett, all innmaten lå i ene enden av røret..

 

Så til trådstarter, sjekk katten din.. Det er ikke uvanlig at disse tetter seg.. :D

Link to comment
Share on other sites

dårlig komp? ang katt, så har visst møffe på forumet funnet ut at doch uten katt ikke er en god ide..

 

jeg har fjernet på alle mine 3stk + jeg har noen venner som også har gjort det. funker bra uten.

 

hvis motoren virker fin, blir dette vanskelig å svare på. drar den jevnt opp på turtall?

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

dårlig komp? ang katt, så har visst møffe på forumet funnet ut at doch uten katt ikke er en god ide..

 

Skal love deg at Dohc'en går mye bedre uten katalysator :D

Det har jeg selv erfart :)

Edited by Torbjørn

"Kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil "

 

- Ford Scorpio 2,9i

- VW Passat 2,8i VR6

Link to comment
Share on other sites

ja motoren funker fint å drar jemt helt opp til sperra. mn den går litt dårligere enn før. motoren er i tilegg overhalt for 14000 ein kort stund før eg kjøpte bilen, der det e bytta ale pakninger osv i motoren.. ein kamerat som er mekaniker sa att det kunne vere katalysatoren som var smelta mn ville vete om det kune vere andre problemer eg kunne sjekke først....

 

trur kanske eg skal lage rakrør då?:P

Link to comment
Share on other sites

dårlig komp? ang katt, så har visst møffe på forumet funnet ut at doch uten katt ikke er en god ide..

 

Hva slags erfaring her du med dohc uten catalysator?...litt nysgjerrig for jeg tenker også på å stake ut min....

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Skal love deg at Dohc'en går mye bedre uten katalysator :D

Det har jeg selv erfart :)

 

Kan eg og skrive under på.....

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Kan eg og skrive under på.....

 

Kanskje møffe har gjort noe annet enn bare fjerne katta....

 

Har intrykk av at den dansken har peiling på bil :) ...så hvis han ikke sier at det er dumt... så ser jeg ingen grunn til å la den være der...kanskje bortsett fra avgasskrav da... :unsure:

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

då har eg bestemt meg for å fjerne kattalysatoren etter eu godkjenninga som eg skal inn på om kort stund...

mn eg lure på dei som ikkje ha gode erfaringer med det.. kva er det som er gale med å fjerne det. kan dokke forklare litt meir presist?:)

Link to comment
Share on other sites

kjøre dohc uten katt daglig jeg, drar fint den

 

tviler ikke at en uten kat går fint osv spørsmålet er jo om den går så mye bedre hvis du

fjerner den uten at den er ødelagt .. ?

min erfaring er at den ikke gjør det ,så syns det er dumt å ødelgge en som er ok

for å finne ut at dette ikke hjalp :blink:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

tviler ikke at en uten kat går fint osv spørsmålet er jo om den går så mye bedre hvis du

fjerner den uten at den er ødelagt .. ?

min erfaring er at den ikke gjør det ,så syns det er dumt å ødelgge en som er ok

for å finne ut at dette ikke hjalp :blink:

den puster jo lettere uten katt da, blir nesten på samme måte som med effekt anlegg da

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Kanskje møffe har gjort noe annet enn bare fjerne katta....

 

Har intrykk av at den dansken har peiling på bil :) ...så hvis han ikke sier at det er dumt... så ser jeg ingen grunn til å la den være der...kanskje bortsett fra avgasskrav da... :unsure:

 

Peder

 

mange tak.

 

men ja. hvis katten er iorden så lad den være. den gør ingen skade. (ud over at rense luften) man skal normalt over 80/L for at opnå nogen mærkbar effekt. og så skal man bare montere en sports kat i stedet, er det for at opnå god effekt så på med et godt filter du skærmer for stråle varme fra motor/eksost og med slanger til friskluft og på med en komplet eksost grenrør+catback og hvis din kompling(clotch) ikke er så god mere så af med svinghjulet og let den for 2-3kg. så ned til din lokale superchip puscher og få den chippet. så skulle du gerne have omkring 140hk og 200nm hvis din motor er frisk og du kan køre gennem EU kontrol med bilen som den står. alt det andet pjat er hk du ikke kan mærke men kun tror du har..

 

vil du have nemme HK så pil din servostyring af og monter en alm tandstang i stedet. servopumpen tager sikkert flere HK end din kat. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

mange tak.

 

men ja. hvis katten er iorden så lad den være. den gør ingen skade. (ud over at rense luften) man skal normalt over 80/L for at opnå nogen mærkbar effekt. og så skal man bare montere en sports kat i stedet, er det for at opnå god effekt så på med et godt filter du skærmer for stråle varme fra motor/eksost og med slanger til friskluft og på med en komplet eksost grenrør+catback og hvis din kompling(clotch) ikke er så god mere så af med svinghjulet og let den for 2-3kg. så ned til din lokale superchip puscher og få den chippet. så skulle du gerne have omkring 140hk og 200nm hvis din motor er frisk og du kan køre gennem EU kontrol med bilen som den står. alt det andet pjat er hk du ikke kan mærke men kun tror du har..

 

vil du have nemme HK så pil din servostyring af og monter en alm tandstang i stedet. servopumpen tager sikkert flere HK end din kat. :wacko:

 

må bare si meg helt enig med alt møffe skriver her :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...