Guest oddev Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Som i topic.. Den øvre delen med den sorte "klumpen" på, som må av for at jeg skal kunne få av kula osv.. -oddev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.8v6 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Sitter ikke den i tre torx skruer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Sitter ikke den i tre torx skruer.. hele stanga ja, å dele girstanga går ikke da den er bare en del, men vis måle er å få kortere stang er det jo bare å kappe den Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 en han sier han skal ha av kula.. den er jo bare skrudd på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 (edited) ja da skjønner jeg ikke hva han maser om for den er jo som du sier bare skrudd Edited June 21, 2006 by cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Fant et bilde av stanga uten den dingsen jeg skal ha av, og tegnet litt i paint for å prøve å gjøre det litt lettere å skjønne Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 mitt bilde frem med vinkelkutter gutten min eneste måten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 var jo det jeg sa jo Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 mitt bilde frem med vinkelkutter gutten min eneste måten.. Aaah, da skjønner jeg Skjønte ikke hvordan du hadde fått til det serru Men Hva gjorde du med stanga igjen etterpå da? Den ble vel litt kort sånn du hadde den Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 eg fikk med en stang til å sette oppå igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 eg fikk med en stang til å sette oppå igjen Aha, det blei mer forståelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Short shift? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Short shift? Jepp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 ikke glem å få delene ordentlig på plass, ellers sklir den rett i revers når du skal ha den i 1`ste, det skjedde med meg.. så eg kjøpte quaife shortshift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 ikke glem å få delene ordentlig på plass, ellers sklir den rett i revers når du skal ha den i 1`ste, det skjedde med meg.. så eg kjøpte quaife shortshift Hvis man er nøye med å space akkurat like mye som man flytter kula oppover, går det helt fint.. Men er jo selvfølgelig kjekt med "plug and play", samt at man får jo med den flotte spaceren som hindrer dritt i å komme ned i kassa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toreandre Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Ikke helt samme kassa men, noen som vet hvodan får av girkulen på mt75 kassen? må dra opp en slags hylse for å få den i revers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Ikke helt samme kassa men, noen som vet hvodan får av girkulen på mt75 kassen? må dra opp en slags hylse for å få den i revers.går ikke med den kassa der , men vis du skal ha av hele greia så må dra ut en låsesplint nederst på stanga og så kan dra opp hele stanga Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Har shortshift uten noen form for spacer jeg, sto på ei kasse jeg kjøpte på huggern. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Har shortshift uten noen form for spacer jeg, sto på ei kasse jeg kjøpte på huggern. Javel? Kappa girstang? Man må jo flytte opplagringspunktet til girstanga for å få kortere giring, og når man flytter opplagringspunktet, blir jo avstand fra kule til gafler annerledes, og da må det jo spaces opp på en måte vel?Eller kanskje det er en annen måte å gjøre det på?For du har Type 9 kasse ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts