Guest Geir Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 (edited) Hallo En bekjent av meg har havari på motor etter regreim hoppa over noen tenner, resultat blei 6 bøyde ventiler. Hva er det lureste å gjøre med dette? bytte motor, bytte topp, eller få tak i nye ventiler og slipesett og fikse den gamle? Det er en Mondeo 1997 mod 1,8 16v Noen som eventuelt har en topp eller motor til salgs? Hvordan årsmodeller o.l går om hverandre når vi skal ha topp eller motor? Edited June 21, 2006 by Geir
Martins86 Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Hallo En bekjent av meg har havari på motor etter regreim hoppa over noen tenner, resultat blei 6 bøyde ventiler. Hva er det lureste å gjøre med dette? bytte motor, bytte topp, eller få tak i nye ventiler og slipesett og fikse den gamle? Det er en Mondeo 1997 mod 1,8 16v Noen som eventuelt har en topp eller motor til salgs? Hvordan årsmodeller o.l går om hverandre når vi skal ha topp eller motor?Samme med min motor. mekanikern min ber meg kjøpe en brukt topp med intakte ventiler! greiest dette. og lettest for den som skal skru -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
Guest Geir Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Samme med min motor. mekanikern min ber meg kjøpe en brukt topp med intakte ventiler! greiest dette. og lettest for den som skal skruOki, tenkte det var enklest selv og, men syntes det står så mye forskjellig koder o.l på motorene så er usikker på hva jeg egentlig skal se etter..
Guest Geir Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Sorry det var en 1994 mod og ikke 1997 som jeg skrev innledningsvis. 1994 Ford Mondeo 1,8 glx 16v
96mondeo4x4 Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Har en nyplana topp til salgs..Har alle delene til den liggende.(trur du finner den et stykke bak på salgssidene)MvhFrode TLF 93606018 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
RHeskja Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Det er bare å kjøpe nye ventiler... fekk tak i brukte ventiler til min, fra en topp som det var sprekk i, finslipte disse å monterte å de funka fint som f... husk å fjern gradene på hakka i stemplene så dei ikke løsner å å legger seg mellom stempelet å sylinderveggen å lager riper! ganske grei jobb det der!
Guest Geir Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Er det noen som vet om 2 liter topp går på en 1,8 motor?
Cmito Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Er det noen som vet om 2 liter topp går på en 1,8 motor? Mener på det skal passe, og at motoren blir litt sprekere med 2liter cam'ne 93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil) 00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc 86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.
Guest Geir Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 Okay, høres jo inntresangt ut:) men hvordan er det da, bruker jeg bare alle de andre tingene som hører til 1,8'n da, hvordan blir det med toppakning f,eks må jeg kjøpe til 2,0l eller til 1,8?
Tore_TJ Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 2liter toppen passer ikke. sylindervolumet går på bor ikke på slag.. men er et vanlig tricks å bruke 2liter kammer i 1,8 motor.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now