Jump to content

Irx 450, Lavt Ladetrykk


WingDude

Recommended Posts

prøv fra luftfilter slangen.drei motoren til det ikkje slipper gjennom noe til cylindrene(skal gå ann det ja)da vil du eliminere alt av lekkasjer inkludert turbo

 

lag deg ein slik

 

zzzzzzzzzbungsize.jpg

denne er til T4 og t34

 

pressadapt2.jpg

 

T4,T34,T3

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

prøv fra luftfilter slangen.drei motoren til det ikkje slipper gjennom noe til cylindrene(skal gå ann det ja)da vil du eliminere alt av lekkasjer inkludert turbo

pressadapt2.jpg

 

T4,T34,T3

 

 

selge ?????? :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

har ikkje laget sjøl enda så blir litt vanskelig å sellje men du kan jo lage sjøl.er ikkje akkurat heksekunst dette her.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Mystiske greier dette, men ut ifra symptomene kan jeg godt forstå turboservices konklusjon. Mye tyder på at turboen overruser.

 

Gjør som capri-rs sier, kjør trykk på hele systemet, ikke bare deler av det.

 

Det at trykkfallet i systemet er som det er med den cooleren, kan også tyde på at det lekker etter gasspjeld.

Link to comment
Share on other sites

Det som ikke er trykktestet er turboen og selve motoren.

Har selv laget en tilsvarende sak for trykktesting som på bildet, men med en ventil fra et hjul, slik at trykket kan reguleres og holdes.

 

Skal først ta en sylinderlekkasje-test med trykkluft via tennpluggen med motor i kompresjonstakten, deretter tenkte jeg plukke av innsugskammen å trykkteste fra turbo og til og med innsug og kanalene inn til forbrenningsrommet. Dette må da rekke ?

Link to comment
Share on other sites

burde finne feilen da håper eg.hvis motoren er tett så er det turboen.egentlig burde ein teste heile systemet hvis ein har hatt av slanger,ic etc etc.veit jo aldri om ein har fått det tett.

 

kjørde med luftlekkaje lenge sjøl

 

ps mr wingdude.kan du få laget ein slik plugg som passer t34,t4,gt30-35

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

ps mr wingdude.kan du få laget ein slik plugg som passer t34,t4,gt30-35
Blinda rørstusser med forskjellig diameter tenker du på ? Det lager vel de fleste enkelt selv, bruker eksosrør som jeg blender og borer hull for ventil og muligens et slangeuttak for manometer.
Link to comment
Share on other sites

Blinda rørstusser med forskjellig diameter tenker du på ? Det lager vel de fleste enkelt selv, bruker eksosrør som jeg blender og borer hull for ventil og muligens et slangeuttak for manometer.

 

som du ser av bildet er det tre diametre for entring av luftfilterslange på den.greit å ha hvis ein skal drive innen turboyrket :D kan sende diametre til deg hvis du vil ha dem

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Har kun testet frem til og med trykkslangen fra turbo, gjennom intercooler fra kald side, blindelokk i slange mot spjeldhus.

 

Hvorfor gjør du det slik og ikke trykksetter manifolden samtidig?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...