capri-rs Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 (edited) prøv fra luftfilter slangen.drei motoren til det ikkje slipper gjennom noe til cylindrene(skal gå ann det ja)da vil du eliminere alt av lekkasjer inkludert turbo lag deg ein slik denne er til T4 og t34 T4,T34,T3 Edited June 27, 2006 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 prøv fra luftfilter slangen.drei motoren til det ikkje slipper gjennom noe til cylindrene(skal gå ann det ja)da vil du eliminere alt av lekkasjer inkludert turbo T4,T34,T3 selge ?????? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 har ikkje laget sjøl enda så blir litt vanskelig å sellje men du kan jo lage sjøl.er ikkje akkurat heksekunst dette her. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Mystiske greier dette, men ut ifra symptomene kan jeg godt forstå turboservices konklusjon. Mye tyder på at turboen overruser. Gjør som capri-rs sier, kjør trykk på hele systemet, ikke bare deler av det. Det at trykkfallet i systemet er som det er med den cooleren, kan også tyde på at det lekker etter gasspjeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 Det som ikke er trykktestet er turboen og selve motoren.Har selv laget en tilsvarende sak for trykktesting som på bildet, men med en ventil fra et hjul, slik at trykket kan reguleres og holdes. Skal først ta en sylinderlekkasje-test med trykkluft via tennpluggen med motor i kompresjonstakten, deretter tenkte jeg plukke av innsugskammen å trykkteste fra turbo og til og med innsug og kanalene inn til forbrenningsrommet. Dette må da rekke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) burde finne feilen da håper eg.hvis motoren er tett så er det turboen.egentlig burde ein teste heile systemet hvis ein har hatt av slanger,ic etc etc.veit jo aldri om ein har fått det tett. kjørde med luftlekkaje lenge sjøl ps mr wingdude.kan du få laget ein slik plugg som passer t34,t4,gt30-35 Edited June 28, 2006 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 ps mr wingdude.kan du få laget ein slik plugg som passer t34,t4,gt30-35 Blinda rørstusser med forskjellig diameter tenker du på ? Det lager vel de fleste enkelt selv, bruker eksosrør som jeg blender og borer hull for ventil og muligens et slangeuttak for manometer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 (edited) Blinda rørstusser med forskjellig diameter tenker du på ? Det lager vel de fleste enkelt selv, bruker eksosrør som jeg blender og borer hull for ventil og muligens et slangeuttak for manometer. som du ser av bildet er det tre diametre for entring av luftfilterslange på den.greit å ha hvis ein skal drive innen turboyrket kan sende diametre til deg hvis du vil ha dem Edited June 29, 2006 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 (edited) Har kun testet frem til og med trykkslangen fra turbo, gjennom intercooler fra kald side, blindelokk i slange mot spjeldhus. Hvorfor gjør du det slik og ikke trykksetter manifolden samtidig? Edited June 29, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now