Guest V6 performance Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 (edited) Hei, vurderer salg av ferdig borret/maskinert blokk og veiv med smidde råder, stempler etc. komplett innmat (veiv +++) 2.8 v6 for turbo bruk. bud fra 10-20 vurderes. Dette er nytt, befinner seg i Troms fylke Edited December 1, 2006 by V6 performance
Guest V6 performance Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 vurderes vurderes.. har også komplett mfi innsprøytning beregnet for 300hk+
Guest Sierraxr4x4 Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 vurderes vurderes.. har også komplett mfi innsprøytning beregnet for 300hk+den hørtes også veldi interisang ut, kor kjøpe du topp pakkninenen til motoren?
Guest V6 performance Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 samme som i deletråden til granadamaster: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=9257
twin turbo Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 ja dette har kostet mer for deg en du selger for ser eg da eg har liggende 600hk opsett til 2.9 og det koster mange ganger mer en det du selger for. kva er denne beregnet å tåle? trehjulsykel
Guest V6 performance Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 ja, koster nok en del.Men man får ikke solgt ting for gull & grønne skoger uansett. Har gått lei, så bedre å selge unna om noen er int. smidde råder/stempler +++. Skal vel tåle mer enn v6 blokka er god for.
Granadamaster 2,9ighia Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 ja, koster nok en del.Men man får ikke solgt ting for gull & grønne skoger uansett. Har gått lei, så bedre å selge unna om noen er int. smidde råder/stempler +++. Skal vel tåle mer enn v6 blokka er god for. Hvilke råder er du har?? type stempler?? er blokken ferdig montert med alt av deler?? Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Guest V6 performance Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 type smidde råder som tåler garantert 500hk og smidde mahle stempler. har ikke montert i blokk - plug`n play
Granadamaster 2,9ighia Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 type smidde råder som tåler garantert 500hk og smidde mahle stempler. har ikke montert i blokk - plug`n playokay, da har du samme stempler som meg, men hakket dårligere råder.. hvor mye skulle du hatt for blokk aleine med innsprøytninga??? Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Guest V6 performance Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 dårligere og dårligere fru blom:D Skal være evig takknemlig når man presser 400hk ut av en 2.8. Da har man maskin så det holder i massevis. blokka er bora opp og satt i kamlager... vel om ingen kjøper delene, så kan du vel by på blokka og innsprøytinga. bud mottaes
Granadamaster 2,9ighia Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 dårligere og dårligere fru blom:D Skal være evig takknemlig når man presser 400hk ut av en 2.8. Da har man maskin så det holder i massevis. blokka er bora opp og satt i kamlager... vel om ingen kjøper delene, så kan du vel by på blokka og innsprøytinga. bud mottaesOkay, må bare vente å se:) har ikke tilfeldigvis turbo manifoiler også?? bør vel klare 450hk med ordentlig avbalansering å modda topper:) klarer man 600hk er du i grense land, et must er jo modifiserte usa topper skal man over 450 iallefall.. er dyrt å bygge ordentlig motor uansett om det er V6 eller firer. Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Count Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Syns ikke 450 og 600 hester i en 2.8 lukter noe annet enn nært forestående motorhavari... Er dette ordentlige hester eller "pubhester"? (hehe...) 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest V6 performance Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 (edited) ehhh... jeg kan ikke stå for at DU klarer å få så mye ut av en v6. Jeg hadde et moderat forhold på å kjøre 350 ut av motoren noe som er relativt. Andre vet jeg har fått 300 med 2 stk mitshubishi turboer, annen her i norge tar ut 400 twin turbo, er vel i en gammel 17 m eller noe lignende. og dette er bekreftet.Disse delene tåler det, men å kjøre "600" hk på original veiv er vel som å skyte seg selv i foten. alle med en viss sans for det tekniske skjønner vel det. Sier seg selv også at ta ut "600" med org. 2.8 mfi anlegget går ikke. Blokka er støypgods, så den har sitt å gå på. bruker du godt på 60-70k så har du en v6 som er kraftig.så om du hakker på meg eller, vet jeg ikke. Men, skjønner poenget ditt Edited June 24, 2006 by V6 performance
Guest twin28gtr Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 jeg hadde maken 2,8 motor i min 3dørs xr4x4. 85modell. men med org kam, og 4puck klutch, lett modda topper 2.8, org k-jet innsprut+ smt6 tileggsprut, den ble bremset på Bjørnstad bil i Trondheim, med 0,8bar med en eldgammel t4 liten lastebilturbo., veldig treg. den ladet først på 4000rpm. turtalsperra på 6400. mellom dette smalt det bare før sperra slo inn på samtlige gir, 350hk i motoren og 320hk på drivhjulene. ved 1.2bar ytet den ca 400hk. og 1,5bar 450hk. noe jeg prøvde etter bilen var ferdig bremset. dette går så inni gamperæva bra. dette draget og momentet er helt sykt. hadde det ikke vært for turtallsperra, hadde den varvet lett til 8000rpm.men toppa var ikke modda for dette. da rundt 400hk var målet, med 500hk motor. en riktig turbo ville ha gitt en mye bedre utbytte av det hele. motoren er solgt til en annen ivrig kar. nå står en nybygget annen motor klar med usa topper ,og 3,0 volum. så får vi se hva en 2,8 blokk tåler av trykk. vet av 2 stk 2,8 turbomotorer som det er tatt ut ca 450-500hk av ., dette på 90 tallet, med gamle umoderne dataspruter. Arvid Indrehus har den gamle 20m rs, den lader 1,2bar på twin.med små switser turboer, haltech., han har ca 400hk. nå blir det kansje mere etter hvert .,med nye turboer og annen kam og rulleløftere .
Guest V6 performance Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Se der ja, artig at noen har erfaringer med dette.
Guest V6 performance Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 din dette? specs? Tromsø reg. sierra dette
Guest twin28gtr Posted June 29, 2006 Posted June 29, 2006 jupp., samme innmat i motoren som du har, den er nå solgt til fordel for noe mere oppdatert,kompressor+turbo ja tromsø reg, og en av 5 stk xr4x4 orginal 3dørs som ble levert i norge .er 1985modell. vet at det finnes en til i norge, resten skal være hugget. er litt langtidsprosjekt denne bilen, driver først med en hvit 4x4 cosworth sedan,med twin turbo, 2 stk gt28r., med sekvential oppladningså regner med å fått det meste på bilen iløpet av høsten,så får man se hva en 2,8 motor kan klare.,
Guest V6 performance Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 bump.. bud over 10 000 = gratis transport
Guest V6 performance Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Greit, du skal få det for den prisen om ingen andre melder seg innen slutten av neste uke. Send meg PM
TurboX Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 ingen som har behov for? Jo, men har også behov for penger.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest V6 performance Posted July 14, 2006 Posted July 14, 2006 hehe, hvem har vel ikke det.vel vel, motoren er smurt inn, så den kan stå i 10 år tilsalgs:Dbud mottaes
Recommended Posts