Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 (edited) Hei! Jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg å finne ut hvor jeg får tak i forskellige deler og om det er verdt det? -Eibach senke-fjærer? disse er jo litt dyre? fins det noe rimeligere, som er brukendes såklart!-sportsdempere? hva bør jeg velge der? (til en rimelig pris såklart)-Polyforinger! Selges det sett til hele bilen? og merkes det forskjell?-tårnstag? i motorrom og bagasjerom. Har dette noen hensikt?-kort styring? hvor kan jeg få tak i dette? Noen andre måter å stive av bilen på? noen stag under bilen kanskje? takker for all hjelp! Mvh Christer Edited July 2, 2006 by epcz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 gjør som meg å sett campingvong fjører fra biltema bak og kapp dem 1-1,5 runde skal love deg at sierran blir god og stiv bak da Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 gjør som meg å sett campingvong fjører fra biltema bak og kapp dem 1-1,5 runde skal love deg at sierran blir god og stiv bak da nææ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 var ikke mye svar å få nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 min er stiv, org foringer, tårnstag forran og bak, eibach fjører, bilsein sprint dempere.. koster litt, men verdt det.. eller ta den helt ut å kjøp coil overs.. det skal eg gjøre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 min er stiv, org foringer, tårnstag forran og bak, eibach fjører, bilsein sprint dempere.. koster litt, men verdt det.. eller ta den helt ut å kjøp coil overs.. det skal eg gjøre.. koni da eller? hvor mye for et slikt sett? 8000 tenker eg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 (edited) står bilstein dempere og fjører, 7tusen.. stabstag for+bak 2tusen.. eller tenker du på coilovers? va 550pund+ frakt og moms.. Edited June 15, 2006 by Combatkit Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 På min gamle 4x4 sedan hadde jeg gule koni foran og bak, gule foringer i forstilling og Eibach Cosworth-fjærer. Den var stiv og fin. Blei noe stussete med lavprofil-dekk men. Syns faktisk koni er noe stivere enn Bilstein, foran hvertfall. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 står bilstein dempere og fjører, 7tusen.. stabstag for+bak 2tusen.. eller tenker du på coilovers? va 550pund+ frakt og moms.. tenkte på coilovers ja! 6000ca + frakt og moms da.. hmm mye penger det:P gidder ikke legge ut så mye på en standard sierra tror eg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 merkes det noe forskjell med tårnstag da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 ja, selv bak på en sedan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 okey! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 (edited) jeg har bestilt gaz coilovers og ska kjøpe tårnstag! gleder meg veldig!!! hadde gule koni på gammel sierraen min, klarte ikke å trykke den 1cm ned framme koni til 2wd cosworth er ca 3-4 cm kortere enn vanlig sierra, så den var veldig lav å fin!! Edited June 15, 2006 by lyrix 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drezz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Tårnstag bak på en sierra er vel ikke akkurat det vanskeligste å lage... Bare å ta en rørbit som du kapper til riktig lengde, så hamrer du den flat i hver ende og borrer hull. kan jo ikke være stort mer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Tårnstag bak på en sierra er vel ikke akkurat det vanskeligste å lage... Bare å ta en rørbit som du kapper til riktig lengde, så hamrer du den flat i hver ende og borrer hull. kan jo ikke være stort mer sant det! tenkte eg sku lage et på skolen nå før vi slutter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 okey! passer cosworth dempere på vanlig sierra da? mye lavere? subber ikke ani dekket da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 har et spørsmål til men kan bare stille det her så slipper eg lage enda en post Jeg har lyst på sperr på bilen! så eg spinner på begge hjula! må eg skifte hele diffen? kan jeg bruke en diff. fra en annen bil? kosn er det å kjøre med dette om vinteren? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 (edited) du kan sveise deg sperre fant en link til et tidligere emne http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18318 Edited June 16, 2006 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 du kan sveise deg sperre fant en link til et tidligere emne http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18318 takk skal du ha men holder sveisen da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Cobra dempere.. er det bare noe tull det?fant disse: http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpa...5dbpSS2828.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 http://www.kollevold.no/kortstyring.htm fant også kort styring her! er det bare å skifte tannstangen inni? vet ikke helt kosn det der funker! mye arbeid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 vis du tar på nok og med god strøm så vil det holde Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 http://www.kollevold.no/kortstyring.htm fant også kort styring her! er det bare å skifte tannstangen inni? vet ikke helt kosn det der funker! mye arbeid? har selv kjøpt kortstyring, men ikke montert det, men fikk kun fatt i kortstyring til uten servo, har du servo og vil ha kortstyring, sett på cossi tannstang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 (edited) kort styring er fort å montere bare å ta ut tanstang, av med styre staga, skru ut strammer på ingående tannhjul(den akslingen som skal opp til rattet) løft ut den og bare dra ut gamle innmaten på med nye eller dei gamle foringene til kortstyringa inni hylsa ha litt greas på, så er det bare å sette det sammen som det var å oppi med den igjen. litt vanskli forklaring men det er ganskee innlysende ke du må gjøre når du har det framfor deg. sveise sperr er vel ikkje bare fryd å gammen da det blir fast aksling bak og da vil den bli noe seigere å få gjennom sving vis du slipper gassen. nett som go cart. Edited June 16, 2006 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epcz Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 kort styring er fort å montere bare å ta ut tanstang, av med styre staga, skru ut strammer på ingående tannhjul(den akslingen som skal opp til rattet) løft ut den og bare dra ut gamle innmaten på med nye eller dei gamle foringene til kortstyringa inni hylsa ha litt greas på, så er det bare å sette det sammen som det var å oppi med den igjen. litt vanskli forklaring men det er ganskee innlysende ke du må gjøre når du har det framfor deg. sveise sperr er vel ikkje bare fryd å gammen da det blir fast aksling bak og da vil den bli noe seigere å få gjennom sving vis du slipper gassen. nett som go cart. ok så det er ikke noe å satse på ang. kjøre egenskaper? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now