Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk merke på autoslalomen at clutchen begynner å bli sliten, så da tenkte jeg å spørre dere Cosworth-eksperter om hva som er bra? Om det har noe å si så er oppsettet på bilen per i dag 270-chip, Mongoose-anlegg, åpent K&N-filter og ca. 1,1 i ladetrykk. Snuser på 330-chip, grønne dyser og 3 bar map, men det blir i såfall ikke før neste sommer. Så hvilken clutch passer best til dette oppsettet og funker bra til vanlig dagsbruk og litt aktiv kjøring?

På forhånd takk :)

Posted (edited)
Fikk merke på autoslalomen at clutchen begynner å bli sliten, så da tenkte jeg å spørre dere Cosworth-eksperter om hva som er bra? Om det har noe å si så er oppsettet på bilen per i dag 270-chip, Mongoose-anlegg, åpent K&N-filter og ca. 1,1 i ladetrykk. Snuser på 330-chip, grønne dyser og 3 bar map, men det blir i såfall ikke før neste sommer. Så hvilken clutch passer best til dette oppsettet og funker bra til vanlig dagsbruk og litt aktiv kjøring?

På forhånd takk :)

Jeg har denne og er strålende fornøyet. Som man ser er den organisk og har da absolutt alle fordeler (som f.eks meget god levetid) og ingen ulemper. Pedaltrykket er bare litt høyere enn originalt, og likevel holder denne clutchen like mye som en sinterlammell og standard trykkplate. Prisen er overkommelig.

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-getriebe.html

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Jeg har denne og er strålende fornøyet. Som man ser er den organisk og har da absolutt alle fordeler (som f.eks meget god levetid) og ingen ulemper. Pedaltrykket er bare litt høyere enn originalt, og likevel holder denne clutchen like mye som en sinterlammell og standard trykkplate. Prisen er overkommelig.

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-getriebe.html

Takk for tips og deling av erfaring. Ser den kommer på rundt 3900 NOK, men pluss moms og greier. Hvordan er den oppgraderte LUK-clutchen FACE selger? Link. Er det så og si samme som original bare litt oppgradert?

Posted
Takk for tips og deling av erfaring. Ser den kommer på rundt 3900 NOK, men pluss moms og greier. Hvordan er den oppgraderte LUK-clutchen FACE selger? Link. Er det så og si samme som original bare litt oppgradert?

har den på min bil veldig myk å fin å kjøre med :) kan annbefales hvis du ikke har tenkt å ha noe mer en grønndyse oppsett

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Guest Hovden Racing
Posted

Kommer alt an på kjørestilen.. Men en 6 pucka sinter er da helt grei å kjøre med! Å den tåler alt.. Iallfall med grønndyse oppsett..

Posted

Bruker bilen til daglig, ikke noe voldsom hardkjøring akkurat, som normalt vil jeg påstå. Er vel egentlig ikke mange gangene i løpet av året jeg er ut på bane heller, blir vel bare i forbindelse med autoslalom i såfall.

Vurderer grønndyseoppsett neste år, men får se hva det blir til. Lurer på clutchen fra FACE faktisk...hmmm...

Posted
Alcon 6 pad, mere brukervennlig clutch som sitter til trim du beskriver finner du neppe.

Hvor mye holder denne til omtrent? Lurer på å få ut 450-500 av min, lyst på kjørbar clutch..

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted
****, jeg kjøpte AP racing clutch. begynner å angre da jeg leser omtalen til den der! er litt redd for at AP clutchen er kun av/på:|

kjøpte ap racing til is turboen. det stod competition only og var 4 pucka. med org trykkplate var den bare litt vassere enn org. gikk heilt fint å køyre med.. men det var vanlig is størrelse..men tviler den der er av på clutch.. men du får gi tilbakemeldinger for eg har lurt på å kjøpe det settet til cossien sjølv..