RS|Stian Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Fikk merke på autoslalomen at clutchen begynner å bli sliten, så da tenkte jeg å spørre dere Cosworth-eksperter om hva som er bra? Om det har noe å si så er oppsettet på bilen per i dag 270-chip, Mongoose-anlegg, åpent K&N-filter og ca. 1,1 i ladetrykk. Snuser på 330-chip, grønne dyser og 3 bar map, men det blir i såfall ikke før neste sommer. Så hvilken clutch passer best til dette oppsettet og funker bra til vanlig dagsbruk og litt aktiv kjøring? På forhånd takk FordClubNorway.no
Guest rask-drosje Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18526&hl=
RS 1000 Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 (edited) Fikk merke på autoslalomen at clutchen begynner å bli sliten, så da tenkte jeg å spørre dere Cosworth-eksperter om hva som er bra? Om det har noe å si så er oppsettet på bilen per i dag 270-chip, Mongoose-anlegg, åpent K&N-filter og ca. 1,1 i ladetrykk. Snuser på 330-chip, grønne dyser og 3 bar map, men det blir i såfall ikke før neste sommer. Så hvilken clutch passer best til dette oppsettet og funker bra til vanlig dagsbruk og litt aktiv kjøring? På forhånd takk Jeg har denne og er strålende fornøyet. Som man ser er den organisk og har da absolutt alle fordeler (som f.eks meget god levetid) og ingen ulemper. Pedaltrykket er bare litt høyere enn originalt, og likevel holder denne clutchen like mye som en sinterlammell og standard trykkplate. Prisen er overkommelig. http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-getriebe.html Edited June 21, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS|Stian Posted June 21, 2006 Author Posted June 21, 2006 Jeg har denne og er strålende fornøyet. Som man ser er den organisk og har da absolutt alle fordeler (som f.eks meget god levetid) og ingen ulemper. Pedaltrykket er bare litt høyere enn originalt, og likevel holder denne clutchen like mye som en sinterlammell og standard trykkplate. Prisen er overkommelig. http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-getriebe.htmlTakk for tips og deling av erfaring. Ser den kommer på rundt 3900 NOK, men pluss moms og greier. Hvordan er den oppgraderte LUK-clutchen FACE selger? Link. Er det så og si samme som original bare litt oppgradert? FordClubNorway.no
to far gone Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Takk for tips og deling av erfaring. Ser den kommer på rundt 3900 NOK, men pluss moms og greier. Hvordan er den oppgraderte LUK-clutchen FACE selger? Link. Er det så og si samme som original bare litt oppgradert? har den på min bil veldig myk å fin å kjøre med kan annbefales hvis du ikke har tenkt å ha noe mer en grønndyse oppsett HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Guest Hovden Racing Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Kommer alt an på kjørestilen.. Men en 6 pucka sinter er da helt grei å kjøre med! Å den tåler alt.. Iallfall med grønndyse oppsett..
RS|Stian Posted June 21, 2006 Author Posted June 21, 2006 Bruker bilen til daglig, ikke noe voldsom hardkjøring akkurat, som normalt vil jeg påstå. Er vel egentlig ikke mange gangene i løpet av året jeg er ut på bane heller, blir vel bare i forbindelse med autoslalom i såfall. Vurderer grønndyseoppsett neste år, men får se hva det blir til. Lurer på clutchen fra FACE faktisk...hmmm... FordClubNorway.no
bige Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 http://cgi.ebay.de/Kupplungssatz-Cosworth-...1QQcmdZViewItem
WingDude Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Alcon 6 pad, mere brukervennlig clutch som sitter til trim du beskriver finner du neppe.
RS|Stian Posted June 22, 2006 Author Posted June 22, 2006 Alcon 6 pad, mere brukervennlig clutch som sitter til trim du beskriver finner du neppe.Takk for svar. Så denne er tingen? FordClubNorway.no
Hansi Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Alcon 6 pad, mere brukervennlig clutch som sitter til trim du beskriver finner du neppe. Hvor mye holder denne til omtrent? Lurer på å få ut 450-500 av min, lyst på kjørbar clutch.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
WingDude Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Takk for svar. Så denne er tingen?Den ja, skal rekke til over 400 hk.
RS|Stian Posted June 22, 2006 Author Posted June 22, 2006 Hvordan er alcon 6 pad å kjøre med kontra original? Hvis det ikke er store forskjellen trur jeg at jeg går for en sånn. Koster 2 lapper mer, men shit au. FordClubNorway.no
Samatron Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 ****, jeg kjøpte AP racing clutch. begynner å angre da jeg leser omtalen til den der! er litt redd for at AP clutchen er kun av/på:|
kikk0 Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 ****, jeg kjøpte AP racing clutch. begynner å angre da jeg leser omtalen til den der! er litt redd for at AP clutchen er kun av/på:| kjøpte ap racing til is turboen. det stod competition only og var 4 pucka. med org trykkplate var den bare litt vassere enn org. gikk heilt fint å køyre med.. men det var vanlig is størrelse..men tviler den der er av på clutch.. men du får gi tilbakemeldinger for eg har lurt på å kjøpe det settet til cossien sjølv..
Åshøgda-raceway Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 har kjørt med alcon 6punkt i et års tid.er ikke store forskjellen fra orginal,litt vassere som det sies her er den nok.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now