Jump to content

87 Sierra 2.0l


Guest Slick

Recommended Posts

Guest Slick

Jeg har nylig kommet inn i ford-miljøet ved anskaffelse av en Ford Sierra 2.0L fra 1987 (3 dørs)

 

Og selvfølgelig savner jeg mer power,

mine planer hittil er turbo, 5 trinns girkasse, og selvfølgelig litt nye dempere etc for at den faktiskt skal bli antydning til stiv..

 

Men før jeg begynner har jeg et par små problemer..

 

1. Hvordan senker man kompresjonen i en motor før man setter på turbo? Hørt så mye forskjellig skjø..

 

Og en annen ting, vet dere om et eller annet sted der jeg får kjøpt ny grill til bilen min? Har den gamle gubbegrillen.. Og den er stygg...

 

Mvh Slick

Link to comment
Share on other sites

slick fra gtaforum.no???

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest crosworth

Hei!

Du har 2 måter å senke kompen på, du kan f.eks dreie ned de orginale stemplene og sette på tykkere toppakkning eller du kan skaffe deg cossie stempler(kan også ha andre typer smidde stempler, bare de passer blokka di) og tykkere toppakkning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Er jeg kjendis eller no? Hehe,, Takker for oppmerksomheten...

 

Fikk høre at man bare måtte bytte topp-pakning skjø. Dreie original stemplene,, Hørtes vanskelig ut..

 

Cossie stempler, vet dere om det passer i 2.0L da?

Virka litt enklere skjø :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Uflaks.

En Honda Africa Twin 2003 og en turbonetics 3 ble i natt bøffa ifra garasjen min hjemme...

Dvs, jeg må skaffe meg ny turbo..

 

Er det noen som har forslag til hva jeg bør skaffe meg?

Ny denne gang, eller lite brukt ihvertfall..

 

Jeg har ikke tenkt til å få mer enn 250 hk i motoren, så behøver ikke så sinnsykt stor turbo...

Og i tilfelle, priser...

 

(gjerne svare på forrige post ang stempler også..)

Link to comment
Share on other sites

Guest crosworth

Om du bare setter på en ny toppakkning, vill ikke motoren vare lenge om du skal ha 250hk+.

 

Det første du børr gjøre om du vill ha en holdbar og god turbomotor, er å totaloverhale motoren! Det lønner seg!

 

Er ikkno problem å dreie ned stemplene om du har en dreibenk.. ;)

Cossie stemplene passer ja, men tror de er dyre! Blokka på cossien og 2.0L'en er nesten lik, bortsett fra noen kanaler, oljeplugger osv. Tror jeg da.. Men veit 99.9% sikkert at cossie stemplene passer!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

250 er maks. Har først tenkt til å få den stabil etc. Så regner med under 200 i en god stund.

 

Vet noen pris på cossie stempler da? Frister mer å kjøpe det enn å dreie

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0is

1000 kr. bruklt for 4 stk cosworth stempel.. men pass på å ikke kjøpe overdim. stempel da.. borringa er originalt 90,82mm

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Jaja.. Men der er det snakk om bygging av cossie med styling da.. Og jeg skal ikke bygge om motoren til cossie.. Har ikke tenkt til å fikse så mye med en gang skjø.. Å få på en turbo er første pri, så det er ikke så mye som må gjøres da...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...