Jump to content

Recommended Posts

Guest larsy
Posted

Noen som har en god ide om hvordan jeg skal fjerne de smale stripene (røde og svarte) som går langs vinkelen øverst på døra???

Slik som på denne bilen:

1110839-bilde1-p1010002.jpg

Guest rask-drosje
Posted

Eller gummi rondell som fåes kjøpt på biltema. (Stripe fjerner).

Guest ChiP^
Posted

Funker det for å få bort klistremerker og?

Har et stygt et på bakluka mi jeg vil ha bort.

Guest AnDtHo
Posted (edited)

Brukte varmluftpistol og plastskrape på stripene på min bil.. ble ikke så værst det..

DSC01782.JPG

Bilen var forøvrig klin lik den på bildet over her når jeg fikk den.. hehe..

Edited by AnDtHo
Guest larsy
Posted

Okay, da blir det nok varmepistol. Men det blir ikke så varmt at man skader lakken da??

Guest AnDtHo
Posted
Okay, da blir det nok varmepistol. Men det blir ikke så varmt at man skader lakken da??

Må varme forsiktig da.. limet på stripa løsner lenge før lakken bobler.. Men ta det rolig og prøv deg frem..

Guest Sierraxr4x4
Posted

hårføner å steikespade

Posted

Brukte hårføner og visa-kort jeg :) Kjøpte også noe guffe på biltema som skulle løse opp klistreret som hang igjen.

10 VW Golf GTD (solgt)

09 VW Passat

88 Mazda RX-7 FC3S

85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)

86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)

83 Opel Ascona (Brant opp)

83 Ford Transit (solgt)

Posted

Ett tips for å fjerne limet som blir liggende igjen etter stripa er å bruka såkalt sitronspray. 3M sin f.eks funker ypperlig!

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

• 2 weeks later...
Guest zr50sl
Posted

sitrus rens folkens,sitrus rens, bare å spray på,vente litt å spray på ,vent litt å spray på, stripene og limet løsner opp,limet blir som en gele guffe som sitter på biln,bare å skylle av