Guest oldfordsneverdie Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 skal skifte toppakning i rst men nuh..vil ha en toppakning som tåler litt trykk og juling.noen som har noen erfaringer å dele med meg..??av erfaring fra cosworth jg hadde så brukte jg gruppe a toppakning.er dette noe som er bra på escorten??håper på noen bra tips her nuh.hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Kun en pakning som gjelder:Orginal fra Ford! Har selv prøvd Felpro Gr. A på RST'en min, bortkastede penger! Stikk på Ford og kjøp pakkning og bolter der, holder i massevis det.Spør hvem som helt av RST gutta i england, og du får samme svar! Bare pass på at du får til CVH TURBO og ikke "vanlig" CVH Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 hadde felpro på gamlebilen, funka fint på 1.5 bar den. "ulempen" med felpro er at den egentlig er til 1900 cvh-motoren, men den funker fint på 1600'n og. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Kun en pakning som gjelder:Orginal fra Ford! Har selv prøvd Felpro Gr. A på RST'en min, bortkastede penger! Stikk på Ford og kjøp pakkning og bolter der, holder i massevis det.Spør hvem som helt av RST gutta i england, og du får samme svar! Bare pass på at du får til CVH TURBO og ikke "vanlig" CVH holder felpro pakningen dårligere eller er det bare fordi den er dyrere at en skal holde seg til original? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 "ulempen" med felpro er at den egentlig er til 1900 cvh-motoren, men den funker fint på 1600'n og. Det folk har problemer med er vel å få den til å holde tett på 1600... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tracid Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Kjøp orginal...holder lenge. Skal du over 1,2 i trykk kjøp wrc pakning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 jeg har brukt to felpro-pakninger på gamlemotoren min, begge holdt tett. (dvs, den første røk, men dette var pga 1.3 bar med t34 på std ke-jet, gikk vel litt magert da...... ) Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 blir vel ikke mere enn 0.9 itrykk tror jg.motorn er overhalt,men skal rive av toppen igjen nuh,montere på en kent 35 kam.tenkte det sikkert ikke er dumt å setta på en toppakning som holder litt.må kjøre den i benk snart for å justere cossie spruten jg har montert og da vil jg at alt skal væra i orden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Bilene med 300 hk og 1.6 liters CVH kjører på orginal Ford-pakkning, ingen grunn til å kjøpe dyrere Felpro eller andre da. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 men da prøver jg meg på en ford pakning. takker for hjelp!=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Noen som vet sånn ca. hvor mye toppakning til RST koster på Ford? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 (edited) Ifølge min bekjent på et ford-delelager har ford kommet med ny pakning til cvh turbo. Nytt delenummer og høyere pris. De har sikkert forsterka den fordi før var det feelpro for alle penga, mens nå har verstinga som lader over 2 bar gått over til ford pakning. Så ford pakninga har nok blitt bedre enn feelpro. Har selv kjørt feelpro i 3 år. Eneste jeg har å utsette på den er at den er for stor (beregna på 1.9 borring) som har gjort at jeg har fått spist opp kanten av toppen pga for høyt trykk, mager blanding, tenningsbank eller en kombinasjon. Litt vanskelig å forklare men noe av aluen i toppen har forsvunnet der den orginale pakninga burde ha liggi på syl 1. Noe som gjør at jeg nå kun kan bruke feelpro pakning på den toppen. En fordel med feelpropakninga er jo at en får lavere komp siden den lager større rom i forbenningskammeret siden den er noe større. Husker ikke helt hva han sa den orginale kosta. Men trur det var noe rundt 450-550++. Når det gjelder bolter har jeg akkurat brukt 12.9 bolter m10*140mm. De er akkurat litt for lange som jeg slipa dem ned til ca 137mm. Og stramma til 95 nm, noe som er for lite for 12.9 bolter. Men jeg tørte ikke mer(burton power anbefaler ikke mer enn 81nm). Skulle heller hatt 10.9 bolter, men er vanskeligere å få tak i. 12.9 bolter koster ca 23 kr per stykk, kan brukes mange ganger. Ford skal ha 650 for strekkbolter, og det er bare anbefalt å bruke dem en gang. Edited June 12, 2006 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now